Dator/Data problem? ställ frågan här.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • heljis

    • June 2003
    • 1150

    Ursprungligen postat av Schull
    Ursprungligen postat av Gimbo

    Vad är syftet för din del att använda ett minne för ditt OS?
    Cd enheten är trasig. Men jag fattar inte riktigt, om det är komprimerat matrial som ligger på cdn, så borde det väl bara vara att över föra det komprimerat till ett usb minne? alltså en exakt kopia av cdn. Sen när datorn tar data från usb minnet så packar den uppdet som vanligt, jag tycker data som data varesig det kommer från en cd eller ett usb minne.
    /Lasse
    Det stämmer, du kan använda ett usbminne att boota och installera windows från. Om ditt MB stöder det. Men du kan inte(eller bör inte, pga kostnad, hastighet osv) ha ditt windows installerat på ett usbminne som du kör det från. Är du med?
    Martin Heljedal

    They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

    Kommentar

    • Schull
      • August 2004
      • 2889

      Ursprungligen postat av heljis
      Ursprungligen postat av Schull
      Ursprungligen postat av Gimbo

      Vad är syftet för din del att använda ett minne för ditt OS?
      Cd enheten är trasig. Men jag fattar inte riktigt, om det är komprimerat matrial som ligger på cdn, så borde det väl bara vara att över föra det komprimerat till ett usb minne? alltså en exakt kopia av cdn. Sen när datorn tar data från usb minnet så packar den uppdet som vanligt, jag tycker data som data varesig det kommer från en cd eller ett usb minne.
      /Lasse
      Det stämmer, du kan använda ett usbminne att boota och installera windows från. Om ditt MB stöder det. Men du kan inte(eller bör inte, pga kostnad, hastighet osv) ha ditt windows installerat på ett usbminne som du kör det från. Är du med?
      Jag förstår . Att usb skulle vara långsammare en en cd läsare, det trodde jag inte. Låter oxå konstigt, fast det behöver ni inte förklara om ni inte vill .. Jag får helt enkelt byta CD rom i datorn..
      Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

      Kommentar

      • Gimbo
        • January 2005
        • 2734

        Ursprungligen postat av heljis
        Ursprungligen postat av Raven
        för mje är det tvärtom.
        provat några mp men passa inte mej så ja lirar sp istället.
        Ja, som sagt. Smaken är ju som...

        Jag tror att sp är för avancerat för mig. Man måste tänka, man vet inte direkt vart man ska, lösa problem.. i mp är det bara att skjuta
        hehe... måste tyvärr också säga att jag aldrig har fastnat för mp. Däremot så gillar jag att lira den typen av spel som sp. Kul med att ha ett "mission" som man ska utföra.

        Men, jag blev lite less på q4 eftersom storyn är ungefär det gamla vanliga. Och man springer i en dålig labyrint hela tiden. Tyvärr så har man inte så många valmöjligheter utan måste följa författarens spår från a-b.

        Tycker att de borde ha lärt sig att det måste finnas lite finess och vanmöjlighet för spelaren.

        Tycker att q4 mer eller mindre verkar vara en produkt de har kastat ut så snabbt som möjligt för att fylla på kassan lite
        -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

        Kommentar

        • heljis

          • June 2003
          • 1150

          Ursprungligen postat av Gimbo
          Tycker att q4 mer eller mindre verkar vara en produkt de har kastat ut så snabbt som möjligt för att fylla på kassan lite
          Hur det är med det vet jag inte Men första gången jag läste att det var på g var 2001-2002 så vitt jag kommer ihåg
          Martin Heljedal

          They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

          Kommentar

          • Gimbo
            • January 2005
            • 2734

            hehe... I så fall tycker man verkligen att de har haft gott om tid på sig att göra något lite roligare av det. Eller så snackade de om det 01-02 och påbörjade arbetet i år eller nått
            -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

            Kommentar

            • heeke
              • April 2003
              • 5033

              Finns det några vämliga själar med webläsare som Firefox, Opera, Netscape mfl (även Mac och Nix-system) som skulle vilja ta en titt på min blogg och se om alla förbaskade style-sheets funkar som dom ska.



              Jag orkar inte sitta och installera alla kombinationer

              Tänkte främst på om alla olika "objekt" på sidan hamnar där dom ska.

              Någon liten kommentar i bloggen är alltid välkommen

              Tack på förhand!
              heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

              Kommentar

              • Raven
                • February 2005
                • 15385

                såg inga fel med firefox kollade inte rss har inte den plugin som behövs.
                såg lite tomt ut
                LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                Faktatråd Om AkvarieVatten
                Växtakvaristernas Paradis

                Kommentar

                • heeke
                  • April 2003
                  • 5033

                  Var det layouten du tyckte var tom eller innehållet?
                  Inehållet kommer naturligtvis att utökas. Lite små ändringar i layouten blir det nog också.
                  Hittade äntligen ett färdigt blogg-script som har "nästan" alla funktioner jag vill ha utan att vara för tidskrävande att fine-tune:a
                  Svenska sBlog är det, för den som är intresserad
                  heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

                  Kommentar

                  • Raven
                    • February 2005
                    • 15385

                    lite tomt på innehåll.
                    är rätt känslig när det gäller färger på hemsidor pga ögonproblem men sidan kändes rätt lättläst.
                    det jag inte gillade va den suddiga bilden längst ner annars såg de helt ok ut.
                    har ont av sånt som är suddigt pga nämnda ögonproblem.
                    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                    Faktatråd Om AkvarieVatten
                    Växtakvaristernas Paradis

                    Kommentar

                    • Schull
                      • August 2004
                      • 2889

                      Ja den dära skumma suddiga gubben kan du ju inte ha, ser ju hämskt ut.
                      Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

                      Kommentar

                      • heeke
                        • April 2003
                        • 5033

                        Ursprungligen postat av Schull
                        Ja den dära skumma suddiga gubben kan du ju inte ha, ser ju hämskt ut.
                        Va?! Det är ju Byggare Blogg, Byggare Bobs tvilling bror
                        Har man småbarn får man skumma assosioationer till barnprogramsfigurer i bland.
                        Men det är bara en bild i ett inlägg, ingen bakgrund alltså.
                        heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

                        Kommentar

                        • HazelCR

                          Tips på enklare fildelarsajt önskas. DC++ verkar så besvärligt.
                          Jag är på jakt efter några gamla melodier, som min mor inte kan få tag på i musikaffärer.

                          Kommentar

                          • Raven
                            • February 2005
                            • 15385

                            kan finnas på www.piratebay.org eller www.torrentspy.com men kräver båda en torrentklient.

                            annars är dc++ de bästa stället för gamla låtar
                            LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                            Faktatråd Om AkvarieVatten
                            Växtakvaristernas Paradis

                            Kommentar

                            • HazelCR

                              Det är möjligt att jag inte får till det med dc++. Jag kanske missar att ändra någon inställning. Det är min sons domäner på datorn och jag själv har inte fildelat på länge.
                              Napster och Kazza var några jag använde förr.

                              Det kanske bara är svårt att få fram låtar av "Delta rythmen Boys" och liknade gamla band idag.
                              Jag får göra nya försök.

                              Kommentar

                              • Kramfors
                                • January 2003
                                • 7265

                                Någon som använt det här programmet. http://www.videodvdmaker.com/
                                http://www.kramforskoi.com/

                                Kommentar

                                Arbetssätt...