djurmagazinet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ambjörn
    • February 2008
    • 77

    djurmagazinet?

    Hopp
    Såg annons från Djurmagazinet (Uppsala) om bla 10 neontetra för 39:- och undrar innan jag hastar dit: är de seriösa? Med det priset, vilken kvalitet får man?

    (annonen frontades av en guldfiskskål med en gigantisk guldfisk i, dessutom utan vare sig växter, pump, grus eller något annat än vatten, gjorde mig än mer fundersam)
  • limpus
    • December 2003
    • 288

    #2
    nja en reklambild säger väll igentligen inget om hur seriöst ett företag e ?? eller självklart finns det väll undantag

    mvh//stefan

    Kommentar

    • mikey13
      • October 2007
      • 465

      #3
      Enligt mina erfarenheter av butikskedjan, så har jag bara gott att säga.
      Har handlat mycket på Djurmagazinet och har varit nöjd med både fiskar och andra prylar jag köpt.
      __________________________________________
      Mitt 720L projekt
      375L Inbyggt i väggen-projekt

      Kommentar

      • Ibanez
        • July 2006
        • 853

        #4
        fast 10 neontetror för 39 är förskrämligt billigt! passa på säger ja!!

        måste vara ngn drive av något slag..
        Era fiskar ger jag mina till frukost..

        Kommentar

        • eppelviken
          • January 2008
          • 19

          #5
          Jag har bara positiva erfarenheter av Djurmagazinet. De har även en reklamationsrätt på fiskar om de dör inom en vecka. Det är bara att gå tillbaka med den döda fisken och kvitto så får man en ny. Fungerar kanske inte alltid om man har en bit att åka, men det är seriöst av butiken att erbjuda den garantin.
          Senast redigerad av eppelviken; 24 August 2008, 19:49.

          Kommentar

          • Radioaktiva Räkor
            • May 2007
            • 1760

            #6
            Lever dom i butiken brukar dom överleva hem iaf Djurmaggans fiskgaranti är guld värd, även om jag personligen inte skulle gå och reklamera en död neontetra ^^

            //C
            With a licence to krill!
            Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

            Kommentar

            • erikthur
              • March 2004
              • 9953

              #7
              I alla branscher finns väl lockpriser.
              En gång i tiden kunde man köpa tetror för 50 öre styck i Uppsala.
              Just neon tror jag det var? - Var det i Eriksberg?
              Under inköpspriset hävdade konkurrenterna då.
              Såklart han blev utmobbad.
              OT - 50 öre kostar en nykläckt kyckling i Filippinerna under påsken...
              Killies is a lifetime passion

              Kommentar

              • ambjörn
                • February 2008
                • 77

                #8
                det låter ju bra. SKynda fynda, med andra ord. Tackar!

                Ursprungligen postat av limpus
                nja en reklambild säger väll igentligen inget om hur seriöst ett företag e ??
                Så här menar jag: annonser och reklam används för att dels sälja en viss vara, dels skapa en profil åt företaget. När en zooaffär väljer att göra reklam för sig med en bild på en enorm guldfisk i en liten skål så signalerar det åtminstone för mig att de inte är så haj på det här med akvarium.
                http://www.djurmagazinet.se/tidning/dm-aug-08.pdf (första sidan)

                MEN det kan ju helt enkelt vara så att den som gör Djurmagazinets annonser inte kan något om djur, medan Djurmagazinet själva inte har så stor koll på marknadsföring, och så blir det miss i kommunikationen.

                I vilket fall så verkar ni andra ju nöjda med butiken, och jag litar på det

                Kommentar

                • Dango
                  • October 2006
                  • 100

                  #9
                  Köpte 20st på djurmagasinet i valbo köpcentrum.
                  Lika bra att passa på med det priset.

                  Kommentar

                  • Katharina
                    • December 2006
                    • 4045

                    #10
                    Ursprungligen postat av mikey13
                    Enligt mina erfarenheter av butikskedjan, så har jag bara gott att säga.
                    Har handlat mycket på Djurmagazinet och har varit nöjd med både fiskar och andra prylar jag köpt.
                    Jag håller med. Kunnig personal och bra hantering av djuren, det jag har sett iaf.

                    Ursprungligen postat av eppelviken
                    Jag har bara positiva erfarenheter av Djurmagazinet. De har även en reklamationsrätt på fiskar om de dör inom en vecka. Det är bara att gå tillbaka med den döda fisken och kvitto så får man en ny. Fungerar kanske inte alltid om man har en bit att åka, men det är seriöst av butiken att erbjuda den garantin.
                    Åhh... Det visste inte jag.. Nu har det ju gått bra för mig men det är bra att veta...
                    Ha dé bäst... Tina

                    Kommentar

                    • Annika
                      • January 2002
                      • 2518

                      #11
                      Vad jag vet så finns inget annat DjurMagazinet i Uppsala än Gunnars Hund & Katt?
                      Gunnars Hund och Katt säljer inga fiskar, bara tillbehör till hund, katt och gnagare. I alla fall när jag var där senast (i våras).

                      Kommentar

                      • adokimos
                        • March 2008
                        • 58

                        #12
                        På TropAkvarieImport i Göteborg kostade 10st. 69:- (standardpris a la post-it stil) för ett gäng månader sedan. Vad betalar ni på östkusten för er fisk egentligen?

                        // M

                        Kommentar

                        • Radioaktiva Räkor
                          • May 2007
                          • 1760

                          #13
                          För mycket många gånger, allt för mycket...

                          //C
                          With a licence to krill!
                          Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

                          Kommentar

                          • ambjörn
                            • February 2008
                            • 77

                            #14
                            Ursprungligen postat av Annika
                            Vad jag vet så finns inget annat DjurMagazinet i Uppsala än Gunnars Hund & Katt?
                            Gunnars Hund och Katt säljer inga fiskar, bara tillbehör till hund, katt och gnagare. I alla fall när jag var där senast (i våras).
                            De har ett litet kar med neontetror, ett litet kar med blandad gurami, ett litet kar med platy och ett litet kar med växter. Inga tillbehör vad jag kunde se. Så i princip säljer de inte fisk...

                            Ursprungligen postat av Radioaktiva Räkor
                            För mycket många gånger, allt för mycket...

                            //C
                            Håller med!

                            Kommentar

                            • Ken Olofsson
                              • November 2006
                              • 8014

                              #15
                              Hornbach i malmö tar som standard 4,50/st, ibland nere på 3,50.
                              Men fisken är hiskeligt liten, kanske 1,5 cm.

                              St.Knuts i malmö tar 12/st eller 100 för 10. Men då är den å andra sidan
                              3-3,5 cm och ser generellt sett ut att vara högre kvalité, dvs bra fenor,
                              klara färger.

                              skall snart köpa mig 30-40 st där.......
                              Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                              Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                              Kommentar

                              Arbetssätt...