Akvaterarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • beerzon
    • May 2008
    • 877

    Akvaterarium

    Funderar på att göra om mitt 60 liters akvarium till ett akvaterarium.

    Jag undrar om de finns någon groda eller salamander man kan ha i ett sådant, jag kommer inte att ha någon pump till vattnet utan byter vattnet 1 gång i veckan/eller 1 gång varanan vecka.

    Tänkte ha vandrande pinnar tillsammans med med någon utav dem. Om de blir grodor eller salamandrar återstår att se.

    Men åter till frågan, finns de någon groda/salamander som man kan ha i ett akvaterarium på 60 liter (30x35x60)?

    /Mvh Emil

  • smurfmats
    • February 2003
    • 3538

    #2
    eldbukssalamander kanske? eller klockgroda?
    tråden om fjärilars lek!

    Kommentar

    • beerzon
      • May 2008
      • 877

      #3
      Ursprungligen postat av smurfmats
      eldbukssalamander kanske? eller klockgroda?
      Klarar sig de sig med lite vatten, ca 10x60x2-3 cm? Är inte så mycket och inte specielt djupt. Skulle de gå fint endå elr?

      Kommentar

      • smurfmats
        • February 2003
        • 3538

        #4
        2-3 cm djupt menar du? njae, det känns som det är i minsta laget... skulle du ha dem med vandrande pinnar alltså? vet inte hur den kombinationen känns, lite udda. men det kanske går
        tråden om fjärilars lek!

        Kommentar

        • beerzon
          • May 2008
          • 877

          #5
          Hehe ja, vandrande pinnar kostar ju inte så mycket så de är inte så jätte viktiga, men jag får nog göra sa att vattnet blir iaf 5cm djupt så att de kan doppa hela sig.

          Kommentar

          • beerzon
            • May 2008
            • 877

            #6
            Något bra förslag hur man kan hålla akvariet fuktigt? Läst att eldbukssalamandrar måste ha de fuktigt.

            Kommentar

            Arbetssätt...