Akvarieaffärer i Skåne!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guest

    Akvarieaffärer i Skåne!

    raderat
    Senast redigerad av Gäst; 09 September 2009, 01:06.
  • rödtoppen
    • June 2006
    • 3148

    #2
    zoogiganten i lomma - tyckte att den var kass förr men nu är de mycket bättre & hjälpsamma.

    jägerzoo: ligger bakom B&W, förbi Toys r us, vissa i personalen är tyvärr helt okunniga.
    / dtoppen /

    Kommentar

    • solbacka
      • January 2004
      • 3952

      #3
      Akvarieaffären i stoby är ett måste
      350l Diskus 275l SA växt
      100l tanganynika
      Min dagbok Mina bilder
      Min alldeles egna zoon

      Kommentar

      • Intercepter
        • January 2006
        • 962

        #4
        håller med solbacka stoby är ett absolut stopp

        Kommentar

        • Guest

          #5
          raderat
          Senast redigerad av Gäst; 09 September 2009, 01:06.

          Kommentar

          • fredd
            • February 2007
            • 3360

            #6
            det är inget dåligt bygge han Lars, på stoby akvarieaffärs hemsida har hehe
            www.frfoto.tk

            Kommentar

            • VictoriaR
              • June 2007
              • 60

              #7
              Ciklidhobby i Södra sandby som ligger utanför Lund. Han har många olika och många stora.

              Kommentar

              • EvaPeva
                • May 2007
                • 765

                #8
                Hej.

                Precis som dom nämt ovan så är Stoby ett måste. Det ligger nordöst om Hässleholm, ca 1 mil bara. Jag var där förra veckan & såg det magnifika bygget! Den största gibbis jag sett simma runt däri, störtskönt!
                Dom har väldigt bra priser där på fiskar, dessutom har dom allt, & faktiskt ett bra utbud av allt. Där finns kar i det oändliga Mkt hjälpsamma & kunniga!
                Rekommenderas varmt! Tipsar er fr Skåne att titta på zoopet klubbsyd-sidan om studiebesök på olika ställen.

                E du beredd att åka ännu lite längra så e ju Åleds oxå ett måste. De senaste 3 åren har jag handlat allt där sånär som på nåt tillbehör. Bodde i närheten då men har nu flyttat tillbaks till Skåne igen. Han e dyr, men det e aldrig nåt problem med något, ytterst hjälpsam & utomordentligt kunnig! Gör allt på rätt sätt, karantän i flera veckor innan han släpper upp fiskarna i butiken osv...

                Mvh Eva

                Kommentar

                • Patrik Steen
                  • May 2006
                  • 8464

                  #9
                  Ursprungligen postat av EvaPeva
                  Hej.

                  Precis som dom nämt ovan så är Stoby ett måste. Det ligger nordöst om Hässleholm, ca 1 mil bara. Jag var där förra veckan & såg det magnifika bygget! Den största gibbis jag sett simma runt däri, störtskönt!
                  Dom har väldigt bra priser där på fiskar, dessutom har dom allt, & faktiskt ett bra utbud av allt. Där finns kar i det oändliga Mkt hjälpsamma & kunniga!
                  Rekommenderas varmt! Tipsar er fr Skåne att titta på zoopet klubbsyd-sidan om studiebesök på olika ställen.

                  E du beredd att åka ännu lite längra så e ju Åleds oxå ett måste. De senaste 3 åren har jag handlat allt där sånär som på nåt tillbehör. Bodde i närheten då men har nu flyttat tillbaks till Skåne igen. Han e dyr, men det e aldrig nåt problem med något, ytterst hjälpsam & utomordentligt kunnig! Gör allt på rätt sätt, karantän i flera veckor innan han släpper upp fiskarna i butiken osv...

                  Mvh Eva
                  Gibbi är det ingen Plecko som simmar med Malawisarna eller har jag fel
                  Mvh.Patrik

                  Kommentar

                  • EvaPeva
                    • May 2007
                    • 765

                    #10
                    Det e en Segelfens pleco. Men det e la detsamma som Gibbiceps, eller?
                    Iaf simma där flera st men en var mastodont stor! Kan iofs va en plecostomus (reserverar mig mot stavningen) men jag e lite av en gibbifantast, har flera i olika storlekar & jag vill ha det till en sån. Vi får helt enkelt fråga när vi kommer dit, vet ja!

                    Mvh Eva

                    Kommentar

                    • Patrik Steen
                      • May 2006
                      • 8464

                      #11
                      En segelfens Pleco är detsamma som en Gibbi men det liknar en stor Plecostumus,blir lite nojig nu att man har fel kanske eller tänker jag på ett annat ställe.Som du säger vi får fråga när vi kommer dit eller nån annan kan avslöja det innan kanske så slipper man vänta Ha Ha
                      Mvh.Patrik

                      Kommentar

                      • 2ofakind
                        • February 2013
                        • 1

                        #12
                        Hej, det tunnar ur med odlare och specialbutiker i Skåne för akvarister. Tillkommit med billiga mediciner och mat annars på senare tid är akvarieimporten.se som ligger i Perstorp. Det är Eg ingen butik i den bemärkelsen då den ligger i deras hem/villa men kan ändå besökas och fisk inhandlas *ler*. En trevlig dansk kille med fru som hanterar detta.

                        Stoby Akvarie har ju sen 3 år tillbaka nya ägare (Kjell o Bertil) som tog över efter Sven m familj för ca 3 år sedan nu. Dom har även RESUN som märke som alltid finns i välfyllda hyllor. Lokalerna är de samma som alltid innan (1968) å Kjell är Ciklidexpert av dem å Bertil kan allt om Sällskapsfiskarna. ...alltid mycket växter från Tropica.dk vilket också är ovanligt i akvariebutikerna idag. Killarna satsar långsiktigt och målmedvetet och renoverar lokaler och utsida så sakteliga.

                        Jag själv har haft 25 års uppehåll som akvarist *snyft* men kom till sans igen efter att ha besökt Stoby *skrattar* ett 530L Resun kar och 2st 60L vid sidan om med lek och yngel håller mej nu sysselsatt tills jag kastar in handuken tror jag...

                        Ps. I december har jag hört ryktas att det kommer en speciell julbelysning/slinga på deras fasad i form av en 2.5m hög Scalar :-) ... det är ju nåt för "ögat" det också för oss alla akvarister... haha.
                        Med Vänliga hälsningar /2ofakind

                        Kommentar

                        Arbetssätt...