Jag har virus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • 3 guppy
    • February 2007
    • 2068

    Jag har virus

    Jag har fått nåt skit i datorn. Varje gång jag ska ''öppna'' något så kommer en lapp där det står att datorn är infekterad. Jag har ju redan Norton Anti virus
    och hela det köret.

    Har någon nått tips?
    Det är ju jobbigt som fan!!!
  • Dysnomia
    • April 2004
    • 1692

    #2
    Låter som du skulle kunna ha fått "Winreanimator", ett fult program/trojan som utger sig för att vara ett antispyprogram och som just nu är igång (och få virusprogram har lärt sig att känna igen).
    Det du får göra är att köra en scan på din dator för att få fram vad det är för liten fuling som gömmer sig. Genom namnet kan man få fram HUR man får bort det.
    Skånetös i Dalarna
    MIN ZOON!

    Kommentar

    • Tenkare
      • May 2005
      • 2519

      #3
      Har du låtit norton scanna datorn?
      Är ditt norton up to date?
      Neca eos omnes, deus suos agnoscet


      Min zon Min Tenkare

      Kommentar

      • Fridas
        • September 2007
        • 629

        #4
        Om du kan komma över "Spybot - Search & Destroy" så brukar det funka fin fint på de flesta virus, trojaner och maskar. Ett tips när du blivit av med viruset är att skaffa en router som du placerar mellan modemet och datorn. Kostar 300-500:- och det är det värt kan jag lova. Då får du bara in det du själv väljer att släppa in, mottaga eller tanka hem.

        Lycka till!
        ..:: Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker ::..

        Kommentar

        • FredrikW

          #5
          Ladda ner AVG. Använt det många gånger när jag fått virus. Har du spyware får du bort det direkt.

          Kommentar

          • MagicFingers
            • November 2003
            • 3136

            #6
            kör nån onlinescanner oxå kan vara bra,,,
            Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

            Nunc Est Bibendum

            Kommentar

            • taxidermy
              • January 2007
              • 298

              #7
              När man redan har virus är det väl för sent att ladda hem antivirusprogram..? (jag kan inget egentligen men har hört det)

              Kommentar

              • FredrikW

                #8
                Nej, det är det inte. Jag hade spyware en gång och AVG tog bort det direkt. Jag laddade ner gratisversionen, funkar skitbra. Tar bort de flesta virus.
                Du scannar hela datorn och den hittar minsta lilla skadade/angripna fil.

                Kommentar

                • 3 guppy
                  • February 2007
                  • 2068

                  #9
                  Ursprungligen postat av lili76
                  Låter som du skulle kunna ha fått "Winreanimator", ett fult program/trojan som utger sig för att vara ett antispyprogram och som just nu är igång (och få virusprogram har lärt sig att känna igen).
                  Det du får göra är att köra en scan på din dator för att få fram vad det är för liten fuling som gömmer sig. Genom namnet kan man få fram HUR man får bort det.
                  det står ''Infected by a unknown trojan''
                  Det kom när jag skulle ladda ner program för att se en musikvideo.

                  Kommentar

                  • Dysnomia
                    • April 2004
                    • 1692

                    #10
                    Ursprungligen postat av 3 guppy
                    det står ''Infected by a unknown trojan''
                    Det kom när jag skulle ladda ner program för att se en musikvideo.
                    Kör en scan med Norton så du får ett namn på trojanen.
                    Skånetös i Dalarna
                    MIN ZOON!

                    Kommentar

                    • 3 guppy
                      • February 2007
                      • 2068

                      #11
                      Ursprungligen postat av lili76
                      Kör en scan med Norton så du får ett namn på trojanen.
                      Jag får inte upp nåt annat utom en lågrisk Tracking Cookie som jag alltid får.

                      Kommentar

                      • Dysnomia
                        • April 2004
                        • 1692

                        #12
                        Ursprungligen postat av 3 guppy
                        Jag får inte upp nåt annat utom en lågrisk Tracking Cookie som jag alltid får.
                        Har du nåt antispy-program som du kan köra? Adaware tex?
                        Skånetös i Dalarna
                        MIN ZOON!

                        Kommentar

                        • Dysnomia
                          • April 2004
                          • 1692

                          #13
                          Jag brukar köra Trend Micro's onlinescan lite nu och då. Det registrerar banne mig allt..
                          Don’t let your system get infected. Detect and remove viruses, worms, spyware, and other malicious threats for free. Start your free scan – it’s easy.


                          Klicka på "Scan now! It's free!" och ange mailadress. Helt riskfritt! *Går i god*
                          Den scannen registrerar allt, men tar inte bort (då måste man köpa en fullständig version). Sedan tar man namnet på trojanen och googlar på "trojannamnet remove" så får man upp hur man ska kunna få bort den eländige.

                          Tyvärr är flera trojaner svåra att få tag i och städa bort, men en sak i sänder. Först måste vi veta vad det är för en!
                          Skånetös i Dalarna
                          MIN ZOON!

                          Kommentar

                          • 3 guppy
                            • February 2007
                            • 2068

                            #14
                            Ursprungligen postat av lili76
                            Jag brukar köra Trend Micro's onlinescan lite nu och då. Det registrerar banne mig allt..
                            Don’t let your system get infected. Detect and remove viruses, worms, spyware, and other malicious threats for free. Start your free scan – it’s easy.


                            Klicka på "Scan now! It's free!" och ange mailadress. Helt riskfritt! *Går i god*
                            Den scannen registrerar allt, men tar inte bort (då måste man köpa en fullständig version). Sedan tar man namnet på trojanen och googlar på "trojannamnet remove" så får man upp hur man ska kunna få bort den eländige.

                            Tyvärr är flera trojaner svåra att få tag i och städa bort, men en sak i sänder. Först måste vi veta vad det är för en!
                            Dum fråga kanske men...

                            Vart ska man skriva e-mail adressen?

                            Kommentar

                            • 3 guppy
                              • February 2007
                              • 2068

                              #15
                              Gör man en google sökning står det att din dator är kidnappad och sen står det massa saker på engelska som jag inte fattar och sen står det nåt om Porr.

                              Jag har fan inte vart inne på porr!!
                              Vet inte vad det står om det men det här börjar gå mig på nervena nu!!!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...