Dagens ros!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    Dagens ros!

    Dagens ros går till Djurkompaniet i Karlskrona!
    *Kunnig personal inom akvariestik
    *Bra utbud foder och fiskar
    *Fina artbeskrivningar om varje art som fanns där, med hur långa dom kommer bli, varifrån dom kommer, och vad den heter med latin namn.
    *Kampfiskhanarna fick vara med dom andra fiskarna i de stora akvariumen (Tillsammans med fiskar de trivdes med)

    Tack!
    Tillbaks efter paus.
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Trevligt för dig

    Gillar inte alls Djurkompaniet här nere (Hyllinge). Kanske för att det ligger i ett köpcentrum där personalen inte verkar bry sig speciellt vad som säljs och till vem
    Aldrig har jag hört någon upplysa om fiskar som blir stora eller inte passar ihop med vissa osv.
    Tacka vet jag Djurriket i Helsingborg. Där är de verkligen mån om sina djur och frågar om man har eller har haft den arten innan och upplyser om något verkar misstänksamt.
    Har lämnat in min hamster där när jag var på semester och de skämde bort honom riktigt. Klippte klor och skötte om honom ordentligt och allt det för endast 20:-/dygn.
    Litar helt och hållet på den personalen. Riktigt trevliga töser
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • smurfmats
      • February 2003
      • 3538

      #3
      nina, ska du kritisera affärer så måste du skriva hela ditt namn o var du bor. zoopets regler...

      kul att det är affärer som upplyser sina kunder, alltid roligt att höra
      tråden om fjärilars lek!

      Kommentar

      • JojjeN
        • June 2008
        • 3567

        #4
        Ursprungligen postat av Nina82
        Trevligt för dig

        Gillar inte alls Djurkompaniet här nere (Hyllinge). Kanske för att det ligger i ett köpcentrum där personalen inte verkar bry sig speciellt vad som säljs och till vem
        Kan nog vara ganska stor skillnad mellan dom, beroende på personal.
        Tillbaks efter paus.

        Kommentar

        • Nina82
          • January 2008
          • 6610

          #5
          Ursprungligen postat av JojjeN
          Kan nog vara ganska stor skillnad mellan dom, beroende på personal.
          Självklart. Personalen gör ju hela butiken, tycker jag iaf
          12L 12L 24L 24L 24L 24L
          38L 54L 54L 63L 450L

          Kommentar

          • Guest

            #6
            Jag "hugger" tråden lite och vill med ge lite ros till: (hör o häpna)
            PWSS.
            Blev mycket trevligt bemött när jag hade en vara att reklammera.

            Kommentar

            • eriahl
              • April 2004
              • 5681

              #7
              Sätta in dagens ros i tidningen kanske så ev affärer får veta det oxå och bli lite glada & stolta?
              "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

              Kommentar

              • Guest

                #8
                Ursprungligen postat av eriahl
                Sätta in dagens ros i tidningen kanske så ev affärer får veta det oxå och bli lite glada & stolta?
                Fast jag tror nätet är ett bättre media för sånt. (det finns ju alltid kvar, medans tidningar (som t.ex jag inte läser alls) i regel slängs.

                Kommentar

                • eriahl
                  • April 2004
                  • 5681

                  #9
                  Tänkte som så att affären kanske inte är på den häringa sidan och tittar. Då får den ju inte se berömmet.
                  "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                  Kommentar

                  • Lucas_magi
                    • June 2005
                    • 159

                    #10
                    Ursprungligen postat av JojjeN
                    Dagens ros går till Djurkompaniet i Karlskrona!
                    *Kunnig personal inom akvariestik
                    *Bra utbud foder och fiskar
                    *Fina artbeskrivningar om varje art som fanns där, med hur långa dom kommer bli, varifrån dom kommer, och vad den heter med latin namn.
                    *Kampfiskhanarna fick vara med dom andra fiskarna i de stora akvariumen (Tillsammans med fiskar de trivdes med)

                    Tack!

                    Jag skulle inte vilja ge min dagens ros till Djurkompaniet i karlskrona. När jag var där senast på djurkompaniet så var varje kar övermatat så det flög och flöt omkring mat i karen. Det låg i varje kar 1 till 8 mögliga mal tabletter + döda fiskar.
                    Flertalet av karen hade vita prick och dom hade medicinerat karen så det var grönt vatten.

                    Angående hur kunniga dom är så har jag en sann histora:

                    Jag vet en som gick in dit för att på test se hur länge en black molly överlevde så människan frågar personalen om dom har någon black molley, det hade dom inte. Människan (X) kan inget om fiskar. X kollar runt och ser en svart fisk som ser precis ut som en molly säger hon men personalen säger bestämmt att det inte är en black moly, det är en spetsnosmolly, vilket personalen, om dom hade haft kunskap, borde vetat att detta är samma fisk!

                    Fodret är helt ok för dom är, vad jag vet, som har svarta mygg och räkmix och lite annat mer än mygglarver och artemia. Dock så är deras torrfoder bara vanligt tetra, om jag inte har sett fel?

                    Och kampfiskar hade dom i alla kar så dom kunde se varrandra genom glaset, jag har ingen kunskap om detta men så länge som ser varranda, stressar dom inte upp varrandra då?

                    Mvh Lucas Möller ifrån växjö (Om man nu skulle ange sitt namn som någon ovan nämde)

                    Kommentar

                    • Guest

                      #11
                      Ursprungligen postat av eriahl
                      Tänkte som så att affären kanske inte är på den häringa sidan och tittar. Då får den ju inte se berömmet.
                      Fast jag berättade för PWSS att jag gett dom ros på Zoopet.
                      Dom blev mycket glada...

                      Kommentar

                      • JojjeN
                        • June 2008
                        • 3567

                        #12
                        Ursprungligen postat av Lucas_magi
                        Jag skulle inte vilja ge min dagens ros till Djurkompaniet i karlskrona. När jag var där senast på djurkompaniet så var varje kar övermatat så det flög och flöt omkring mat i karen. Det låg i varje kar 1 till 8 mögliga mal tabletter + döda fiskar.
                        Flertalet av karen hade vita prick och dom hade medicinerat karen så det var grönt vatten.

                        Angående hur kunniga dom är så har jag en sann histora:

                        Jag vet en som gick in dit för att på test se hur länge en black molly överlevde så människan frågar personalen om dom har någon black molley, det hade dom inte. Människan (X) kan inget om fiskar. X kollar runt och ser en svart fisk som ser precis ut som en molly säger hon men personalen säger bestämmt att det inte är en black moly, det är en spetsnosmolly, vilket personalen, om dom hade haft kunskap, borde vetat att detta är samma fisk!

                        Fodret är helt ok för dom är, vad jag vet, som har svarta mygg och räkmix och lite annat mer än mygglarver och artemia. Dock så är deras torrfoder bara vanligt tetra, om jag inte har sett fel?

                        Och kampfiskar hade dom i alla kar så dom kunde se varrandra genom glaset, jag har ingen kunskap om detta men så länge som ser varranda, stressar dom inte upp varrandra då?

                        Mvh Lucas Möller ifrån växjö (Om man nu skulle ange sitt namn som någon ovan nämde)
                        Jaså, när var du där? När jag var där hade dom alla olika frysfoder jag någonsin hört talas om på zoopet (Minst 20 stycken)

                        Och det var ungefär en kamfisk hane i varannan burk, så dom inte såg varandra. Men det kanske bara var en slump, dom kanske var sålda?

                        Och när jag var där såg alla akvariumen fräscha ut, inga döda fiskar eller foder på bottnen, och jag hade väl turen att få någon kunnig ur personalen.
                        Tillbaks efter paus.

                        Kommentar

                        • Lucas_magi
                          • June 2005
                          • 159

                          #13
                          Ursprungligen postat av JojjeN
                          Jaså, när var du där? När jag var där hade dom alla olika frysfoder jag någonsin hört talas om på zoopet (Minst 20 stycken)

                          Och det var ungefär en kamfisk hane i varannan burk, så dom inte såg varandra. Men det kanske bara var en slump, dom kanske var sålda?

                          Och när jag var där såg alla akvariumen fräscha ut, inga döda fiskar eller foder på bottnen, och jag hade väl turen att få någon kunnig ur personalen.

                          Ah jo jag menar att dom hade massa olika frysfoder, det är jag väldigt glad över då det inte finns någon annan stans i Karlskrona =)

                          Ja, du hade nog tur.

                          Jag va där när dom va nästan nyöppnade och 2 gg efter. Jag minns inte första gången hur det såg ut utan jag minns att när jag gick omkring och kollade så var det så trångt så jag var tvungen att gå där ifrån för dom skulle fånga upp fiskar. En annan gång minns jag att många av karen flög det omkring så fiskarna inte kunde få i sig mer fast det såg ut som den maten som flög omkring var mat för 3 dagar.
                          Jag vet att dom har haft en kunnig i personalen, men han slutade för han tyckte inte om vad dom andra höll på med. Kan tänka mig att han menade att han inte tyckte att dom skulle övermata så fisken bajsar konstant och är rund som en vattenballong. Det kan ha varit han du pratade med?

                          Mvh Lucas

                          Kommentar

                          • JojjeN
                            • June 2008
                            • 3567

                            #14
                            Nej, jag pratade med en ung tjej där. :S
                            Tillbaks efter paus.

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              #15
                              Ursprungligen postat av JojjeN
                              Nej, jag pratade med en ung tjej där. :S
                              Där har vi svaret, kollade du verkligen in akvarierna?
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...