skrymmande brev

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • smokin
    • January 2007
    • 198

    skrymmande brev

    finns det någon som har nåt bra tips på att få brev att bli skrymmande..så att man måste hämta det på posten..
    Skaldjur är som en drog...man vill bara ha mer



  • ize
    • May 2004
    • 612

    #2
    Fyll med tidningspapper i ett stooort kuvert? Eller skicka ett litet paket?
    Trygg nog att acceptera det jag inte kan förändra, styrka att förändra det jag kan, och förståndet att inse skillnaden.

    Amor vincit omnia

    Kommentar

    • Maria - Sjöjungfru

      • January 2004
      • 4236

      #3
      Ett brev tjockare än 3 cm eller med större kortsida än 25 cm är enligt posten skrymmande.
      Maria - Sjöjungfru

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
        Ett brev tjockare än 3 cm eller med större kortsida än 25 cm är enligt posten skrymmande.
        Så sant, så sant, alltså packar man det man vill skicka i en liten kartong (ströbrödsförpackning eller liknande) och slår in i grovt papper, paketet får dock inte bli tjockare än 10 cm och tyngre än 1 kg, om jag minns rätt.....
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #5
          Ursprungligen postat av smokin
          finns det någon som har nåt bra tips på att få brev att bli skrymmande..så att man måste hämta det på posten..
          Vad tänker du skicka?
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
            Ett brev tjockare än 3 cm eller med större kortsida än 25 cm är enligt posten skrymmande.
            Ja, men många av dessa "lite skrymmande" brev delas ändå ut med posten på vanligt sätt.
            Jag tror det beror på var man bor och hur stor brevlåda man har. Bor man i ett hyreshus ellere liknande med ett litet brevinkast så delar de ladrig ut ens 3 cm berv eftersom de inte går in genom brevlådeinkastet. Bor man i ett villaområde där ofta brevlådorna är större så delar de ofta ut rejält stora brev. Så min uppmaning är att kolla med postkontoret varifrån brevbäraren utgår
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • smokin
              • January 2007
              • 198

              #7
              fick ett tips att man kunde skicka som rek..kostar ca 50 kr om jag minns rätt..det är inte så blodigt kanske..o då måste man lösa ut det på posten..
              Skaldjur är som en drog...man vill bara ha mer



              Kommentar

              • harbard
                • July 2002
                • 1085

                #8
                Om man vill hämta brev på posten kan man skicka som "Poste Restante": http://www.posten.se/c/a_o_posterest..._posterestante
                <<<(^:>*
                Aquaflora länksamling Alger Bakgrund Miniakvarier Walstad-metoden
                Foder Bananflugor Guppy Killi Fiskrum Akvaristisk startportal Småkryp

                Kommentar

                • lilleulv
                  • July 2007
                  • 208

                  #9
                  Ett "skrymmande" brev,är sådan, att det inte kan gå in i ett vanligt brevinkast, och derför måste hämtas ut på posten.
                  lilleulv
                  Medan den kunnige tvivlar, är den okunnige tvärsäker

                  Kommentar

                  Arbetssätt...