Zooplanet! Blåst eller ej?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marcus79
    • August 2007
    • 146

    Zooplanet! Blåst eller ej?

    Hej!
    Har haft problem med denna webbbutik då jag inte fått varan jag beställt, han i stort sett onårbar. Han säger att han skickat iväg varan med budfirma. Har bett om kollinr men då fått ett felaktigt. Har mailat o ringt men till igen nytta. Är det någon annan som har lidit av likadana dystra erfarenheter?? Känns ju surt att behöva dra in konsumentverket.

    Mvh Marcus Djursäter
    Senast redigerad av Marcus79; 13 November 2007, 14:01.
  • Eurydike
    • September 2004
    • 931

    #2
    Vad var det för budfirma? De kan inte söka ditt paket utan kolli id, eller?

    Kommentar

    • Marcus79
      • August 2007
      • 146

      #3
      Budfirman är DSV men eftersom han inte gett mig rätt kollinr(saknas nämligen en siffra i det) så kan jag inte mycket göra. Tror jag skickat iväg tre mail bara angående kollinumret men utan svar. Har ingen aning om vad man ska göra.

      Kommentar

      • Krax
        • December 2005
        • 1329

        #4
        Om du har betalt kan du begära pengarna tillbaka och om han inte svarar får du kontakta kronofogden i Ljungby där han finns. De kan driva in pengarna.

        Kommentar

        • Marcus79
          • August 2007
          • 146

          #5
          Tråkigt att det kan behöva gå så långt. Hoppas det får bli en varning till andra tänkbara köpare.

          Kommentar

          • Robin_Hedstrom
            • January 2005
            • 1818

            #6
            Får man fråga vad det var som lockade dig att handla där?
            /Robin Hedström
            http://www.robinhedstrom.se/

            Kommentar

            • Marcus79
              • August 2007
              • 146

              #7
              Har nu fått tag i zooplanets ägare och han håller tydligen på att öppna en zoobutik och varit upptagen med den. Han har ursäktat sig att det tagit så lång tid. Hoppas nu att det stämmer, är fortfarande lite nojig. Men om det nu är så så får jag själv dementera mitt klagomål här på zoopet.

              Mvh Marcus

              Kommentar

              • Marcus79
                • August 2007
                • 146

                #8
                Dementering ang. zooplanet!

                Tjoho! Fick akvariet jag beställde alldeles nyss. Har även prata med Lennie från zooplanet iegn som ursäktar den långa leveranstiden och de obesvarade mailen, för övrigt verkar han vara en ärlig och trevlig snubbe som tyvärr råkade ut för dålig service av budfirman och för min oro. Det är budfirman som borde få sig ett par piskrapp.
                Så nu får jag ta tillbaka mina funderingar och klagomål angående zooplanet.
                Hoppas jag inte skrämde bort några potentiella kunder.
                Ha en bra dag, nu ska det inredas akvarium

                Mvh Marcus Djursäter
                Senast redigerad av Marcus79; 13 November 2007, 20:06. Anledning: korigering

                Kommentar

                Arbetssätt...