Hjort/älgfluga

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    Hjort/älgfluga

    Var ute i bushen igår och fick kompisar med mig hem. Hittade 5st och några vingar som dom släpper när dom hittat ett värddjur (lilla mig) att suga blod ur. Dom fick agera fotomodeller på golvet dom sötnosarna
    Bifogade filer
    Senast redigerad av eriahl; 01 October 2007, 11:03.
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det brukar vara riktigt trevligt efter en dag i skogen att känna hur det kryper i håret, och att få tag i dem kan vara ett äventyr i sig. Tur att man är korthårig och inte behöver leta igenom en stor man innan man hittar dem.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Maria - Sjöjungfru

      • January 2004
      • 4236

      #3
      Fy sicka monster har hört många som pratat om dom, men aldrig sett några. Jag är glad om jag slipper
      Maria - Sjöjungfru

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Sög de blod på dig?
        Jag har aldrig haft någon som gjort mer än kravlat runt på mig vad jag vet.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • Piscator
          • August 2006
          • 735

          #5
          Mig har de heller aldrig sugit blod på. Men jag tycker det är otäckt att få dem på sig bara för att de är så bra på att hålla sig fast. Det är inte bara att sopa bort dem om man säger så..
          Hälsningar, Tomas!
          "Om en svart katt korsar din väg så betyder det att djuret är påväg någonstans."

          Kommentar

          • eriahl
            • April 2004
            • 5681

            #6
            Hann inte suga blod tror jag, känner inget kliande iaf. En fick krypa på handen innan in i en burk. Den stannade rakt över en blodådra faktiskt. Jo nog tusan är dom ruggiga på att hålla fast sig dom små jäklarna. Men går man i sån här miljö kanske man ber om sällskap. Inte sett någon under alla år där och fått en eller två fästingar bara. Hellre på mig än Gabriel iaf. Därför gick jag före som lockbete.
            Bifogade filer
            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

            Kommentar

            • saltbiff
              • December 2006
              • 607

              #7
              Usch de är hemska de där otäckingarna!! Så fort de landat på en släpper de vingarna och börjar leta sig in håret! Är det något djur som kan förstöra en svamptur så är det dom...När sambon och jag vandrade i säfsen så hade vi massa på oss och i kläderna när vi kom hem,de satt även kvar i håret efter duschen!! Det går ju knappt att slå ihjäl dom heller för de är så platta..Bläää vad läskiga dom är!

              5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

              Kommentar

              • Jenny054
                • May 2007
                • 920

                #8
                Hästarna i stallet blir oxå tokiga på dessa as...
                Kryllar av dom nu i skogarna..
                The fish is jumping.....
                Bloggen:
                http://aquastyle.blogspot.com/
                Bästa Butiken:http://www.akvarieinterior.com

                Kommentar

                • S_sund
                  • July 2004
                  • 1904

                  #9
                  Jo de där är riktigt otäcka, minns en tur i skogen då jag kom rakt på en plats där en älg precis sovit. Hade 4-5st av de där otäckingarna krypande i nacken.Brrr
                  450L Sydamerika, 400L Sydamerika, 240L Asien/Sällskap, 120L Slöjstjärt/Sällskap, 90L Sällskap
                  Min Blogg
                  För övrigt anser jag att Stenungsund bör ha en egen akvariebutik!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...