Dagens i-landsproblem COMHEM

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stew
    • July 2004
    • 1736

    Dagens i-landsproblem COMHEM

    Jag blir så trött.
    Att man går på det om och om igen. Man skall hålla sig borta från Comhem och telia, för de leverarar aldrig vad de lovat och har ingen support eller service...

    Senaste episoden är med comhem:
    Har bredband, telefon + tv från dem.
    Problem:
    Får bara halva hastigheten på bredbandet. Samt att det hänger sig då och då. Måste starta om modemet, vilket är en dålig deal då jag har servrar uppe, som går då jag inte är hemma... De ligger nere under denna tiden.
    Tv:n flimmrar konstigt, och bilden försvinner helt ibland.
    Telefonen. Kass kvalitet på ljudet, samt att det inte går att ringa in / ut när modemet hänger sig. Något som tar tid att upptäcka. Tur att man har mobil.

    lösning från comhem.
    Testa bredbandsuppkopplingen på tptest. En skittjänst som aldrig fungerat särkskilt bra. Ger mig fel siffor. Men dessa vill ha ha ändå! 3 tester utspridda på dagen!
    "Vi vet att modemet hänger sig ibland" säger comhem. Är det en lösning? Ursäkt?
    De kan komma och kolla på problemen, fick jag lovat efter 10-15 samtal. Men var beredd på att DU! kommer behöva betala felsökningsavgiften om problem ligger på DIN sida. (Bra att de upplyser om det i alla fall)
    Nu är jag i sista fasen efter 5-6 timmars telefontid med dem. En tekniker ska komma hem. Under kontorstid samt att den kan komma när som helst under ett tretimmars spann. Måste alltså ta ledigt från jobbet / allt jobba hemifrån (vilket jag inte kan göra när bredbandet är dött). Om jag ska följa alla böcker så blir det runt 750:- förlust för mig på 3 timmar, bara för att comhem inte kan erbjuda en bra service. Deras ursäkt för detta. "När man beställer en sotare så vill denna också komma inom ett tretimmarsspann". Ja. Vad säger man. Vilken logic. Tror inte sotaren har support och garanti på skorstenen...

    Blir så irriterad att man ska behöva lägga ner tid och energi på sådan här skit! Det ska bara fungera.

    Usch. Synd att man har 3 hål i väggen, och att comhem är billiga. Ska bli skönt att komma bort från dem tids nog.

    Så. Nu fick jag skrivit av mig Det var skönt!

    Mvh

    Stefan
    540l Malawi
    180l Växt / sällskapskar
    90l odlingskar
    50l odlingskar / karantänskar
  • Sacrium
    • February 2004
    • 672

    #2
    Känner igen mig. Inte i com hem, men väl i andra bredbandsoperatörer. Hade bredband tidigt och när priserna gick upp hela tiden så var ursäkten "Sverige ligger väldigt bra till jämfört med övriga norderns priser på bredband"

    Jo men då är det väl bra att vi försöker göra gemsam sak med dem och höjer priserna vi också då. Det skulle ju faktiskt inte att gå att vara billiga på något.
    http://www.purevolume.com/themiddlefingerproject

    Kommentar

    • KE
      • November 2004
      • 356

      #3
      Förstår dig till 100%.

      Har tyvärr comhem i lägenheten jag med. Största problemet jag haft med dom är att helt plötsligt kan internet sluta funka. Ringer upp dom och då säger dom att "Tyvärr har det blivit ett fel och du kommer inte ha internet under dagen". Visst sånt händer tänker man då. Men inte när det slutar med att internet är borta i några dagar!!

      Hänt vid ett flertal tillfällen. Så till er som inte har comhem, ni vet inte hur bra ni har det
      Zoonen
      Akvarietorka för tillfället...

      Kommentar

      • Svenskmicke
        • March 2007
        • 23

        #4
        Har haft comhem så jag känner igen problemen. Inte kul alls...

        Sakta men säkert har jag bytt leverantörer och nu funkar allt bättre och bättre

        Kommentar

        • heeke
          • April 2003
          • 5033

          #5
          Jag måste säga att jag inte haft några problem alls sen jag skaffade ComHem.
          Har endast haft ett avbrott här för någon dag sedan och om jag förstod rätt var det inte comhems fel utan någon annan som var och mekade i gatan/huset/stationen.

          Hade tidigare ADSL via Glocalnet och då hade jag PROBLEM, visade sig efter 15 månaders felsäkning att det låg i några ledningar som inte dom ville ta ansvar för att fixa. Min enda lösning var att byta till comhem eftersom dessa ledningar hade gett mig problem med alla ADSL leverantörer.
          heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

          Kommentar

          • danneregner
            • October 2006
            • 1347

            #6
            i vårt förra hus hade vi bredbandsbolaget, de va inga problem men de gick inte att få tag på dom. skitkass servic. nu har vi telia. e ett helsike i början men sen funkar de
            Diskus

            Kommentar

            • Inka
              • July 2005
              • 1233

              #7
              Ursprungligen postat av heeke
              Jag måste säga att jag inte haft några problem alls sen jag skaffade ComHem.
              Har endast haft ett avbrott här för någon dag sedan och om jag förstod rätt var det inte comhems fel utan någon annan som var och mekade i gatan/huset/stationen.

              Hade tidigare ADSL via Glocalnet och då hade jag PROBLEM, visade sig efter 15 månaders felsäkning att det låg i några ledningar som inte dom ville ta ansvar för att fixa. Min enda lösning var att byta till comhem eftersom dessa ledningar hade gett mig problem med alla ADSL leverantörer.
              Har inte heller haft problem med ComHem hittills iaf. Verkar som att problem med operatörerna är högst individuellt...
              "Ärvde" Glocalnet först efter att min sambo flyttade ut och där hade jag bara problemet med att det var så dyrt! Betalade 299kr/månaden för 0,5 mb
              Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

              www.kvitter.n.nu

              Kommentar

              • TheRoblin
                • July 2007
                • 310

                #8
                hmmmm

                Visst suger internetleverantörerna! De ber bara om ursäkt hela tiden som om det inte var något speciellt. Aldrig " det fixar vi!" "det löser vi!" eller några kompensationer........ detta gäller även mobiltelefonabonemangföretag.

                Kommentar

                • t85207
                  • March 2007
                  • 179

                  #9
                  Tror att det inte spelar någon roll vilken operatör man har.

                  För var det "lag på" att alla skulle ha fungerande telefon och statliga Televerket skulle fixa det utan kommersiell hänsyn. Idag så har vi infört marknadsekonomi även i den basservice som vi är vana vid att ta för givet.

                  Så nu gäller "rätt kvalite" och lönsamhetsprinciper. Och det är inte lönsamt att ge bra service till de kunder som har problem.

                  Detta är delvis kundernas eget fel för vi är ju inte lojala kunder längre. Varför lägga ner en massa pengar på att fixa felet när kunden redan har blivit sur och troligtvis ändå kommer att nappa på första bästa lockerbjudande från konkurrenten ?
                  Pecka

                  Kommentar

                  • Jens A.
                    • March 2007
                    • 5026

                    #10
                    Får säga att BBB (Bredbandsbolaget) ändå har varit ganska bra i jämförelse med Telia och Glocalnet, som jag hade förut. Men då har jag en lina utan modem ut till nätet också. 100/10 är guld!
                    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

                    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

                    Kommentar

                    • Trollsvans
                      • November 2007
                      • 1118

                      #11
                      "Hej och välkommen till Felia, vad kan vi ställa till med?"

                      Telia är inte mina favoriter. Glocalnet finns bara inte... (skulle aldrig kunna stödja några som har så fantastiskt dåliga reklamer...)
                      Och ComHem har jag redan, med besvär några gånger om året, av olika anledning, när hela nätet bara totalslocknar i allt mellan en halvtimme och en halv vecka...
                      Men det är det som i förhållande till vad det kostar, är minst dåligt.
                      //Troll

                      Har man satt yxan i båten, får man ro som fan.
                      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1052011

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        #12
                        Ursprungligen postat av Trollsvans
                        "Hej och välkommen till Felia, vad kan vi ställa till med?"

                        Telia är inte mina favoriter. Glocalnet finns bara inte... (skulle aldrig kunna stödja några som har så fantastiskt dåliga reklamer...)
                        Ja, det de säger i reklamfilmerna är ju inte att deras priser är låga, utan att de själva är låga
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • danneregner
                          • October 2006
                          • 1347

                          #13
                          bbb e bra men har dålig servic. vill man ha tag i dom få rman ängna en vecka i telefon
                          Diskus

                          Kommentar

                          • Stew
                            • July 2004
                            • 1736

                            #14
                            Jo. det är väl så. alla är lika illa....

                            Comhem är störst, och får mest skit bara därför.

                            Snart ska de ju börja leverera hd-tv också. Hört att det skall vara katastrofalt buggigt...! Någon som har beta-testat det?
                            540l Malawi
                            180l Växt / sällskapskar
                            90l odlingskar
                            50l odlingskar / karantänskar

                            Kommentar

                            • Nilsrolf
                              • November 2006
                              • 549

                              #15
                              Frågan är om det har någon betydelse vilken lev man har, det mest kritiska sköter ju skanova (telia), det är ju bara de som har tillgång till basstationerna och jag som konsument får inte ha kontakt med dem, jag blev bortkopplad sju veckor, inget inet eller telefon, det berodde på att man (skanova) kopplat ur mig från basstationen av misstag, sedan skulle de koppla in mig igen (två veckor senare), alla ärenden läggs på tur oavsett vem som gjort fel, då var platserna i basstationen slut, då fick jag vänta 5 veckor på att man (Skanova) skulle bygga ut basstationen, frågan är om bredbandsbolaget kunde göra något åt det, inte fysiskt i alla fall, men de stod upp miserabelt för min "rätt" mot skanova som klantat till det, sedan är det som man skriver, man bli hotad när man felanmäler, "om det är ditt fel bla bla", när de kom och kollade problemet rodnade de minst sagt när de konstaterade att någon dragit ur sladden

                              Kommentar

                              Arbetssätt...