Dator/Data problem? ställ frågan här.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gimbo
    • January 2005
    • 2734

    Ska nog också ta mig ett spån på Firefox och se vad det är för något dravel
    -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      Ursprungligen postat av janne dansk
      har bytt till firefox,vad jag saknar är "bokmärken"endast finns uppe,jag skulle vilja ha den på vä.sida som i IE.
      sitter undrandes va du menar.
      både ie och firefox har bokmärkerna på samma ställe för mej.

      sen har jag upplevt att dett går mycket snabbare att ladda sidor,en i IE
      kan dett vare rätt
      beror på hur programmen är inställda.
      ju snabbare uppkoppling ju mer kopplingar kan man ställa in att programmet kan göra vilket laddar sidor fortare
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • Gimbo
        • January 2005
        • 2734

        Ville bara säga... Jag är tillbaka i IE igen .D Fattar det inte. Men, jag fastnar inte för FreFox.
        -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

        Kommentar

        • janne dansk
          • June 2004
          • 1740

          Ursprungligen postat av Raven
          sitter undrandes va du menar.
          både ie och firefox har bokmärkerna på samma ställe för mej.


          beror på hur programmen är inställda.
          ju snabbare uppkoppling ju mer kopplingar kan man ställa in att programmet kan göra vilket laddar sidor fortare
          dumma jag!!!!!! dett är ju samma instälningar som i ie
          mvh janne
          Fantasi är viktigare än kunskap.Albert Einstein

          Kommentar

          • Bucket
            • February 2004
            • 1020

            Ursprungligen postat av janne dansk
            dumma jag!!!!!! dett är ju samma instälningar som i ie
            mvh janne

            jävla massa akvarium!
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=362871

            Kommentar

            • Schull
              • August 2004
              • 2889

              Hej. Bytte grafikkort i sonens dator i går till --> http://www.webhallen.com/prod.php?id=35559 Men jag får det inte att funka bra, hela datorn värkar slö. Drar man ett fönster på skärmen så liksom hackar det fram, och spela Cs fungerar sämre påstår han. Det gamla graffe kortet var nått jag hittat och minst 5år gammalt, så det ny borde väl vara bättre? ( så jävla frustrerande ). Jag har Googlat i 2 dager men hittar inget jag förstår iaf... Hjälp tages taksamt emot .... Datorn är AMD Sempron 2400, minne 512mb, Moderkort Aopen AK77-333..

              /Lasse
              Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

              Kommentar

              • Raven
                • February 2005
                • 15385

                ditt fel är klassiskt problem vid grafikkortsbyten.
                windows HATAR hårdvaruändringar speciellt när det gäller grafikkort.
                kan kräva ominstallation av windows för att funka bra men kan prova de nedanför först.

                ladda hem drivercleaner http://www.drivercleaner.net/ och ta bort alla grafikkortsdrivrutiner.
                ladda även hem smartgart-uninstaller https://support.ati.com/ics/support/...ge&folderID=27

                om det förra grafikkortet va nvidia, ta bort dom drivisarna också med drivercleaner.

                boota om och installera moderkortsdrivrutinerna, plocka hem fräsha från via.com först, kallas hyperion
                viaarena.com är din första och bästa källa för all information du letar efter. Allt från allmänna frågor till vad du kan förvänta dig att hitta här, viaarena.com har allt. Vi hoppas att du hittar vad du letar efter!


                boota om och installera grafikkortet men gå till ati.com och plocka hem dom senaste.

                tänk på att det kan i värsta fall sluta med att windows installationen upphör att fungera så backa upp viktig data först.
                LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                Faktatråd Om AkvarieVatten
                Växtakvaristernas Paradis

                Kommentar

                • Schull
                  • August 2004
                  • 2889

                  Hej!

                  Jösses . Ok jag ska prova och göra som du sagt, kan inte göra det förens i morgon. Men iaf, det gamla kortet var ett ATI. XP kunde inte installera det nya kortet utan jag fick köra skivan som följde med. Sedan gick jag till ATI.com för nya drivrutiner, men korkad som jag är och extremt dålig på engelska. Så är jag inte säker på att det blev rätt? det står ju inte rent ut drivrutiner till Radeon 9600 bla bla, utan det står något med XP oxå Det gamla kortet var ett PCI och det nya AGP? någon inställning i bi os som fattas kanske?. evigt tacksam för den hjälp jag får iaf.

                  Vilken fantastisk tråd detta är.

                  /L
                  Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

                  Kommentar

                  • Raven
                    • February 2005
                    • 15385

                    låter som en ominstallation av windows kan va nödvändigt.
                    själv kör jag alltid ominstallation just pga dom problem som kan uppstå.

                    pci snacka om antikt haha
                    skämt osidå funderar själv på att köpa ett pci grafikkort så ja kan köra en tredje monitor till datorn

                    drivrutiner från skivan ska man aldrig använda då dom oftast är gamla.

                    ati.com / drivers&software / xp / radeon / Catalyst 5.13 Windows XP - Driver Download
                    lång väg men här hittar du rätt drivisar

                    EDIT:
                    kan räcka med att avinstallera moderkort och grafikkort drivisarna och sen börja med att installera moderkort och sen grafikkort om du har tur.
                    Senast redigerad av Raven; 09 January 2006, 00:10.
                    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                    Faktatråd Om AkvarieVatten
                    Växtakvaristernas Paradis

                    Kommentar

                    • destruid
                      • October 2005
                      • 54

                      Nån som kan Mozilla?

                      Mitt mozilla har krånglat med typ "användarprofil" gick inte o starta i min vanliga..
                      Hur hittar ja mina bokmärken och det ja hade i min vanliga profil?
                      Eller hur byter man profil helt enkelt? vore fint om nån kunde detta..thx

                      Kommentar

                      • Raven
                        • February 2005
                        • 15385

                        provat att starta firefox i safe mode ?
                        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                        Faktatråd Om AkvarieVatten
                        Växtakvaristernas Paradis

                        Kommentar

                        • y0da
                          • August 2005
                          • 1697

                          MORR! Min server havererade i helgen
                          Någon som vet vad det är för garanti på en PSU? Tror den har pajjat massa delar i datorn.

                          Min ca 10mån gamla PSU verkar ha gått sönder. Fick bara kernel panic när jag försökte boota upp den. Felsökte en hel eftermiddag och hittade till slut att PSU'n "lämnar fel" vid -5V. När jag går in och ska kolla spänningarna så tvärhänger sig datorn när den ska visa -5V.

                          Efter detta gjorde jag följande felsökning:
                          1. Bytte PSU'n, bios hängde sig inte längre, men datorn startade fortfarande inte.
                          2. Bytte ut Tbird 1.2GHz mot Duron 800MHz, samma fel.
                          3. Bytte ut moderkortet och körde med 1.2GHz, samma fel.
                          4. Bytte CPU'n mot min 800MHz, då fungerade det utan problem! Allt förrutom nätverket. Vid granskning i dmesg stod det "Intel PRO 1000Mbit: EEProm checksum invalid". Bytte mot ett annat kort och det fungerade finfint.

                          Har testat att köra nätverkskortet i en annan maskin, men det funkade inte där heller. Minnerna från det "gamla" moderkortet har jag också testat i en annan maskin, som genast blev ruskigt instabil.

                          Min slutsats är att psu'n har havererat och i sin tur pajjat moderkort, cpu, minnen och nätverkskort. Håller ni med? Vet ni om man kan få något av detta på garanti?
                          http://www.y0da.se

                          540L SA

                          Kommentar

                          • Raven
                            • February 2005
                            • 15385

                            tror inte garantin omfattar kringutrustning men rekommenderar att du antingen mailar eller ringer din lokala konsumentrådgivare.
                            dom brukar svara rätt snabbt.

                            vad är det för märke på psu'n ?
                            LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                            Faktatråd Om AkvarieVatten
                            Växtakvaristernas Paradis

                            Kommentar

                            • Raven
                              • February 2005
                              • 15385

                              nån som vet var man kan få tag på windows xp billigt ?

                              skiter i om de e begagnat och/eller inte innehåller sp1/sp2 men måste va laglig och uppgraderingsbar
                              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                              Faktatråd Om AkvarieVatten
                              Växtakvaristernas Paradis

                              Kommentar

                              • heeke
                                • April 2003
                                • 5033

                                Om jag "avinstallerar" mitt XP kan du få låna reg.koden för en mindre summa
                                heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...