Plastpåsar som "andas"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • legob
    • May 2007
    • 642

    Plastpåsar som "andas"

    På den här sidan hittar man plastpåsar som sägs andas: http://www.igl-home.de/forum/phpBB2/viewforum.php?f=15

    De skall fyllas ända upp och skall möjliggöra bättre transporter. Har någon erfarenhet av detta?
  • Radioaktiva Räkor
    • May 2007
    • 1760

    #2
    Funkar tokfint. Fick fisk skickad från Karlstad till Stockholm i dessa plus lite bussgodstrubbel. Fisken överlevde iaf närmre två dygn i påsarna.

    Skall som sagt fyllas HELT med vatten då den "andas". Helt magiskt. Verkar dock inte finnas någon riktig svensk återförsäljare?

    //C
    With a licence to krill!
    Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Akvarielagret i Stockholm har i alla fall tidigare sålt dom
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • erikthur
        • March 2004
        • 9953

        #4
        Jag köpte några av nyfikenhet via Killisällskapet och det tycks funka. Men påsarna känns tunna och kan vara svåra att försluta. En del hävdar att det är bäst att sluta dom med med värme (kommer inte på vad det kallas just nu).

        MEN skall man verkligen fylla dessa plastpåsar helt till just labyrintfiskar???
        Dom vill ju helst snappa atmosfärisk luft.

        Killies is a lifetime passion

        Kommentar

        • legob
          • May 2007
          • 642

          #5
          Ursprungligen postat av erikthur
          Jag köpte några av nyfikenhet via Killisällskapet och det tycks funka. Men påsarna känns tunna och kan vara svåra att försluta. En del hävdar att det är bäst att sluta dom med med värme (kommer inte på vad det kallas just nu).

          MEN skall man verkligen fylla dessa plastpåsar helt till just labyrintfiskar???
          Dom vill ju helst snappa atmosfärisk luft.

          Bra fråga (labyrintfiskar alltså). Jag har ingen aning. Andas de inte med gälar också?

          Kommentar

          • heeke
            • April 2003
            • 5033

            #6
            Tror minsann att Haack'en hade något på G vad det gällde breathing bags.
            heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

            Kommentar

            • Azur
              • March 2003
              • 12946

              #7
              Labyrintfiskar och Corydoras vill nog kunna komma upp till ytan och ta luft. De andas med gälarna också, men när syrehalterna sjunker kan det nog hända att det inte räcker.
              Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

              Kommentar

              • peterhaack
                • November 2004
                • 1752

                #8
                Breathingbags är bra och perfekta att transportera fisk och räkor i.

                Att inte ha luft i alls är lite att ta i man lämnar väldig lite i af typ en en bubbla på en matsked eller liknande.

                Och att försluta dessa gör man bäst med en bit gummiband även om det står att man inte skall använda dessa men de fungerar mycket väl och är lättare än att knyta dem(helst då man har fet korv fingrar som jag )
                Siten där alla plantor växer PlantSwap!

                Kommentar

                Arbetssätt...