Någon som vet mer om Zoomässan i kungsbacka?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jonka
    • December 2008
    • 21

    Någon som vet mer om Zoomässan i kungsbacka?

    Hej,

    Finns här någon som erfarenhet av Zoomässan i Kungsbacka?

    Tänkte ta en tripp upp dit inom de närmaste veckorna.
    Är det värt en utflykt?

    Hils
    MJ
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Billiga Juwelkar men i övrigt får du ha med den stora plånboken.
    Stort sortiment på malar och även övrig fisk, dock lite varierad kvalité från gång till gång.
    Skiftande mottagande av personalen har gjort att jag oftast kör förbi Kungsbacka på väg norröver, men butikan kan vara värd ett besök ändå om man aldrig varit där.

    Ska du norröver finns det en hel del butiker du kunde spana in när du ändå är på väg. Åleds utanför Halmstad, Tropen och Herkules i Göteborg och Nols ciklidhobby utanför Göteborg är några butiker som är värda ett besök.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Hogan1
      • August 2008
      • 323

      #3
      Min enda kommentar är att dom är duktiga på att ta betalt.
      Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

      Kommentar

      • Jonka
        • December 2008
        • 21

        #4
        Tack för infon!

        Kommentar

        • Peter1904
          • February 2003
          • 1079

          #5
          Jag tycker det är en bra butik med bra utbud men dom är ganska dyra.

          Kommentar

          • Ricard
            • April 2004
            • 138

            #6
            Hej hopp!

            Hasse på Zoomässan är en trevlig man med stora kunskaper i både akvarestik men kanske ännu mer gällande papegojor! Deras sortiment måste vara landets bredaste inkl Bromma, Herkules etc (har dock ej varit på Zoogiganten i Skåneland). Som ngn nämner är priserna inte de lägsta MEN oavsett om du har snurrat in på räkor, killies, dvärgrasboror, jordätare, diskus, L-malar, vändmalar, dvärgarter av guramis eller rovciklider har Hasse på Zoomässan ett antal akvarier fulla med ögonbrynshöjande invånare med hög "måste-ha"-faktor!

            ,,, och nej, vi är varken släkt eller på annat sätt bekanta.

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #7
              Nja, diskusdelen har jag sett bättre utbud och fräschare exemplar på många andra ställen än i Kungsbacka.

              ..och jag är inte heller släkt med Hasse!
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Guy Palm
                • March 2002
                • 5720

                #8
                Tycker inte om affärer som har sina akvarier sammankopplade så att smitta och annat skit kan spridas från ett kar till ett annat.
                Guy
                ,Poecilia,SKS,GOC,

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #9
                  Ursprungligen postat av Guy Palm
                  Tycker inte om affärer som har sina akvarier sammankopplade så att smitta och annat skit kan spridas från ett kar till ett annat.
                  I regel går vattnet i sådana system genom ett UV innan det trycks tillbaka så det skall inte vara några problem.
                  Då är risken för smittspridning betydligt större än om man använder samma håvar i flera akvarium.
                  Senast redigerad av Kjell Fohrman; 19 December 2008, 10:20.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Ricard
                    • April 2004
                    • 138

                    #10
                    Gött att smaken är som baken, eller som man säger i GöteLAborg - smaken är som röven - klöven!

                    Kommentar

                    • Peter1904
                      • February 2003
                      • 1079

                      #11
                      Ursprungligen postat av Guy Palm
                      Tycker inte om affärer som har sina akvarier sammankopplade så att smitta och annat skit kan spridas från ett kar till ett annat.
                      Senast jag var inne så sa kvinnan som jobbar där att dom mindre karen är sammankopplade tre och tre. Infon kom fram när hon nekade försäljning av fiskar i ett kar med motiveringen att det karet var ihopkopplat med ett kar med nylevererade fiskar och därför gällde karantänen alla tre karen.

                      Ville bara lägga till den infon eftersom ditt inlägg kan få en att tro att alla kar är sammankopplade.
                      Senast redigerad av Peter1904; 19 December 2008, 14:11.

                      Kommentar

                      • Jimmy.VBG
                        • February 2006
                        • 112

                        #12
                        Jag tycker Hasse är en reko snubbe o butiken har ett stort utbud.
                        Vad man har hört så e han iallafall ingen tvestjärt.

                        THE STORY..
                        Jag och min quinna körde mot götet och på vägen tänkte jag, vi svänger in till zoomässan.
                        Då sa jag till min quinna, att e inte mannen med mustaschen på henne inom 10 minuter, då e hon ingenting o ha.

                        Sagt o gjort vi gick in i butiken.
                        I 5 minuter så tittade jag och tanten på akvarierna, sen var hon spårlöst borta.
                        Jag gick flera rundor och letade bland akvarierna, sen såg jag att HON sökt upp mannen med mutaschen och pratade ända tills jag var mätt på akvarier och vi lämnade butiken.

                        Jag e inte heller släkt, inte ens buksvåger!
                        Men jag kan tacka honom, för att jag återupptog min akvariehobby för ca13år sedan.
                        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=791378

                        Kommentar

                        • Nilsrolf
                          • November 2006
                          • 549

                          #13
                          Ursprungligen postat av Jonka
                          Hej,

                          Finns här någon som erfarenhet av Zoomässan i Kungsbacka?

                          Tänkte ta en tripp upp dit inom de närmaste veckorna.
                          Är det värt en utflykt?

                          Hils
                          MJ
                          Hej värt utflykt: ja, definitivt, fin akvarieavdelning, men prata inte med chefen, han är nog för trött att ta hand om sina kunder, men senast jag var där var det en upplevelse att besöka som sagt akvarierna.

                          Kommentar

                          • Dahla
                            • January 2004
                            • 218

                            #14
                            Butiken är fin. Utbudet helt klart godkänt, men jag klarar inte av Hasse.
                            Undviker honom så gott jag kan.
                            Han har någon form av behov att hävda sig och ska hela tiden ha sista ordet.
                            Mycket irriterande. Priserna höga.
                            Åker ni dit, så prata med hans son som är väldigt trevlig, eller den andre killen som jobbar där.
                            /Dahla
                            Kungsbacka

                            Kommentar

                            • Salta Katten
                              • March 2008
                              • 740

                              #15
                              Har iofs inte varit där så jättemycket, men jag tycker inte Hasse varit så farlig när jag varit där (för jag förmodar att Hasse är han chefen med mustasch?). Han har gjort rätt gott intryck på mig. Jag har annars bara sett en tjej där och en ung mörk kille, är det sonen eller den andre? Han var väldigt trevlig i alla fall.

                              Mycket fiskar har de, ja. Tar alltid ett tag att handla där, för jag måste snoka runt och kolla i alla akvarierna först. Gillar smådjursavdelningen också. Och sköldpaddorna.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...