Zoo Hoo i Västerås

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Markus1984
    • November 2008
    • 2606

    Zoo Hoo i Västerås

    Tjena!

    Ville bara berätta om goda nyheter för oss i mellansverige.(Västerås)

    Zoo Hoo har öppnat på nytt och ligger nu ute på Bäckby(Vid Jet macken och Lidl) .
    Med samme gamle man i täten 'Assar'

    Många av er känner nog till honom sen 80-talet.

    Jag har fått grymt bra service och hjälp där. Priserna är bra och akvariumen med fisk håller mycket hög kvalitet.

    Vänliga hälsningar

    Markus
    Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

  • TheRoblin
    • July 2007
    • 310

    #2
    Kul!!

    Kul att det händer något i denna del av landet!!! Annars finns Lustgårdens zoo i E-tuna. Ruskigt bra priser men endast öppet på torsdagar!!!

    Kommentar

    • heeke
      • April 2003
      • 5033

      #3
      Trevligt att ZooHoo öppnat igen, den enda "riktiga" akvarieaffären innom vettigt avstånd enl. mig.
      All heder till Lustgården i E-tuna, men ibland vill man shoppa andra tider än torsdag-kvällar.
      heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

      Kommentar

      • Markus1984
        • November 2008
        • 2606

        #4
        han har haft bra öppetider också..öppet till 19 osv så man hinner dit efter jobbet..
        Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

        Kommentar

        • Galne-Gurra
          • April 2008
          • 1080

          #5
          Han hade bra sortiment på fisk och tillbehör på 80 talet,hoppas det är samma standard idag.
          Kommer att göra en v-ås tur i början på nya året,då blir det att avlägga ett besök...
          http://web.telia.com/~u22310064/index.html

          Kommentar

          • Markus1984
            • November 2008
            • 2606

            #6
            Ursprungligen postat av Galne-Gurra
            Han hade bra sortiment på fisk och tillbehör på 80 talet,hoppas det är samma standard idag.
            Kommer att göra en v-ås tur i början på nya året,då blir det att avlägga ett besök...

            Har du hittat dit än?

            själv tycker jag han hade väldigt bra utbud av fisk, men han höll fortfarande på att stapla fler akvarier sist jag var där.

            Trots att hyllorna med tillbehör inte är enorma så tycker jag han har riktigt bra grejer..man hittar oftast det man vill ha.
            Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

            Kommentar

            • Spiksoppa
              • September 2008
              • 62

              #7
              woho trevligt! Ska åka dit nästa vecka och kolla läget.

              Visste föresten inte att det finns nåt som heter Lustgårdens zoo i E-tuna ens. Dit får man väl också dra sig nån gång när jag har lov eller nåt. Kul med lite nya affärer, handlar oftast på djurmagazinet nere på stan i e-tuna. Vad tycker ni om det stället?

              Kommentar

              • Olivin
                • July 2006
                • 573

                #8
                Köpte nyss ett par Badis badis där, som jag håller på och koppar in just nu. Som jag letat efter den fisken förut!
                Medlem i VAAF www.vaaf.se

                Kommentar

                • Glasstrut
                  • February 2009
                  • 6

                  #9
                  Någon som vet om det har öppet på söndagar? Har precis startat upp mitt första akvarium och ska ta och inhandla lite fiskar på onsdag. Men vill kolla upp fiskar nu så att man kan ta reda på lite info om dem först.

                  Skulle gärna få tips på andra bra "fiskaffärer" i Västerås. Köpte mitt akvarium på Djurmagazinet.
                  Senast redigerad av Glasstrut; 08 February 2009, 10:19.

                  Kommentar

                  • Olivin
                    • July 2006
                    • 573

                    #10
                    Hej och välkommen till Zoopet

                    Vet inte hur mycket reklam man får göra här egentligen, men själv handlar jag på RoyalZoo, Zoohoo och ibland på Djurmagazinet eller Hundman. De två sista tror jag har söndagsöppet, de andra är öppna mån-lör.
                    Medlem i VAAF www.vaaf.se

                    Kommentar

                    • Glasstrut
                      • February 2009
                      • 6

                      #11
                      Tack så mycket för ditt snabba svar. Hade ju varit dumt om jag hade gett mig ut i snön på cykeln. Det är ändå en liten bit dit. :P

                      Får ta och åka dit imorgon istället. Jag hoppas man kan hitta några roliga fiskar till mitt akvarium, jag känner nästan att jag har köpt ett lite för litet, tyvärr.

                      Kommentar

                      • Olivin
                        • July 2006
                        • 573

                        #12
                        Det finns flera bra artiklar här om när man ska starta upp med sitt första akvarium, kolla tex på http://www.zoopet.com/index.php?opti...=166&Itemid=84 om du inte redan hittat den. Det absolut vanligaste misstaget som görs är att man sätter i för mycket fisk i början men det låter ju som du redan är medveten om det. Finns det något särskilt du undrar om så släng in en fråga i avdelningen Mitt första akvarium här på forumet så kommer du strax få svar. Där finns det för övrigt många bra trådar att läsa i också, som tex den här guiden: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=107287

                        Lycka till!
                        Medlem i VAAF www.vaaf.se

                        Kommentar

                        • Glasstrut
                          • February 2009
                          • 6

                          #13
                          Har redan läst allt det där, det enda jag har gjort de senaste dagarna, men tack ändå

                          Kommentar

                          • Galne-Gurra
                            • April 2008
                            • 1080

                            #14
                            Var på ZooHoo idag och köpte lite äppelsnäckor till dotterns kar,väldigt trevlig butik med rena och snygga kar.
                            Gott om växter och ciklider i olika storlekar,samt ett trevligt och proffsigt bemötande av ägaren.
                            http://web.telia.com/~u22310064/index.html

                            Kommentar

                            • daemon
                              • February 2007
                              • 75

                              #15
                              Var inte med på 80 talet men håller med om att ZOO HOO är helt suverän butik.
                              Har allt jag kan önska mig och finn inte varan så tar han hem den : )
                              Tummen upp för denna butik : )

                              Kommentar

                              Arbetssätt...