affärer

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • BlueJ
    • January 2008
    • 261

    affärer

    finns det någon affär som man kan beställa genom internet och som skickar ut fiskar och annat till en ?? har hört om en i göteborg men inte hittat något sådant
    The nicest person is nott always the winner
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Tycker det låter lite skumt eftersom det ändå är djur det handlar om men det kanske finns. Själv skulle jag inte vilja sälja till någon jag inte träffat först. Men det är kanske bara jag.
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Köpa fisk utan att veta vad man köper eller har sett IRL är som att köpa grisen i säcken, inte något som jag skulle vilja göra.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • BlueJ
        • January 2008
        • 261

        #4
        ja men nu är det ju så att de fiskar jag vill köpa inte finns här omkring
        The nicest person is nott always the winner

        Kommentar

        • Guy Palm
          • March 2002
          • 5720

          #5
          Ursprungligen postat av BlueJ
          ja men nu är det ju så att de fiskar jag vill köpa inte finns här omkring
          Det bästa då är att be någon akvarieaffär ta hem de fiskar du önskar, de flesta affärer brukar kunna hjälpa till med det. Blir både billigare och säkrare för både dig och fiskarna.
          Guy
          ,Poecilia,SKS,GOC,

          Kommentar

          • Nina82
            • January 2008
            • 6610

            #6
            Ursprungligen postat av BlueJ
            ja men nu är det ju så att de fiskar jag vill köpa inte finns här omkring
            Oftast kan du be din fiskbutik ta hem en viss sort på beställning vilket är bättre eftersom du då inte binder till något köp förrän du tittat på fisken IRL.
            12L 12L 24L 24L 24L 24L
            38L 54L 54L 63L 450L

            Kommentar

            • Patrik Steen
              • May 2006
              • 8464

              #7
              Lite roligt det här men det är väl det affärer gör köper dem innan dem har tittat på dem
              Mvh.Patrik

              Kommentar

              • BlueJ
                • January 2008
                • 261

                #8
                ja håller med jag vill bara ha mina Räkor igen snyfft mina dog när jag flyttade dem till andra akvariumet av värmen eller chocken eller så var inte värdena som de var vana vid
                The nicest person is nott always the winner

                Kommentar

                • Nina82
                  • January 2008
                  • 6610

                  #9
                  Ursprungligen postat av BlueJ
                  ja håller med jag vill bara ha mina Räkor igen snyfft mina dog när jag flyttade dem till andra akvariumet av värmen eller chocken eller så var inte värdena som de var vana vid
                  Just räkor är ju extra känsliga. Tråkigt när sånt händer .. Var jättenoga när du koppar in nästa gång då så det inte går för fort.
                  12L 12L 24L 24L 24L 24L
                  38L 54L 54L 63L 450L

                  Kommentar

                  • BlueJ
                    • January 2008
                    • 261

                    #10
                    jupp ska vara det det har inte vara någon fara förut det är det jag tycker är underligt. saknar dem faktiskt de var inte billiga häller.
                    The nicest person is nott always the winner

                    Kommentar

                    Arbetssätt...