Vilken bredbandsleverantör har du?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Whistler84
    • November 2007
    • 850

    #31
    100/10Mbit från Telia via FiberLAN.
    Ganska nöjd, billigare än mitt 24/2Mbit från BBB som jag sade upp för ett halvår sedan, men jag kommer sällan över 60Mbit med nya linan och ibland på nätterna går det ner några minuter då och då, vilket för mig är helt underkänt.

    Kommentar

    • JanneN
      • February 2006
      • 191

      #32
      1. Vilken bredbandsleverantör har du? Vilken hastighet?
      COMHEM, 2/0,5(för alldeles för mycket pengar i månaden)

      2. Är du nöjd?
      NEJ

      3. Har tekniken fungerat? Om inte, vad har strulat?
      Har gått ner då och då i sommar, nerladdningen fungerade men ej uppladdningen och då fungerar det inte alls,telefon har inte heller fungerat,iblan funkar det bra en halv dag och sen är det stendött.eller så fungerar internet långsamt och telefonen inte alls eller tvärtom

      4. Hur upplever du kundtjänsten?
      COMHEM är kundfientliga, Det är den absolut sämsta kundtjänsten jag råkat ut för, långa väntetider 40-50 minuter, personal som enträget säger att det är fel på min utrustning,trots att jag påpekar att flera i området har problem,personalen läser innantill från en manual men vet dock inte vad det betyder,jag har bristande datakunskaper,men gentemot fler av dom jag talat med så är jag ett datageni, dom följer inte upp problem, dock skall påpekas att jag har haft med ett fåtal på kundtjänst som varit jäkligt bra och som förstått att det inte är hos mig felet ligger, tyvärr kan dom inte gå vidare/följa upp mina problem

      5. Skulle du rekommendera din leverantör?
      ABSOLUT INTE!!!

      6. Övrigt?
      Där vi bor nu är det en antennsamfällighet,när det grävdes för nya kablar i området för ett par år sen så snålade den dåvarande styrelsen och drog endast en smal ny slang in till varje hus,där endast antennkabeln får plats, man tänkte inte framåt alls tyvärr, för eventuella nya kablar och tekniker, tyvärr ligger det nog långt i framtiden innan man gräver igen då det är ett mångmiljon projekt, jag bor enligt wikipedia i norra europas rad/villa område(1300 abonenter anslutna)

      Tidigare hade jag BBB 100/10 för 150=- i månaden, jag var mycket nöjd med deras tjänster och support
      http://akvariefisk.ifokus.se/
      www.bollmoraakvarieklubb.org
      http://www.facebook.com/home.php#!/h...679356840&ap=1

      Kommentar

      • Twitch
        • February 2007
        • 32

        #33
        1. Vilken bredbandsleverantör har du? Vilken hastighet?
        Bredbandsbolaget 24Mbit

        2. Är du nöjd?
        Ja

        3. Har tekniken fungerat? Om inte, vad har strulat?
        Allt har fungerat kanon

        4. Hur upplever du kundtjänsten?
        Har endast vid ett tillfälle varit i kontakt med KT och det var en enkel uppmaning om att jag vill ha betalt per kvartal istället för att slippa faktureringsavgift, vilket de fixade direkt.

        5. Skulle du rekommendera din leverantör?
        Ja

        6. Övrigt?
        Kanon om man vill slippa betala Telia för att man använder deras ledningar, något de kallar Telia Bas. Telia hyr ut sina ledningar till andra bredbandsoperatörer så det blir en extra avgift vare sig man vill eller inte. Ännu högre blir den om man tänkt ha en stationär telefon. Här kommer det finurliga in. Om man väljer IP-telefoni i samband med Bredbandsbolagets 24Mbit, betalar man 0kr i extra avgift för vanlig telefon. Sen behöver man inte använda den om man inte vill (det gör inte jag) men jag slipper betala Telia Bas. Med andra ord betalar jag enbart för bredbandet och inget annat. Telefonsamtal använder jag mobilen till.

        Den enda nackdel jag kan komma på så här just nu är att dom till skillnad från andra operatörer inte alltid bjuder på startavgiften som ligger på 495kr. Något som kan kännas som en onödig kostnad. Och andra sidan fick jag en 7 Megapixlars digitalkamera från Sony utan extra kostnad (vid bindning i 18mån) som plåster på såren

        *Edit* GAAAH 3 år gammal tråd, skyller på klockan
        Senast redigerad av Twitch; 03 August 2008, 23:04. Anledning: Gaaah 3 år gammal tråd
        Du tänker nu på att du andas

        Kommentar

        • Ahlqvist
          • January 2008
          • 661

          #34
          Jag kör på uppringt 28.8 modem... näääääää

          "
          So Long, and Thanks for All the Fish
          "
          Douglas Adams
          Spana in NVSA's Webbsida!

          Kommentar

          • adokimos
            • March 2008
            • 58

            #35
            Ganska meningslös tråd för övrigt. Speciellt med tanke på alla avvikelser i utbud samt utrustning (både lokalt i bostadsområdet och ute i telestationerna). Sedan att många företag gör krafttag med deras kundservice / support under vissa perioder för att sedan låta allt fallera är en helt annan fråga i sig.

            // M

            Kommentar

            • JanneN
              • February 2006
              • 191

              #36
              Tycker inte alls tråden är meningslös, då skulle alla trådar om tex vattenbyten vara meningslösa, eftersom vi har olika vattenkvalite ute i landet,eget vatten,kommunalt,hur mycket man matar,växter osv
              tvärtom tycker jag att det är ganska intresant att se vad andra har för erfarenheter av olika bolag.

              Min leveratör COMHEM har fungerat felfritt i en vecka, men idag var det dags igen.
              talat med fler i området innan jag ringde kundtjänst så jag försäkrade mig om att fler hade probelm, den snäsiga damen i kundtjänst talade om mig för att jag minnsan skulle få betala teknikern om det var fel på min utrustning,jag talad vänligt men bestämt om att jag inte orade mig alls för det och undrade vart jag kunde vända mig för mina krav eftersom dom inte levererar det jag betalar för,Jag undersöker nu om jag kan använda mig av en annan leverantör samt skall skriva en motion till styrelsen i anntensamfälligheten om byte av leverantör, vilket jag hoppas att det går att genomföra, trist för comhem, vi är dock ca 1300 kunder
              http://akvariefisk.ifokus.se/
              www.bollmoraakvarieklubb.org
              http://www.facebook.com/home.php#!/h...679356840&ap=1

              Kommentar

              • adokimos
                • March 2008
                • 58

                #37
                Ursprungligen postat av JanneN
                Tycker inte alls tråden är meningslös, då skulle alla trådar om tex vattenbyten vara meningslösa, eftersom vi har olika vattenkvalite ute i landet,eget vatten,kommunalt,hur mycket man matar,växter osv
                tvärtom tycker jag att det är ganska intresant att se vad andra har för erfarenheter av olika bolag.
                Det beror väl på vad syftet med vattenbytet är? Visst kan man generalisera rätt mycket här i livet. Tycker för övrigt att det var en rätt dålig liknelse.

                Så länge inte skaparen av inlägget anger vilket område / telestation som respektive bor i / kör mot så blir mycket information rätt trivial. För att inte nämna hur subjektivt ett kundservicebemötande är. Vi har ju alla olika förväntingar och krav på hur vår tjänst samt service ska fungera.

                // M
                Senast redigerad av adokimos; 04 August 2008, 14:26.

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #38
                  Ursprungligen postat av adokimos
                  Det beror väl på vad syftet med vattenbytet är? Visst kan man generalisera rätt mycket här i livet. Tycker för övrigt att det var en rätt dålig liknelse.

                  Så länge inte skaparen av inlägget anger vilket område / telestation som respektive bor i / kör mot så blir mycket information rätt trivial. För att inte nämna hur subjektivt ett kundservicebemötande är. Vi har ju alla olika förväntingar och krav på hur vår tjänst samt service ska fungera.

                  // M
                  Nja, jag tycker nog att det var en hyfsat bra liknelse.

                  Men självklart är väl alla frågor subjektiva (oavsett om det rör sig om bredbandsleverantör, vilken akvarieaffär som är bra, hur mycket vatten man skall byta, vilken bil är bäst) och det får man väl ta med i beräkningen när man bedömmer svaren.

                  Själv har jag i alla fall Telia (bor i Jonsered) och är väl hyfsat nöjd - deras kundservice var det nog flera år sedan jag utnyttjade (vilket väl i och för sig väl är ett hälsotecken) så den kan jag inte bedömma.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • adokimos
                    • March 2008
                    • 58

                    #39
                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Nja, jag tycker nog att det var en hyfsat bra liknelse.
                    Du anser alltså att företagsamhet och alla dess faktorer så som till exempel kundrelationer är lika precist som vattenkemi?

                    // M

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #40
                      Ursprungligen postat av adokimos
                      Du anser alltså att företagsamhet och alla dess faktorer så som till exempel kundrelationer är lika precist som vattenkemi?

                      // M
                      Nej självklart inte, vattenkemi i akvarium är betydligt mer oprecist
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...