köpte beg kar och det läcker

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rödtoppen
    • June 2006
    • 3148

    #16
    Ursprungligen postat av kizz
    Men snälla någon. Gå till biltema eller Micro eller vart som hälst och köp en tub silikon och laga det. det kostar la ca: 50:- kanske. Inte så dyrt.
    Tror att du har misstolkat mitt "kvidande" .

    Hade jag haft karet från början och att det sen började läcka så givetvis hade jag åkt direkt och köp silicon
    Men som det var nu så intygade säljaren att det var som nytt, inga problem alls- de tömde det på Måndagen och jag hämtade det på Fredagen(jag såg aldrig det med vatten i)
    Kom hem, fyllde det med vatten - ca en timme senare såg jag att det läckte

    Inte roligt alls när man tror att det bara är att fylla det..

    Men om du inte hade blivit besviken om det hade hänt dig så är det helt ok... ville bara lätta på trycket (kokade när jag skrev första inlägget i disskussionen)
    / dtoppen /

    Kommentar

    • Morgan71
      • November 2007
      • 114

      #17
      Klart man blir förbannad. Att dessutom reta upp en "Rödtopp" kan ju bara det vara att leka med livet .
      Alla är vi yngel i början.....

      Kommentar

      • kizz
        • January 2008
        • 39

        #18
        det var inet meningen att reta up någon. I såna fall skulle man la skriva något mer retsamare? Det vara bara ett förslag.
        Jo visst det är klart att man blir förbannad.
        Fem myror är fler än fyra elefanter

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          #19
          Risker med begagnat finns ju alltid vad det än gäller. Tur att det är litet akvarium iaf. Men vatten blir ju på något sätt så mycket när det kommer på golvet
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          • lenis3
            • June 2004
            • 2254

            #20
            jag har för mig det kan bli problem med garanti eftersom du inte köpte akvariet första gången, tror också att garantin endast gäller förste köparen alltså. Om det nu är så tycker jag du ska kräva att säljaren (som sålde till dig) ser till att få ett nytt på garantin som du i sin tur får.
            Min zoon
            Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

            Kommentar

            • rödtoppen
              • June 2006
              • 3148

              #21
              Hon skulle skicka kvittot och garantin men funkar det inte för mig så kommer jag att föreslå det.
              / dtoppen /

              Kommentar

              • rödtoppen
                • June 2006
                • 3148

                #22
                Fick kvittot idag, åkte till affären med karet och åkte hem med ett NYTT kar


                ...känner mig väldigt belåten just nu
                / dtoppen /

                Kommentar

                • PatrikN
                  • November 2007
                  • 116

                  #23
                  Köp en lott

                  Kommentar

                  • Katharina
                    • December 2006
                    • 4045

                    #24
                    Ursprungligen postat av Morgan71
                    Klart man blir förbannad. Att dessutom reta upp en "Rödtopp" kan ju bara det vara att leka med livet .
                    Jag är också lite rödtopp... ibland...

                    Ursprungligen postat av rödtoppen
                    Fick kvittot idag, åkte till affären med karet och åkte hem med ett NYTT kar

                    ...känner mig väldigt belåten just nu
                    Super... Guuud va skönt att tjejen inte var oseriös... Det hade säkert inte läckt när hon la ut det till försäljning... Förstår att du blev ilsken... man är ju så barnslig i den stund man har köpt något nytt till sin lilla, stora hobby..
                    Senast redigerad av Katharina; 15 January 2008, 13:00.
                    Ha dé bäst... Tina

                    Kommentar

                    Arbetssätt...