Datatexekveringsskyddet suck

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    Datatexekveringsskyddet suck

    När jag äntligen till slut fått råd och rön hur jag får mitt Blue Digital QX5(tm) microscope att funka med vista uppkommer nästa problem. Foton funkar men det blir problem med filmerna (AVI). Datatexekveringsskyddet...

    Först stoppade det mediaplayern och nu stoppar den moviemakern också. Finns det något sätt att kringå denna - t ex stänga av den när det behövs? Eller hur tar man reda på vilket undantag som skall ges för t ex moviemakern. Man kan ju inte leva på jpegbilder alena. AVI-filmerna gör det hela mer spännande...
    Killies is a lifetime passion
  • Gaffel
    • December 2007
    • 6200

    #2
    Testa att köra över vlc
    Life's a bitch and then you die..
    "I might be right handed but im always left-winged"
    Skriv på!

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #3
      När jag försökte stänga av datatexekveringsskyddet för moviemaker specifikt fick jag bara meddelandet att det fick jag inte alls!
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • Guest

        #4
        Det är därför man inte ska köpa en dator me vista =) Just nu hade ja väntat på att windows 7 ska komma ut istället.

        Kommentar

        • erikthur
          • March 2004
          • 9953

          #5
          Jag hittade även följande råd på flashback
          Öppna en kommandotolk med adminrättigheter och kör:
          Bcdedit.exe /set nx AlwaysOff
          Nobben...
          Killies is a lifetime passion

          Kommentar

          • jesper_b
            • June 2006
            • 1201

            #6
            Ladda ner ett codec pack!
            Det första jag gör efter ominstallation av datorn är att installera ett codec pack för att jag ska kunna läsa alla filformat.

            har du Vista prova denna funka jätte bra för mig.

            Download Vista Codec Package 7.2.0 - A complete package that contains a large variety of codecs in filters so you can fully enjoy all of your favorite media files with no compatibility issues


            EDIT:

            direkt länk till filen
            Senast redigerad av jesper_b; 03 December 2008, 19:54.
            www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
            Mina Malar:
            L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

            Kommentar

            • jesper_b
              • June 2006
              • 1201

              #7
              Ursprungligen postat av Narii
              Det är därför man inte ska köpa en dator me vista =) Just nu hade ja väntat på att windows 7 ska komma ut istället.
              Förstår inte att alla klagar på Vista, Jag tror att dom som inte vågar prova det är dom som klagar mest. jag tycker det funkar jätte bra med Vista.

              Aldrig haft nåt problem, har man ett problem finns det oftast en lösning på det, bara man vet vad man håller på med.

              Även om man kör Xp kan ju detta problem uppstå, Microsoft skickar oftast bara med codecs för MPG avkodning.
              www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
              Mina Malar:
              L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

              Kommentar

              • erikthur
                • March 2004
                • 9953

                #8
                Jag har Vista
                Det här är vad Digital Blue beordrade mej att ladda ner:

                Och därefter kunde jag köra mikroskopet och få hanterbara jpeg-bilder men inte AVI-filmer. Skall jag ladda ner det andra också?
                Killies is a lifetime passion

                Kommentar

                • jesper_b
                  • June 2006
                  • 1201

                  #9
                  Ursprungligen postat av erikthur
                  Jag har Vista
                  Det här är vad Digital Blue beordrade mej att ladda ner:

                  Och därefter kunde jag köra mikroskopet och få hanterbara jpeg-bilder men inte AVI-filmer. Skall jag ladda ner det andra också?
                  Du kan prova att även installera det codec paketet som jag la upp, det har funkat till alla filmer jag provat hittills.

                  Funkar det inte kan du ju lätt avinstallera det.
                  www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
                  Mina Malar:
                  L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

                  Kommentar

                  • erikthur
                    • March 2004
                    • 9953

                    #10
                    Installerat och omstartat men datatexekveringsskyddet stänger av moviemaker
                    Killies is a lifetime passion

                    Kommentar

                    • jesper_b
                      • June 2006
                      • 1201

                      #11
                      Ursprungligen postat av erikthur
                      Installerat och omstartat men datatexekveringsskyddet stänger av moviemaker
                      kolla lite här

                      Explore the versatility of Microsoft’s Windows 11 operating system. Find out how our latest Windows OS gives you more ways to work, play and create.


                      och där

                      Explore the versatility of Microsoft’s Windows 11 operating system. Find out how our latest Windows OS gives you more ways to work, play and create.
                      www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
                      Mina Malar:
                      L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

                      Kommentar

                      • MattiasL
                        • September 2006
                        • 1479

                        #12
                        Jag hatar Vista... Den nya bärbara med Vista och kraftfull maskinvara är så seeeeeg.
                        Qui audet adipiscitur!

                        Kommentar

                        • jesper_b
                          • June 2006
                          • 1201

                          #13
                          Ursprungligen postat av MattiasL
                          Jag hatar Vista... Den nya bärbara med Vista och kraftfull maskinvara är så seeeeeg.
                          Jag köpte med en ny bärbar med Vista och den funkar skit bra, det gäller ju att man köper en kraftig dator, med mycket ram minne, sen ska man tänka på att vista 32bitars som man får med, inte kan använda mer än 3 gig i ram, har man köpt en dator med 4 gig ska man installera en 64bitars verison av vista föra tt kunna använda allt. annars ligger 1 gig och inte används.

                          samt att man helst inte ska använda förinstallerade VISTA om man köper en märkesdator för dom trycker in så mycket skit så det är inte sant.

                          Jag har ställt ner alla grafiska grejer på vista för att uppnå maximal prestanda och det funkar skit bra, det finns massa guider som kan hjälpa en att få ut maximalt av datorn. innan jag ställde ner massor tog Vista 1450 mb av ram minnet nu när jag mixtrat lite är det nere på hälften.

                          PS,

                          Till alla som väntar på Windows 7, hoppas inte för mycket det är fortfarande väldigt likt vista på många sätt. Och kommer inte Vara som en uppdaterad verision av XP.

                          En liten artikel om windows 7
                          Computer Sweden är Sveriges främsta nyhetskälla inom it. Vi publicerar dagligen nyheter och fördjupning för it-beslutsfattare och it-proffs, på vår sajt och i våra nyhetsbrev.
                          Senast redigerad av jesper_b; 03 December 2008, 21:29.
                          www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
                          Mina Malar:
                          L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

                          Kommentar

                          • Guest

                            #14
                            Ursprungligen postat av smegga
                            Förstår inte att alla klagar på Vista, Jag tror att dom som inte vågar prova det är dom som klagar mest. jag tycker det funkar jätte bra med Vista.

                            Aldrig haft nåt problem, har man ett problem finns det oftast en lösning på det, bara man vet vad man håller på med.

                            Även om man kör Xp kan ju detta problem uppstå, Microsoft skickar oftast bara med codecs för MPG avkodning.
                            Jag har haft vista (ultimate) på 2 datorer och de va buggigare än windows 95. Fick omformatera datorn x antal gånger tills ja tröttna o installa xp..

                            Vista behöver en dubbelt så kraftig dator som xp för att få någorlunda bra prestanda. Min xp "surfdator" har 2gb ram o en p4 (3ghz) o den är äckligt snabb. Medans min vista dator me 8gb ram o en intel core 2 quad procce va hur jävla seg som hellst.. Vista slukar ramminnet så att datorn blir seg o dålig.
                            Senast redigerad av Gäst; 03 December 2008, 21:42.

                            Kommentar

                            • jesper_b
                              • June 2006
                              • 1201

                              #15
                              Ursprungligen postat av Narii
                              Jag har haft vista (ultimate) på 2 datorer och de va buggigare än windows 95. Fick omformatera datorn x antal gånger tills ja tröttna o installa xp..
                              Då är ju min första fråga har du köpt ditt VISTA? Och är dina datorer gjorda för att klara VISTA, jag har ca 50 kunder med VISTA som är mycket nöjda, har bara haft nån kund som haft mycket strul med sitt VISTA men då var datorn lite klen.

                              Men nu är jag nyfiken på hur det går med det ursprungliga problemet, ska vi diskutera vidare om vista suger eller inte kanske nån ska skapa en ny tråd.
                              www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
                              Mina Malar:
                              L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

                              Kommentar

                              Arbetssätt...