hur får folk plats med sina ALLA akvarium!??!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nubi
    • March 2009
    • 9026

    hur får folk plats med sina ALLA akvarium!??!


    Jag blir mer och mer sugen på att skaffa mig ett till akvarium! Det är ju så, har man en vill man ha en till och så en till och så en till.
    Jag har två, ett 150L i v-rummet och ett 94l i sovrummet. Jag skulle gääärna vilja ha ett 300 eller 600l i v-rummet, men vi har inte plats.

    Blir alltid lika förvånad när folk skriver "Jag har 3 i köket, 2 i sovrummet, 5 i vardagsrummet...." osv.
    Hur får alla plats med sina akvarium? Har ni möbler förutom akvariemöbler i lägenheten/huset?
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen
  • Guest

    #2
    Hade ett i vardagsrummet (750l), sen har ja 484 i mitt rum + yngelkaret på 45l.

    Kommentar

    • Tougaye
      • January 2008
      • 209

      #3
      Ursprungligen postat av Nubi

      Jag blir mer och mer sugen på att skaffa mig ett till akvarium! Det är ju så, har man en vill man ha en till och så en till och så en till.
      Jag har två, ett 150L i v-rummet och ett 94l i sovrummet. Jag skulle gääärna vilja ha ett 300 eller 600l i v-rummet, men vi har inte plats.

      Blir alltid lika förvånad när folk skriver "Jag har 3 i köket, 2 i sovrummet, 5 i vardagsrummet...." osv.
      Hur får alla plats med sina akvarium? Har ni möbler förutom akvariemöbler i lägenheten/huset?
      jag övertalade min fru att ta bort ett sidobord vrummet.då fick jag plats med ett 450L juwel .så har jag ett 50L i sovrummet .två iköket ett stående på sidobordet 18,5 L.och ett till på 120L.och ett i stora sonens skola.

      Kommentar

      • miaz
        • March 2007
        • 171

        #4
        Av vår stora bokhylla finns bara en liten sektion kvar, men då fick vi plats med både 600 och 720-liters i vardagsrummet. Sen står det ett 63l i tvättstugan, ett 160l i köket, ett 107l i sovrummet och ett 360l i vårt datarum....och då har vi ändå minskat ner med tre akvarium....Galet, men kul.

        Kommentar

        • NIC
          • January 2008
          • 5121

          #5
          Man trycker in de där det går..
          Har ett 350 liters i en hörna i vardagsrummet och ett 60 liters och ett 225 liters på vars en sida om det.
          Tyckte även att jag behövde ett 130 liters i köket så det fick det bli.
          Tjejen är sådär glad över att ha kar överallt...

          http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

          Kommentar

          • Mumin
            • October 2007
            • 3837

            #6
            Man gör plats helt enkelt. Man inser att det går att ha en lite smalare dörröppning där, så går det att ställa en bänk mot väggen här, och på den vägen är det. Har et 150 liters framför braskaminen (det finns filtar) ett 25 liters på matbordet, ett 54 liters ovanpå klädbyrån, ett 83 liters vid ena sidan av byrån, ett 43 liters i köket istället för bänkdiskmaskin, ett 96 liters i hallen och ett 50 liters bredvid det.
            Det går, eftersom jag bestämt mig för att det måste gå!!

            Har förresten tömt 96:an och de få kvarvarande firrarna går så länge i ett 35 liters på andra matbordsänden. Folk kan ju hålla in armbågarna....
            Senast redigerad av Mumin; 31 March 2009, 00:59.
            För mycket är inte nog!
            Jag VILL ha en Elefantofon!!

            Kommentar

            • Nina82
              • January 2008
              • 6610

              #7
              Haha.. Gillar din version Mumin

              Själv har vi lagt ner allt som heter bokhyllor och annat onödigt som tar värdefull akvarieplats. Har 4 akvarium i storarummet, 54L och 84L på var sida av soffan, 45L istället för hörnbord och 450L på långväggen. Har även ett tillfällit 63L under trappan, vilket är den dummaste placeringen man kan ha .. Allt damm och skit hamnar i karet
              Sen har sonen ett 54L uppe på byrån på sitt rum
              Skulle säkert kunna klämma in några till men både ekonomi och tid sätter stopp för det. Känns ibland som man knappt har tid med de man redan har
              12L 12L 24L 24L 24L 24L
              38L 54L 54L 63L 450L

              Kommentar

              • Micke
                • January 2002
                • 1718

                #8
                Bygg på höjden!

                Här är min ställning med 450+400 liter.
                Bifogade filer
                Mvh Michael Persson

                www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                Kommentar

                • DAHLBERG
                  • September 2008
                  • 1598

                  #9
                  Ursprungligen postat av Nubi
                  Hur får alla plats med sina akvarium?
                  Det handlar om anpassning... Anpassning Stort utrymme, stort akvarium och tvärt om. Finns det en liten lucka: ta måtten och fixa ett som passar
                  DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
                  750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
                  540 liter kulfisk - T. lineatus
                  120 liter salt - Koraller och fisk

                  Kommentar

                  • Jenny054
                    • May 2007
                    • 920

                    #10
                    Nu skall vi se..
                    Vi börjar med att komma in i min lägenhet i hallen som är lång..
                    En 375.a

                    I köket har vi 2 stycken 30L burkar på köksbordet.

                    I sovrummet har vi en 100L mot ena väggen.

                    Vardagsrummet då.
                    En 18L bredvid datorn, sen ett 100L på golvet.
                    Mot andra väggen ett 250 och sedan 2 stycken 54L.
                    The fish is jumping.....
                    Bloggen:
                    http://aquastyle.blogspot.com/
                    Bästa Butiken:http://www.akvarieinterior.com

                    Kommentar

                    • eriahl
                      • April 2004
                      • 5681

                      #11
                      Med andra ord är det första och viktigaste en övertalbar, förstående eller lika nördig partner.
                      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                      Kommentar

                      • Mumin
                        • October 2007
                        • 3837

                        #12
                        Ursprungligen postat av eriahl
                        Med andra ord är det första och viktigaste en övertalbar, förstående eller lika nördig partner.
                        Lysistrate visste hur man gjorde med en motsträvig partner..........
                        För mycket är inte nog!
                        Jag VILL ha en Elefantofon!!

                        Kommentar

                        • eriahl
                          • April 2004
                          • 5681

                          #13
                          Japp
                          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                          Kommentar

                          • Nubi
                            • March 2009
                            • 9026

                            #14
                            Hehe, motsträvig partner har jag inte, skönt det.
                            Han har sitt projekt = bygger banracing bil. Så han kan inte säga mkt, men han lär säga något när lägenheten börjar se ut som aquaria (den som ligger på djurgården) *skratt*
                            Men En till akvarium (helst på 600l) vill jag ha, får väl sätta tv.n på akvariet i sovrummet och ha kläderna på golvet för malmbyrån får inte plats tillsammans med ett akvarium

                            Eller så flyttar man till hus med källare, ohj oohj ooohj vad mkt plats man får då
                            Mina framtidsplaner är Ett kar på 600l me ciklider och ett på 500l där axelotter ska få bo
                            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                            Fiskbloggen

                            Kommentar

                            • Mumin
                              • October 2007
                              • 3837

                              #15
                              Du är på helt rätt väg Nubi!!
                              För mycket är inte nog!
                              Jag VILL ha en Elefantofon!!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...