Funmdera istället på om du vill göra om i ditt akvarium....
Det skulle jag göra..
Har haft fiskar som dött av konstiga anledningar...
men vad kan man göra..???
inte så mycket ibland...inte ifall man vet vad felet är och att hitta fel i ett akvarium varför fiskar dör...
ja det är ju som att hitta en nål i en höstack,,,,
Det är bara att gå vidare för nu är du ju fått en ny lärdom,...
Det har jag själv fått för jag litar inte ett skit på zoo butiker..
Jag gick helt enkelt och köpte mig en mindre akvarium på 50 liter där jag har mina fiskar i karantäni en månad innan jag släpper ner dem i mitt stora akvarium...
På så sätt vet jag om fiskarna är sjuka.....eller ja det eliminerar ju chansen i varje fall att mina fiskar som jag har i mitt stora akvarium ska bli sjuka...
Så resonerar jag...
Ha det alla glada!!!!!
[______] 240 liters kar
[_] 30 liters kar
"gör inget som jag inte skulle göra"
Men dina neon är kvar och lever fortfarande? Avvakta i så fall gärna ytterligare några veckor. Om dom då fortfarande lever bör jo orsaken (även om den förblir oupptäckt) vara borta.
Skaffa en minde brrk/akvarium som karantän. Och sedan kan du börja skaffa ny fisk, några åt gången.
Håller tummarna för dig att det löser sig.
Akvarievännerna I Borås
http://www.bostream.nu/blue/aib
Och för dom som är intresserade ska jag nu berätta hur det gick..
Jag ringde till affären. Förklarade problemet...
Dom tyckte det lät enormt konstigt och skulle genast kolla upp saken. Efter lite efterforskningar så var jag inte ensam om att ha det problemet.
MEN, innan jag överhuvudtaget frågade om ersättning eller rabatt så sa han, självklart ska du få nya fiskar. Fast inte från den personen som han hade fått dom här fiskarna av. Även om neonisarna lever och har hälsan.
Det enda jag behövde göra var att ta mig dit så skulle jag få nya.
Jag hade inga kvitton på mina gamla eller de döda fiskarna kvar. men han litade på mig sa han.
Sagt och gjort, det vara bara och hämta nya.
Nu mår alla fiskar toppen, ingen ser ut att må dåligt.
Jag är nöjd, affären har en mycket nöjd kund som alltid kommer att ( trots att det ligger på andra sidan stan ) handla där!!
Plus att jag kommer rekomendera alla mina vänner dit.
Snart tänkte jag även köpa ett stort hörnakvarie med alla tillbehör och fiskar. Och gissa vart.
Så behandlar man en kund om man vill behålla dom.
Nu säger jag inte att alla ska få pengar eller fiskar tillbaka, det får ju bedömas efter omständigheterna.
Men komentarer som "- Affärsinnehavarna är trötta på kunder som tror att dom ska sköta fiskarna åt dom".
I sånna fall ska man inte ha en affär...
Visst jag hade nöjt mig med en förklaring, jag var inte inställd på att få ersättning. HAde jag fått en bra förklaring hade jag fortfarande handlat där, service är A & O.
Kommentar