Spam?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rooster
    • March 2006
    • 1468

    Spam?

    Hej har vi fått in nån spammare eller virus här på forumet eller? Jag tänker på alla "70´s society, clothes mfl.
    Fish for Life!!!
  • Johanski
    • February 2007
    • 3044

    #2
    Kommer med jämna mellanrum.

    Kommentar

    • travianplayer
      • October 2009
      • 1201

      #3
      varför gör det så?
      Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

      Kommentar

      • Rooster
        • March 2006
        • 1468

        #4
        Ok.
        Fish for Life!!!

        Kommentar

        • drd
          • March 2004
          • 5586

          #5
          Borde gå att lägga in nåt sätt i registreringen så att dom inte kan regga sig så lätt eller ?
          ________________________________________________

          Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

          Kommentar

          • drd
            • March 2004
            • 5586

            #6
            Dom e lagom irriterande ju
            ________________________________________________

            Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

            Kommentar

            • Nubi
              • March 2009
              • 9026

              #7
              Håller med, att man borde få ett lösenord till sin mail och därefter kan man regristrera sig.
              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
              Fiskbloggen

              Kommentar

              • HenkeP
                • January 2009
                • 886

                #8
                Känns som det är spammarnas julafton idag.. Kommer ju inte ihåg vilka man har rapporterat..

                Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

                Kommentar

                • Lilla Damen
                  • February 2008
                  • 2649

                  #9
                  Sant! Enda positiva är att man blir påmind om vissa trådar...

                  Kommentar

                  • travianplayer
                    • October 2009
                    • 1201

                    #10
                    okej det finns sådana som jag nubi kajan och alla andra som är överaktiva så vi kanske spamar endel iblan iaf jag men sådan skit som man bara inte fattar är ju för jävligt
                    Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

                    Kommentar

                    • karrokaja
                      • March 2006
                      • 5388

                      #11
                      Ursprungligen postat av travianplayer
                      okej det finns sådana som jag nubi kajan och alla andra som är överaktiva så vi kanske spamar endel iblan iaf jag men sådan skit som man bara inte fattar är ju för jävligt
                      tack för den

                      Men det är sant med dessa reklamfjantar. har också rapporterat en hel drös. men tycker endå att det är ganska få spammare (förutom idag då) här på zoopet. fast det kanske är admin och aquapapa som jobbar så hårt att vi inte ens märker alla spammare och så tar dom en paus och då boom.
                      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                      Kommentar

                      • Nubi
                        • March 2009
                        • 9026

                        #12
                        ahaha tur för alla att jag skapade tråden Allmänt skitsnack OT OT OT så vi kan snacka av oss där istället *ler*
                        Men ja, idag var det FÖR mkt spamande från icke oss överaktiva medlemmar
                        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                        Fiskbloggen

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          #13
                          Har nu nog deletat uppåt 15 olika spammare. Vi kommer att lägga in någon fråga på svenska som man måste svara på för att kunna regga sig - detta är väl det enda vi kan göra ytterligare för att få stopp på spammare. Uppriktigt sagt tror jag dock att dessa spammare kommer att kunna lösa detta också och då återstår väl egentligen bara en sak - att jag eller Christian personligen måste godkänna alla nya som reggar sig på Zoopet. Detta steg vore dock tråkigt eftersom det då kommer att ta tid för nya användare att regga sig och vi bägge då dessutom kommer att få ännu mer jobb
                          Senast redigerad av Kjell Fohrman; 22 November 2009, 21:26.
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Ken Olofsson
                            • November 2006
                            • 8014

                            #14
                            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                            Har nu nog deletat uppåt 15 olika spammare. Vi kommer att lägga in någon fråga på svenska som man måste svara på för att kunna regga sig - detta är väl det enda vi kan göra yttreligare för att få stopp på spammare. Uppriktigt sagt tror jag dock att dessa spammare kommer att kunna lösa detta också och då återstår väl egentligen bara en sak - att jag eller Christian personligen måste godkänna alla nya som reggar sig på Zoopet. Detta steg vore dock tråkigt eftersom det då kommer att ta tid för nya användare att regga sig och vi bägge då dessutom kommer att få ännu mer jobb

                            om så måste ske....kanske "outsourca" delar av det till "betrodda" medlemmar / goda vänner ??



                            .
                            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              #15
                              Ursprungligen postat av Kensa
                              om så måste ske....kanske "outsourca" delar av det till "betrodda" medlemmar / goda vänner ??
                              .
                              Ja, det är en möjlighet, men risken är att det blir ytterligare dubbelarbete.
                              Förklaring: Idag när det kommer in ett spam och någon anmäler detta så går ett mail till alla admin (dvs jag och Christian). Så måste det också vara eftersom anmälaren inte kan veta vem av oss som kommer att titta på datorn härnäst. Sedan oavsett vem av oss som ser spammen först och hinner deleta dom så måste ändå den andre admin klicka upp resp. spam för att kontrollera om de har försvunnit. Det blir alltså lika mycket arbete för bägge.

                              Skulle det varje gång som någon anmäler sig gå iväg ett mail till alla admin så vore det ett himla tråkigt jobb att ofta klicka upp anmälningar som redan blivit godkända.
                              Senast redigerad av Kjell Fohrman; 22 November 2009, 21:25.
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...