Besöka zoo, hur ofta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stigson
    • February 2009
    • 522

    Besöka zoo, hur ofta?

    Skulle vara kul att se hur ofta ni besöker ett zoo och kollar på akvariefisk osv?
  • GöranE
    • November 2008
    • 735

    #2
    Ett par tre gånger i veckan när det är som värst. Åker nästan förbi två på vägen hem. Men det kommer uppehåll, typ två veckor innan lön då det blir färre besök
    Jordätare................ inget kommer i närheten!!

    Quidquid latine dictum sit, altum videtur

    Kommentar

    • HenkeP
      • January 2009
      • 886

      #3
      Lite i perioder här med.. Just nu är karet fullt. (Tror jag.) Men det blir minst en gång i månaden nu ändå.. Under uppstarten så blev det väl 2-3 gånger i veckan.. Och då som nu varvar man mellan dom två närmsta.. Köper bara från det ena, men kollar av om det andra ev. har fått någon ovanlig "fel-leverans" som man kanske kan komma över billigt om dom inte vet vad det är dom har fått. Typ någon trevlig L-mal eller så..


      Edit: För jag gissar att du med Zoo menar zoobutik/akvariebutik och inte typ kolmården eller liknande.. Skulle det vara det senare du menar så typ.. En gång var 5:te år..

      Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        1 gång i veckan för oss, ungefär.
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        • stigson
          • February 2009
          • 522

          #5
          Edit: För jag gissar att du med Zoo menar zoobutik/akvariebutik och inte typ kolmården eller liknande.. Skulle det vara det senare du menar så typ.. En gång var 5:te år.. [/quote]



          Jag menar en vanlig akvariebutik Jag själv besöker ett zoo 3 ggr i månaden nu ungefär, men ibland blir det 1- 2 ggr i veckan tycker om att gå omkring och kolla i i affärerna, brukar bli kvar Lääängen i butiken

          Kommentar

          • erikthur
            • March 2004
            • 9953

            #6
            Eftersom man inte längre kan köpa levande foder i affärerna (här i området i alla fall) blir det väldigt sällan faktiskt. Det var nog flera månader sedan faktiskt.

            På den tiden det fanns levande foder att köpa på 1980-talet i Uppsala blev det en gång i veckan och då tittade man ju genom åtminstone en del av sortimentet - där man visste att det inte så kommersiella placerades och det blev en del spontaninköp som resultat på så sätt.
            Killies is a lifetime passion

            Kommentar

            • Hawkmoon
              • February 2005
              • 268

              #7
              2-3 ggr i veckan, kan ju vara kul och se om dom har något att sälja som jag inte visste att jag behövde.
              190L Trigon SA Powered by Co2
              112L Snäcklekare
              Fluval Edge, Micro Rasbora och Räkburk

              Kommentar

              • Martin85
                • February 2008
                • 465

                #8
                Finns ju inga i närheten.

                Blir en sväng till grannkommunen ibland så passar på då. Men det är nog inget mer än 1 gång i månaden i snitt.

                Kommentar

                Arbetssätt...