okunskap

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • doppingen
    • April 2008
    • 1079

    okunskap

    hej! såg häromdan en annons under köpes på blocket. en kvinna sökte en större "burk" till sina fiskar. helst rund. jag erbjöd henne mitt ena riktiga akvarium(har 7 tomma, 3 igång) som hon godtog med motivering av mig att fiskar ska ej ha runda byttor. jag fick förtoendet att hjälpa henne starta upp detta då hon visste ingenting. hon hade en mindre rund bytta hon bytte allt vatten i varje vecka, ingen pump, inte ens luftpump, inget lyse, ingen sand eller grus, bara lite sten å glassten, så undrar hon varför växter ej trivs å en del fiskar dör emellanåt. jaja jag hjälpte henne tipsade om vad jag visste samt hänvisade givetvis till zoopet och bibblan, hon hade inte ens tänkt på att läsa en bok. hon hade fått en hel del mejl om olämpligheten med dessa skålar så hon undrade ju varför zoobutiken sålt denna skål till henne med fisk till. men nu har hon ett riktigt kar med pump lyse grus växter etc. kanske fel forum? ville bara skriva av mig lite TREVLIG HÖST alla
    MammaMia
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Dagens hjälte

    Mycket bra gjort tycker jag
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Linapina
      • July 2008
      • 595

      #3
      MYCKET BRA initiativ! Man kommer längre med att vara pedagogisk och trevlig än att haspla ur sig förolämplingar och fula ord som inte kan ge något konstruktivt i sammanhanget. Önskar att det fanns fler som dig.

      Kommentar

      • JojjeN
        • June 2008
        • 3567

        #4
        Ursprungligen postat av Linapina
        MYCKET BRA initiativ! Man kommer längre med att vara pedagogisk och trevlig än att haspla ur sig förolämplingar och fula ord som inte kan ge något konstruktivt i sammanhanget. Önskar att det fanns fler som dig.
        Haha jag finns ju här.

        Keep up the good work!
        Tillbaks efter paus.

        Kommentar

        • doppingen
          • April 2008
          • 1079

          #5
          TACK för era svar. det känns härligt att kunnat hjälpa en medmänniska in på rätt väg. hon är väldigt nöjd å glad åt ett större riktigt akvarium hon mejlade mig nyss att hon varit å inhandlat en algätare(mal) åxo. det känns positivt.
          MammaMia

          Kommentar

          • Mumin
            • October 2007
            • 3837

            #6
            Bravo, verkligen bra gjort!!
            hoppas vi får se henne på Zoopet så småningom.
            För mycket är inte nog!
            Jag VILL ha en Elefantofon!!

            Kommentar

            • Nina82
              • January 2008
              • 6610

              #7
              Ursprungligen postat av doppingen
              TACK för era svar. det känns härligt att kunnat hjälpa en medmänniska in på rätt väg. hon är väldigt nöjd å glad åt ett större riktigt akvarium hon mejlade mig nyss att hon varit å inhandlat en algätare(mal) åxo. det känns positivt.
              Kul att ni håller kontakten och hoppas hon reggar sig här
              12L 12L 24L 24L 24L 24L
              38L 54L 54L 63L 450L

              Kommentar

              • doppingen
                • April 2008
                • 1079

                #8
                ja jag visade henne zoopet på hennes dator då jag var hos henne. hon undrade om hon fick fråga mig om det hon inte förstår å det får hon givetvis. av det jag kan å annars frågar eller kollar på dessa sidor så finner man ju svar på det mesta. då jag hade akvarium för 25 år sen önskade man att detta funnits.
                MammaMia

                Kommentar

                • alg_oa1
                  • May 2007
                  • 473

                  #9
                  Vad kul att du har väckt hennes intresse för akvaristik!
                  Det behövs garanterat fler som dig
                  "Don't tell me I can't build Rome in a day just 'cause they couldn't do it" - Brandy

                  Kommentar

                  • doppingen
                    • April 2008
                    • 1079

                    #10
                    TACKAR så mycket. nja hon hade ju redan fått intresset fast lite ur spår men nu så kommer hon säkert igång när hon åxo vet om att man kan gå in på zoopet
                    MammaMia

                    Kommentar

                    Arbetssätt...