Blir så besviken

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RoBo
    • December 2007
    • 63

    Blir så besviken

    på när man beställer från PWSS tar det alltid så lång tid att få grejerna
    Tråkigt när man ställt in sig på en mekarhelg.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det är nog något man får ta med i beräkningarna när man beställer via nätet, och sedan har de tydligen haft väldigt mycket att göra den sista tiden.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • FredrikW

      #3
      Man kan oftast aldrig bestämma nåt när man beställer.
      Liksom att gå runt att tro att man får grejerna just den dagen är kanske inte så smart eftersom det kan hända så mycket med grejerna.

      Det kanske blev fel på pwss så det tog längre tid, även posten kan slarva och göra fel så att det tar längre tid.
      Därför bestämmer jag inte nåt när jag beställer, eller det gör jag ju när jag har grejerna hemma :P

      Kommentar

      • RoBo
        • December 2007
        • 63

        #4
        Ursprungligen postat av FredrikW
        Man kan oftast aldrig bestämma nåt när man beställer.
        Liksom att gå runt att tro att man får grejerna just den dagen är kanske inte så smart eftersom det kan hända så mycket med grejerna.

        Det kanske blev fel på pwss så det tog längre tid, även posten kan slarva och göra fel så att det tar längre tid.
        Därför bestämmer jag inte nåt när jag beställer, eller det gör jag ju när jag har grejerna hemma :P
        Ser det inte som något större problem men man kan väl lämna ett leveransbesked eller liknande framför allt när man betalar i förskott. Dom flesta andra är väldigt snabba med leveranser.

        Kommentar

        • Jens A.
          • March 2007
          • 5026

          #5
          De lämnar alltid ett besked om det blir så, att saker blir försenade. Tycker det är en bra nätbutik.
          Earth first! We´ll screw up the other planets later!

          Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

          Kommentar

          • danneregner
            • October 2006
            • 1347

            #6
            dom har ju tappat bort en massa mejl nu så de e massa strul just nu
            Diskus

            Kommentar

            • c90368

              • September 2006
              • 5973

              #7
              Ursprungligen postat av ansjo
              Det är nog något man får ta med i beräkningarna när man beställer via nätet, och sedan har de tydligen haft väldigt mycket att göra den sista tiden.
              Vill man ha snabb och säker leverans vid beställning på nätet så ska man använda guldfisken.se

              Dom packar och postar till 99% dagen efter beställning. Detta vet jag av egen erfarenhet.

              Men priset är några kronor mer i pris och frakt.
              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              • Koksalt
                • November 2007
                • 498

                #8
                Jag måste bara undra en sak...

                Ser ju att många försvarar långa leveranstider och uteblivna svar på mail från PWSS..
                Är det bara jag som tycker att man kan förvänta sig service även från nätbutiker? jag har handlat mycket på nätet och min erfarenhet både från små och stora butiker är långt från det jag hör/läser om PWSS! Nu ska jag också erkänna att jag aldrig handlat därifrån men är ytterst tveksam till att göra det, trots deras låga priser!
                För mig så är det självklart att jag får svar på mail, kanske inte omgående, men iaf inom en rimlig tid. Sen att man ska "förvänta" sig att man få vänta på sin beställning tycker jag är vansinne! Beställer jag något, så vill jag ju ha det "omgående", speciellt om jag betalar i förskott. Visst kan det förekomma att saker inte finns hemma just nu, men i PWSS fall så verkar det vara mer regel än undantag..
                Men som sagt, min erfarenhet av PWSS bygger ENBART på alla inlägg jag läst här på zoopet.

                Pushar istället för en mycket bra butik www.guldfisken.se. Snabba leveranser och alltid snabb info på mail.
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1738124

                Kommentar

                • Ramnissan
                  • October 2007
                  • 514

                  #9
                  Ursprungligen postat av danneregner
                  dom har ju tappat bort en massa mejl nu så de e massa strul just nu
                  Mja, det är väl snarare Telia som tappat bort mailen väl, inte PWSS?

                  Kommentar

                  • slusken
                    • March 2006
                    • 149

                    #10
                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Det är nog något man får ta med i beräkningarna när man beställer via nätet, och sedan har de tydligen haft väldigt mycket att göra den sista tiden.

                    Nja det där har jag hört nästan varje gång jag hört av mig till dom och undrat var mina grejer är. Det är alltid något som strular hos dom verkar det som.
                    Nu har man ju lärt sig att det kan ta tid när man handlar hos PWSS så jag handlar inte därifrån om jag absolut måste ha grejorna snabbt. Då får det bli Guldfisken eller Flodströms i stället.
                    Fear no fish!

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      #11
                      Och jag handlar för det mesta i min lokala zoobutik om det ska gå snabbt.
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Jenny054
                        • May 2007
                        • 920

                        #12
                        Tycker jag har läst flera gånger att just PWSS har problem med sina orders.
                        Antingen försvinner dom eller så är det datastrul..

                        Jag har alltid handlat på akvarieshopen.se och är nöjd.
                        Visst fick jag vänta 14 dagar i sommras på 1 paket, men smart som man var så beställde man just under deras semester och sånt får man räkna med.
                        The fish is jumping.....
                        Bloggen:
                        http://aquastyle.blogspot.com/
                        Bästa Butiken:http://www.akvarieinterior.com

                        Kommentar

                        • Nilsrolf
                          • November 2006
                          • 549

                          #13
                          Har inte koll på exakt hur de arbetar, men pwss har väl inget lager, utan samlar upp beställningar, beställer från grosssisten och levererar, tar tid då, om det är så, Guldfisken är bäst, svarar alltid och levererar snabbt, priserna har jag däremot ingen koll på, akvarieshopen ok också, men begränsat sortiment

                          Kommentar

                          • Koksalt
                            • November 2007
                            • 498

                            #14
                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Och jag handlar för det mesta i min lokala zoobutik om det ska gå snabbt.

                            Ja, så är det ju.. Då får man leva med högre priser
                            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1738124

                            Kommentar

                            • RoBo
                              • December 2007
                              • 63

                              #15
                              Ursprungligen postat av danneregner
                              dom har ju tappat bort en massa mejl nu så de e massa strul just nu
                              Ja men mailen vad jag skulle betala kom direkt första vardagen efter min beställning, betalade direkt sedan har jag inte hört något.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...