Överhettad ?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ciklidcollector
    • April 2008
    • 1111

    #16
    Lite beroende på vilken tillverkare och vilken fläkt/passiv kylning de använder.
    Generellt kan man säga att ju dyrare kort har bra komponenter.
    Dock så brukar även dyra grafikkort kräva högre klockfrekvens och då tillverkarna envisas med att ha 4-6cm fläktar så får de snurra av bara sjutton och då låter det.

    Men runt en 60-80grader ungefär.
    Skaffar man en bättre fläkt eller byter orginal kylningen till heatpipes eller vattenkylning så är ju saken en helt annan.
    Då pratar vi allt från 18grader-40grader.

    Ju större fläkt man har och ju lägre motstånd desto tystare men sämre luftflöde eftersom fläkten inte snurrar så fort.

    Zalman, nexus, artic är bra märken som både är tysta, kyler bra.
    -=Amatörbiologen=-
    Amerikanska Ciklider

    Kommentar

    • mange016
      • May 2006
      • 341

      #17
      slutade precis spela efter typ en timme och det står att GPU,n är på 81 grader men då är det inge att oroa sig för med andra ord.. Jo jag skulle vilja modda om burken lite men har ju en företagsdator och inga garantier gäller ju om du börjar pilla och byta ut grejjer !!

      Kommentar

      • ciklidcollector
        • April 2008
        • 1111

        #18
        Beror på.
        Läs igenom papprena.
        Låter du en datakunnig fackman modda det åt dig så brukar garantin täcka.
        Är ju inte meningen att fabriksdatorer ska få förkortad livslängd pga värme problem.
        -=Amatörbiologen=-
        Amerikanska Ciklider

        Kommentar

        • mange016
          • May 2006
          • 341

          #19
          papprena, det va en bra fråga vart man har gjort av dom =) Nä det är ju iofs sant men dammsög burken idag och den har inte stängt av sig någe mera sen dess så jag kör tills det brakar sen får dom hämta skiten o ge mig en ny eller reparera !!

          Kommentar

          Arbetssätt...