tropica.com

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fridas
    • September 2007
    • 629

    tropica.com

    Jag undrar om det är någon som vet om vem som helst kan beställa från dem, eller om man måste ha butik eller organisationsnummer eller så? Tycker att det är så svårt att få tag på bra växter. Här i vår lilla stad finns de enbart 2 zoologiska butiker, varav den ena inte säljer växter alls. Den andra kan ta hem men då blir det ett rejält påslag istället.

    Någon som beställt privat från tropica.com ?
    ..:: Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker ::..
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Nej dom säljer inte privat och knappast heller direkt till affärer i Sverige.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Sangos

      #3
      Men, oki jag lånar lite utrymme här, jag med är på jakt efter bra växtutbud. Finns det några bra tips på butiker som säljer växter på postorder eller några bra nätbutiker som säljer växter ?

      //Sangos

      Kommentar

      • Fridas
        • September 2007
        • 629

        #4
        Är så tråkigt att växter ska vara så svårt att få tag på. Som här i gävleborg kan man hitta ett hundratal fisksorter hos zoologen men bara 5-8 olika växter. Ofta simmar det då också yngel i dessa växtkar som åker med av farten. Många här ikring vågar inte köpa växter lokalt eftersom de påstås dra med sig sjukdommar.

        Jag hittade en butik här i stan nu i alla fall, som det verkar vara bra ordning hos. Dom kan i alla fall beställa hem. Men det är ändå konstigt att en så stor hobby som akvariefiskar inte har bättre utbud på internet. Speciellt eftersom det faktisk går ganska smidigt att skicka. Går ju med posten på mindre än 24 timmar om man är lite smidig då man skickar. (alltså växter)
        ..:: Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker ::..

        Kommentar

        • Sangos

          #5
          Sen är det ju så här oxå att tex jag då som har 10 mil fram och tebaks till min zoohandlare, som för visso oxå kan ta hem efter beställning. Tycker det e ganska smidigt att bara fara ned till lokala ica butiken och hämta ut paketet

          //Sangos
          Senast redigerad av Gäst; 13 September 2007, 16:27. Anledning: Det dära med stavning e inte min grej!

          Kommentar

          • JEK
            • March 2007
            • 1467

            #6
            www.pixieplant.com skickar væxter med posten. Dom ær ganska dyra, men væxterna ær fina.
            Mvh.
            Johan - akvarielös!

            Kommentar

            • MagicFingers
              • November 2003
              • 3136

              #7
              ett hett tips är ju att kolla annonsbörsen...
              Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

              Nunc Est Bibendum

              Kommentar

              • tore_hedin
                • July 2007
                • 21

                #8
                Hej,

                Jag har precis lagt in en beställning på växter (marktäckare) som kommer från www.tropica.dk via min lokala akvariebutik. Väldigt smidigt och bra, det vara bara till att surfa in på tropicas hemsida och välja ut det som föll i smak sedan beställer affären hem det, sedan får man ju se vad som finns hemma, vissa växter kanske tar längre tid att få vem vet.

                Akvarietjänst i malmö talar jag om. Grym bra butik enligt mig.

                /christoffer

                Kommentar

                Arbetssätt...