Dator/Data problem? ställ frågan här.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    hahaha jo va DATORmusen ja menade hahaha men ett gott skratt förlänger ju livet sägs de

    dom skidpadsen som ja hade satt på musen är utslitna och inatt när ja skulle spela halflife 1 så gick de så trögt att flytta musen så de blev svårspelat.
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • Gimbo
      • January 2005
      • 2734

      Nån som har provat Quake 4? Är det något att ha jämfört med de tidigare?
      -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

      Kommentar

      • Raven
        • February 2005
        • 15385

        gillar du doom3 ?

        quake4 är inget annat än doom3 med annan story andra vapen och annat folk.
        grafiken och dom tekniska kraven är fortfarande löjligt höga i jämförelse till den taskiga grafiken som finns i spelet.

        men min åsikt om spelet är att det är inte ens värt pengarna man får lägga på att ladda hem det via torrent och bränna på skivor...är dock något bättre än doom3
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

        Kommentar

        • hansh
          • May 2004
          • 269

          Jag gillar q4, inte lika krävande som doom3 på mitt os. Nästa spel att köpa blir cold war (http://www.coldwar-game.com/) grymt svårt faktiskt, har inte klarat av demon ännu.

          /hansh
          Intresserad av grod och kräldjur? Dalarnas Herpetologiska Förening - DHF

          Kommentar

          • hansh
            • May 2004
            • 269

            lugaru (http://wolfire.com/lugaru.html) är annars en favvorit om jag har några minuter att slå ihjäl.

            /hansh
            Intresserad av grod och kräldjur? Dalarnas Herpetologiska Förening - DHF

            Kommentar

            • Gimbo
              • January 2005
              • 2734

              Ursprungligen postat av Raven
              gillar du doom3 ?

              quake4 är inget annat än doom3 med annan story andra vapen och annat folk.
              grafiken och dom tekniska kraven är fortfarande löjligt höga i jämförelse till den taskiga grafiken som finns i spelet.

              men min åsikt om spelet är att det är inte ens värt pengarna man får lägga på att ladda hem det via torrent och bränna på skivor...är dock något bättre än doom3
              Eftersom jag gillade Doom3 så bör nog Quake4 vara något för mig. Så, det låter som att jag ska prova det.

              Tycker också att en del spel har grymt höga tekniska krav. Sammtidigt så ser man andra spel som är precis lika välgjorda men som inte alls kräver så mycket. Aja, bara min dator grejar det vilket den gör
              -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

              Kommentar

              • Gimbo
                • January 2005
                • 2734

                Ursprungligen postat av hansh
                Jag gillar q4, inte lika krävande som doom3 på mitt os. Nästa spel att köpa blir cold war (http://www.coldwar-game.com/) grymt svårt faktiskt, har inte klarat av demon ännu.

                /hansh
                Kollade in sajten lite snabbt. Verkar som ett spel för mig
                -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

                Kommentar

                • Raven
                  • February 2005
                  • 15385

                  Ursprungligen postat av Gimbo
                  Tycker också att en del spel har grymt höga tekniska krav. Sammtidigt så ser man andra spel som är precis lika välgjorda men som inte alls kräver så mycket.
                  precis.
                  har en amd64 3200+ 2.38ghz 2x512mb ddr478 9800pro 128mb och det klarade med nöd å näppe quake4.
                  fipplade dock inte nämvärt med inställningarna då spelet va tråkigt.
                  men farcry kan jag köra på "very high" och de flyter på grymt bra.

                  farcry har ju inte direkt dålig grafik.

                  skillnaderna mellan olika spel är rent ut sagt löjligt.

                  men processor spelar en grymt stor skillnad också.
                  amd32 2400+ 166x12.5 klarade av farcry på medium men amd64 2.38ghz klarar helt plötsligt very high.
                  skulle gissa på att en nåtsånär snabb p4 skulle hamna på high.
                  LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                  Faktatråd Om AkvarieVatten
                  Växtakvaristernas Paradis

                  Kommentar

                  • Gimbo
                    • January 2005
                    • 2734

                    Ursprungligen postat av Raven
                    Ursprungligen postat av Gimbo
                    Tycker också att en del spel har grymt höga tekniska krav. Sammtidigt så ser man andra spel som är precis lika välgjorda men som inte alls kräver så mycket.
                    precis.
                    har en amd64 3200+ 2.38ghz 2x512mb ddr478 9800pro 128mb och det klarade med nöd å näppe quake4.
                    fipplade dock inte nämvärt med inställningarna då spelet va tråkigt.
                    men farcry kan jag köra på "very high" och de flyter på grymt bra.

                    farcry har ju inte direkt dålig grafik.

                    skillnaderna mellan olika spel är rent ut sagt löjligt.

                    men processor spelar en grymt stor skillnad också.
                    amd32 2400+ 166x12.5 klarade av farcry på medium men amd64 2.38ghz klarar helt plötsligt very high.
                    skulle gissa på att en nåtsånär snabb p4 skulle hamna på high.
                    Måste hålla med dig om att FarCry är ett helt suvveränt spel. Skitkul att spela, snyggt som fan och har humana krav.
                    -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

                    Kommentar

                    • Raven
                      • February 2005
                      • 15385

                      gillar grafiken i farcry.
                      dom har lyckats få in mycket utan att det har blitt plottrigt och svårsett.

                      ännu roligare är det om man får tag på en beta version där man snabbt å lätt kan modifiera bilar å båtar till exempel.
                      kul å köra mellanklassbilen djupt ner i havet och komma uppflygandes och RÅKA landa på andra sidan ön
                      överdrivit motorstyrkan lite.

                      hoppar de ska komma nåt mer å nytt i bästa farcry stil.

                      men nåt ja finner va helt underbart med farcry är att man inte har en "fixed" väg att gå utan vissa områden kan man gå 4-5 olika vägar.

                      både under på och över mark
                      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                      Faktatråd Om AkvarieVatten
                      Växtakvaristernas Paradis

                      Kommentar

                      • Gimbo
                        • January 2005
                        • 2734

                        Ursprungligen postat av Raven
                        gillar grafiken i farcry.
                        dom har lyckats få in mycket utan att det har blitt plottrigt och svårsett.

                        ännu roligare är det om man får tag på en beta version där man snabbt å lätt kan modifiera bilar å båtar till exempel.
                        kul å köra mellanklassbilen djupt ner i havet och komma uppflygandes och RÅKA landa på andra sidan ön
                        överdrivit motorstyrkan lite.

                        hoppar de ska komma nåt mer å nytt i bästa farcry stil.

                        men nåt ja finner va helt underbart med farcry är att man inte har en "fixed" väg att gå utan vissa områden kan man gå 4-5 olika vägar.

                        både under på och över mark
                        Håller med dig. Man kan alltid röra sig på stora områden och improvisera lite mer än i många andra spel. Samt så föredrar jag att man hela tiden är ensam. För jag gillar inte de spelen där man tex ingår i en grupp med datorstyrda killar som springer runt tillsammans med en själv. En bra exempel är Call of Duty 2. Där får man hela tiden stå ut med att ha med sig de andra också.
                        -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

                        Kommentar

                        • Raven
                          • February 2005
                          • 15385

                          huu nämn inte cod2, avinstallerades mycket fort när ja prova de.
                          föredrar att va ensam.
                          förr när ja satt med amiga så spelade jag wing commander en hel del.
                          det första jag gjorde va att alltid skjuta ihjäl den man flög med.
                          va lättare att slåss då.

                          men ett spel som va bra när de kom och fortfarande håller är doom2.
                          kör det med zdoom och funkar fint på xp
                          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                          Faktatråd Om AkvarieVatten
                          Växtakvaristernas Paradis

                          Kommentar

                          • Raven
                            • February 2005
                            • 15385

                            nån som provat ?
                            LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                            Faktatråd Om AkvarieVatten
                            Växtakvaristernas Paradis

                            Kommentar

                            • Sacrium
                              • February 2004
                              • 672

                              Ursprungligen postat av Raven
                              huu nämn inte cod2, avinstallerades mycket fort när ja prova de.
                              föredrar att va ensam.
                              förr när ja satt med amiga så spelade jag wing commander en hel del.
                              det första jag gjorde va att alltid skjuta ihjäl den man flög med.
                              va lättare att slåss då.

                              men ett spel som va bra när de kom och fortfarande håller är doom2.
                              kör det med zdoom och funkar fint på xp
                              Ännu en doomare. Inte illa. Brukar köra Doom med Zdoom bara för skojs skull för att man inte ska "rosta"
                              http://www.purevolume.com/themiddlefingerproject

                              Kommentar

                              • Raven
                                • February 2005
                                • 15385

                                spelet blir så mycke mer levande med zdoom när man kan titta upp å ner.
                                men ett spel som klart visar att grafik eller storlek inte avgör om ett spel är bra eller inte.

                                tänkte höra, spelar ju halflife 1 nu och har ett mycket irriterande problem.
                                i tid och otid kommer texten "ai disabled" upp och måste starta om spelet.

                                hur blir man av med skiten ? lite irriterande att alla fiender bara "fryser"
                                LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                                Faktatråd Om AkvarieVatten
                                Växtakvaristernas Paradis

                                Kommentar

                                Arbetssätt...