hornbach

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pelun
    • May 2007
    • 23

    hornbach

    Nu kommer hornbach till Botkyrka!
    Dom har bra priser enligt deras broschyr som finns på deras hemsida.
    Har någon av er erfarenhet av denna firma?
    In Celestichthys margaritatus veritas
  • Guest

    #2
    Grattis säger jag!
    Handlar en del på Hornbach, bra sortiment o bra priser.
    Däremot är det bra att kunna mycket själv då personal lånas in från övriga avdelningar titt som tätt...

    Kommentar

    • annatzk
      • January 2008
      • 165

      #3
      Hornbach är toppen! Bra priser på det mesta, särskilt rötter och sånt, men också ok priser på teknik. Vet man bara själv vad man vill ha är det nemas problemas.

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        #4
        Min väninna och tidigare kollega har fått jobb där på VVS och hon är jätteduktig så där saknas inte kompetensen iaf...
        När var det nu de öppnade?!
        Bra öppningserbjudanden kanske?!
        Jag har inte hunnit kolla... Vore annars knasigt att öppna den här tiden på året och däråt finns det väl inte så mycket sommarstugor heller??!
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        • Paatsu
          • December 2006
          • 294

          #5
          Mitten av Juli står det att de öppnar. De har nog inte bestämt nåt datum än.
          Redbee.se » // Johnny

          Kommentar

          • Artep
            • June 2008
            • 107

            #6
            Hornbach är kanon! I alla fall här i Malmö. På akvarieavdelningen där har det börjat en ny kille och han är jätteduktig!
            Köpte mitt Juwel Rio där och de hade abslout bästa priset för jag har kollat runt överallt!

            Kommentar

            • Mumin
              • October 2007
              • 3837

              #7
              Hornbach öppnar i Slagsta den 16, alltså på onsdag.
              Det är ju ett byggvaruhus, och öster om E4 breder ju hela villagettot ut sig ett antal kvadratmil, ända bortåt Skogås, Enskede, neråt Rönninge, Salem osv, så nog finns det kundunderlag.
              För mycket är inte nog!
              Jag VILL ha en Elefantofon!!

              Kommentar

              • Pazappa
                • May 2007
                • 330

                #8
                Nu har de öppnat i Botkyrka, vid Coop i Fittja. (Gångavstånd för mig, hurra!). Mycket bra utbud på mat, tillbehör, akvarier i många storlekar på lager (helglas och möbelakvarier). Riktigt bra priser, massor av rötter till styckpris(!). En del fisk, inget superutbud, men den som finns är riktigt billig. T.ex tre färgvarianter av tigerbarb. Neontetrorna tror jag kostade 4 kr/st.
                När vi var där för tre dagar sen var växtakvarierna grumliga men de var precis nystartade så det är nog mer att se nu.

                Några specialakvarier för dammfisk - Guldfisk 8kr/st (ingen guldfisk fanns när vi var där, antingen slut eller så hade den inte kommit hem än).


                En del tillbehör som man kanske inte hittar i kvarterszooaffären, som tre olika Co2-system i olika prisklass att välja bland, flera bakgrunder i relief - dock ej BTN. För er som bor i närheten eller åker till Stockholm över en helg kan jag rekommendera ett besök.

                Såg ett diplom för genomgången utbildning, men det ska väl alla ha, och så var det en kille som verkade dedicerad till akvaristikavdelningen.

                Allt det här är bra. Min farhåga är att barnfamiljer åker för att köpa grejer för att bygga ut uteplatsen och så tjatar barnen till sig ett akvarium i fel storlek med fiskart om inte går ihop och för lite växer samt för mycket mat... Hoppas jag får fel och att personalen är duktig på att upplysa.

                De hade snigelätande sniglar - vad är det?
                Senast redigerad av Pazappa; 20 July 2008, 09:09.

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #9
                  Ursprungligen postat av Pazappa
                  Såg ett diplom för genomgången utbildning, men det ska väl alla ha, och så var det en kille som verkade dedicerad till akvaristikavdelningen.

                  De hade snigelätande sniglar - vad är det?
                  Ja en från varje affär måste ha gått en utbildning - fast många affärer skickar alla sina anställda även om de inte måste så enligt lag.

                  Anetome helena heter den snäckätande snäckan.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • mojle
                    • August 2006
                    • 26

                    #10
                    jag är också nöjd med hornbach här i malmö speciellt priserna på det frysta fodert, dock är kompetensen hos all personalen kanske inte på topp, fisk har jag aldrig handlat där så hur den är vet jag inte.

                    Kommentar

                    • Katharina
                      • December 2006
                      • 4045

                      #11
                      Jag var där i veckan och jisses vad jag är trött på bygghandel kom jag på, detta kändes mycket som Bauhause också.. Hua.. Sprang ut därifrån.. Speciellt när jag hade varit på akvarieavdelningen och sett tjejen där slita upp påsar med ny fisk utan inkoppning utan bara tempurerade.. Ja, ja.. Utbildningen är nog inte lång iaf...

                      Sen åkte vi till Bromma Zoo, den stora vid flygplatsen. Jättefint.. Men sen började min sambo fråga tjejen om luftbubblor och växter... Vi har nämligen bestämt oss för att satsa på vattencirkulation istället för växter till räkorna så nu blir det bubblor utöver pumparna...
                      Tjejen säger till sambon att det inte är någon fara om han inte placerar "sockerbiten" i växten utan om han placerar den vid sidan om..
                      Ja, ja.. Men det skulle fasen kännas mer okej om de sa "vänta jag ska fråga" eller "jag tror".. men de spikar så självklart att man har lust att skriva dem på näsan men jag var redan avreagerad för dagen så...

                      Levandefödarna kändes fullvuxna och lite tunt utbud på speciellt guppy.. Fina malar och platys blev det dock... och de har mkt fint salt att titta på...
                      Ha dé bäst... Tina

                      Kommentar

                      • Gaffel
                        • December 2007
                        • 6200

                        #12
                        Hon kanske menade att sumpväxterna ni köpte behövde ett bubbelregn för att inte ruttna..
                        Life's a bitch and then you die..
                        "I might be right handed but im always left-winged"
                        Skriv på!

                        Kommentar

                        Arbetssätt...