Dator/Data problem? ställ frågan här.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    inte jag iallafall.
    men kan ju prova att googla på namnet och lägga till "review" så bör du hitta sidor där programmet testats.
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • lunar
      • July 2005
      • 427

      Ursprungligen postat av HazelCR
      Det är möjligt att jag inte får till det med dc++. Jag kanske missar att ändra någon inställning. Det är min sons domäner på datorn och jag själv har inte fildelat på länge.
      Napster och Kazza var några jag använde förr.

      Det kanske bara är svårt att få fram låtar av "Delta rythmen Boys" och liknade gamla band idag.
      Jag får göra nya försök.
      Inget är omöjligt
      Finns säkert många filderlare dör ute som söker just samma sak som du eller har det utdelat

      Men som Raven sa ett inlägg ovanför så är DC++ bästa alternativet för dig att hitta det just du söker!
      - 165L Low-tech.
      - 250L Low-tech Sällskapsakvarium.
      - 222L Ciklidakvarium.
      Min Akvarium Blog - Senaste projekt "Bakgrundsbygge i frigolit"

      Kommentar

      • heljis

        • June 2003
        • 1150

        Jag blir tokig på min mus!!

        Är hos mina föräldrar nu över helgen och har precis installerat om xp på deras dator. Altt fungerar fint, sedan skulle jag ladda ner drivisar till deras logitech mx518. Hämtade dem från logitechs hemsida, installerade, startade om.. Och musen är inte installerad!
        Datorn tror att det är en vanlig tvåknapparsmus med scrollhjul. Har testat att köra den i usbporten istället för ps/2, ingen skillnad. Har testat att installera drivisarna från skivan de fick med när de köpte musen. Ingen skillnad. Det verkar som att xp inte tar installationen. Andra program gå utmärkt att installera. Vad i?!! har aldrig varit med om nåt liknande faktiskt
        Martin Heljedal

        They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

        Kommentar

        • heeke
          • April 2003
          • 5033

          "Installera om" är nyckel ordet här, dvs det har fungerat förut.
          Slutsats: S.B.S.
          heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

          Kommentar

          • heljis

            • June 2003
            • 1150

            Ursprungligen postat av heeke
            "Installera om" är nyckel ordet här, dvs det har fungerat förut.
            Slutsats: S.B.S.
            Hahaha jag är rädd att du har rätt! Men jag tycker jag har gjort allt rätt och är väl i princip de stadier jag gått igenom hittills
            Martin Heljedal

            They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

            Kommentar

            • y0da
              • August 2005
              • 1697

              Starta upp i felsäkert läge.
              Gå in i enhetshanteraren.
              Ta bort alla möss du hittar där.
              Starta om och kör installationen från nätet (mouseware?).
              Det brukar lösa de flesta sånna knepiga problem tycker jag. F.ö. har jag aldrig haft några problem med mina möss från logitech...
              http://www.y0da.se

              540L SA

              Kommentar

              • heeke
                • April 2003
                • 5033

                XP frågar väl efter drivisar när du pluggar i USB-kontakten eller?
                Och "starta om" ska väl inte behövas.
                heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

                Kommentar

                • y0da
                  • August 2005
                  • 1697

                  Ursprungligen postat av heeke
                  XP frågar väl efter drivisar när du pluggar i USB-kontakten eller?
                  Och "starta om" ska väl inte behövas.
                  Fast nu pratar vi ju faktiskt om windows!!
                  "Pekaren har flyttats. Starta om datorn för att verkställa ändringar"
                  Skämt å sido.. Omstart ska inte behövas, speciellt inte vad det gäller USB. Men jag tycker att alldeles för många enheter trots detta kräver en omstart.
                  Tacka vet jag Linux =) Där kan jag byta nätverkskort och hårddiskar utan omstart :P
                  http://www.y0da.se

                  540L SA

                  Kommentar

                  • heljis

                    • June 2003
                    • 1150

                    Ursprungligen postat av heeke
                    XP frågar väl efter drivisar när du pluggar i USB-kontakten eller?
                    Och "starta om" ska väl inte behövas.
                    Nej, det ska ju inte det. "Med Win XP behöver du aldrig starta om datorn!!" Konstigt att det trots detta, efter i princip varje installerat program, kommer upp en fråga om man vill starta om nu eller senare

                    tack för tipsen y0da, ska testa så fort jag fått hem... en fil
                    Martin Heljedal

                    They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

                    Kommentar

                    • heeke
                      • April 2003
                      • 5033

                      Jag tror att vissa installations program per automatik vill starta om datorn. Det är ju oftast någon dll fil som ska "registreras" och ofta används samma dll till program man redan har installerat. Brukar gå fint att strunta i omstarten, även på win98.
                      heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

                      Kommentar

                      • y0da
                        • August 2005
                        • 1697

                        Hehe.. precis.
                        Jävligt irriterande text för övrigt. "Vill du starta om datorn?"
                        Självklart o ärade Microsoft! Jag VILL VILL VILL VILL snälla! snälla! snälla?? Får jag starta om datorn??? snääääälllaaaaaa???
                        suck
                        Ett helt jävla operativsystem ska ju inte behöva startas om för att en liten del i en inställning har ändrats. Microsoft som är så duktiga på att sno idéer från andra och presentera dem som sina egna kan väl även sno denna princip tycker jag.

                        Någon som läste om deras nya grej i kommande IE förresten?? Microsoft internet news! Skitsmart protocoll som automatiskt hämtar nyheter från diverse sidor. Skitbra verkligen! I själva verket är det RSS de har integrerat, men varför hålla kvar det riktiga namnet när man kan göra ett eget?.. suck igen.
                        kostigt att det inte heter ms://mwwww.microsoft.com istället (microsoft://microsoft windows world wild web)
                        http://www.y0da.se

                        540L SA

                        Kommentar

                        • heljis

                          • June 2003
                          • 1150

                          world Wild web?

                          Provade att göra precis som du skrev y0da, med precis samma resultat =/ Ska käka lite nu och ge mig på det igen sen.
                          Martin Heljedal

                          They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

                          Kommentar

                          • Raven
                            • February 2005
                            • 15385

                            Heljis radera allt va möss pekdon och hid heter, human interface device.
                            avinstallera allt va usb heter i enhetshanteraren.
                            starta om datorn men se till att musen är kopplad till usb INNAN datorn bootar.

                            kanske ta en titt på usb inställningarna i datorn också.
                            ex: boota från alternativa ställen kan strula med usb då usbminne usbhårddiskar räknas som alternativa ställen

                            på tal om "starta om datorn"
                            de där problemet hade inte ens commodore på sina datorer för 20 år sen.
                            va en av orsakerna till varför ja la ner norton antivirus.
                            ville ju starta omd atorn varenda j***a gång de kom en uppdatering.
                            avg som ja kört längre kräver ytterst sällan omstart.
                            LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                            Faktatråd Om AkvarieVatten
                            Växtakvaristernas Paradis

                            Kommentar

                            • heljis

                              • June 2003
                              • 1150

                              Nu fungerar musen Tack för alla tips.

                              Och just det ja, innan jag fick den att fungera och var inne i windows musinställningar, ändrade jag refreshrate:n på musen från 100 till 200hz. Klickar ok, och datorn undrar om jag vill starta om nu eller senare för att de nya inställningarna ska gälla.
                              VAD ÄR DET FÖR AMATÖR SOM BYGGT DET HÄR SYSTEMET!?!?

                              Martin Heljedal

                              They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

                              Kommentar

                              • Raven
                                • February 2005
                                • 15385

                                Ursprungligen postat av heljis
                                VAD ÄR DET FÖR AMATÖR SOM BYGGT DET HÄR SYSTEMET!?!?

                                torde väl va microsoft

                                nä dom skulle behöva gå tillbaka till scratch och sluta göra allt så fruktansvärt avancerat
                                LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                                Faktatråd Om AkvarieVatten
                                Växtakvaristernas Paradis

                                Kommentar

                                Arbetssätt...