Dator/Data problem? ställ frågan här.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    köra vista utan all "eye candy" då kan man ju lika gärna köra xp känns det som.
    är ju "eye candy" mest som gör vista attraktivt idag med tanke på hur strippat det är jämfört med hur det var tänkt att det skulle bli.
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • Opus
      • January 2006
      • 1014

      Det finns ett program man kan ladda ned för att se om datorn klarar av Vista, finns på MS hemsida och heter 'Windows Vista Upgrade Advisor' Min dator skulle tydligen klara av Vista utan problem, men jag kommer nog att uppgradera från 1gb minne till 2gb ändå.....för att va säker menar jag
      Vescere bracis meis!

      Kommentar

      • Raven
        • February 2005
        • 15385

        tycker kraven börjar bli f******t löjliga på vilka krav de finns för ett operativsystem.

        nä det är allt dags att m$ och dom andra företagen börjar optimera sina koder för de skulle man kunna tjäna väldigt mycke på.
        xp skulle nog mycke väl kunna krympas 20% i storlek genom olika optimeringar.

        är ju snudd på att en vanlig dvd-r skiva inte räcker för att bränna vista på.

        ska sanningen fram kommer jag nog sitta med xp iallafall 2år till då det finns mycke liv kvar och de kräver såmycke mindre än vista.
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

        Kommentar

        • tetra 1
          • July 2005
          • 1225

          Det ska ju vara prestanda i operativsystemen inte sega ner som ett tungt spel det är dåligt.

          Kommentar

          • doctor
            • August 2002
            • 300

            Nja det är väldigt mycket nytt under huven som gör Vista intressant, tänker mest på säkerhetsfrågorna. Bara dom sakerna gör det värt att byta, iaf för mig. Och sättet de löst hur man skapar images för maskinerna är ju riktigt smart. Fanken det låter ju som att jag sitter och gör reklam nu!!!

            Häh ser era inlägg nu, håller helt med att ett operativ ska vara snabbt, smidigt och ta lite kraft från maskinen. Men ibland undrar man om de är i maskopi med hårdvarutillverkarna ju!
            Senast redigerad av doctor; 09 June 2006, 21:49.
            Min PBase
            Min Flickr

            Kommentar

            • Raven
              • February 2005
              • 15385

              bättre säkerhet för mej är typ skitsamma egentligen.
              jag har inga problem med trojaner å virus, kanske lite adware då och ibland mer är det inte så för min del handlar det mest om "eye candy"

              håller med tetra 1, tyckte redan när xp kom att de börjar bli för mycke för avancerat och jag fick rätt.
              ms fick ju stora problem när dom skulle göra vista för de blev för stort.
              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
              Faktatråd Om AkvarieVatten
              Växtakvaristernas Paradis

              Kommentar

              • Opus
                • January 2006
                • 1014

                Ursprungligen postat av Raven
                tycker kraven börjar bli f******t löjliga på vilka krav de finns för ett operativsystem.

                nä det är allt dags att m$ och dom andra företagen börjar optimera sina koder för de skulle man kunna tjäna väldigt mycke på.
                xp skulle nog mycke väl kunna krympas 20% i storlek genom olika optimeringar.

                är ju snudd på att en vanlig dvd-r skiva inte räcker för att bränna vista på.

                ska sanningen fram kommer jag nog sitta med xp iallafall 2år till då det finns mycke liv kvar och de kräver såmycke mindre än vista.
                Det kallas utveckling, Raven
                Vescere bracis meis!

                Kommentar

                • Raven
                  • February 2005
                  • 15385

                  förvisso men all utveckling är inte av godo och av godo är det inte i detta fallet.

                  inte när man på en relativt högpresterande dator får MER än 10% mer poäng i 3dmark05 när man kör xp än vista.
                  det är stor skillnad.

                  tänkte jämföra ett par olika program själv och se vilka skillnader det finns.
                  LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                  Faktatråd Om AkvarieVatten
                  Växtakvaristernas Paradis

                  Kommentar

                  • tetra 1
                    • July 2005
                    • 1225

                    Du ser enklast är oftast bäst.

                    Kommentar

                    • Raven
                      • February 2005
                      • 15385

                      jo så är det, kommer ihåg när ja satt med w98 och 512mb minne då kan man säga att de flöt på fint
                      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                      Faktatråd Om AkvarieVatten
                      Växtakvaristernas Paradis

                      Kommentar

                      • tetra 1
                        • July 2005
                        • 1225

                        Ja jag satt nog med w98 med 128 mb minne

                        Kommentar

                        • CalleAkvarist
                          • November 2005
                          • 1059

                          Ursprungligen postat av tetra 1
                          Det ska ju vara prestanda i operativsystemen inte sega ner som ett tungt spel det är dåligt.
                          Håller helt med dig. Prestanda, säkerhet och stabilitet är viktigt. Windows 2000 Professional med andra ord! Kör det på min Compaq Presario.

                          Kommentar

                          • Raven
                            • February 2005
                            • 15385

                            inget os ms har gjort klassar in på varken prestanda eller säkerhet och i många fall inte stabilitet heller.
                            LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                            Faktatråd Om AkvarieVatten
                            Växtakvaristernas Paradis

                            Kommentar

                            • tetra 1
                              • July 2005
                              • 1225

                              Jag tycker windows ska sattsa på ett operativsystem för krävande spelare ett operativsystem med zuper prestanda visst låter det bäst!

                              Kommentar

                              • svea
                                • February 2005
                                • 2476

                                Om man vill bifoga en bild i privata meddelanden kommer en ruta upp där det står att man ska ange URL för bilden.
                                Vad är det och hur gör jag?
                                Ta det väldigt tydligt, data är inte min starka sida.

                                Mina bilder
                                Min zoon

                                Kommentar

                                Arbetssätt...