Jag köpte två honungsguramis härom dagen, som håvades upp i butiken lite på random, jag brydde mig inte om att peka ut exemplar då det inte gick att skilja på hane och hona och jag bara sett en individ i akvariet som inte såg frisk ut.
När de var i påsen kollade jag bara lite snabbt för att försäkra mig om att jag inte fått med den skadade fisken och gick för att betala
Väl hemma upptäcker jag att en av dem ser väldigt ledsen ut, den har insjunken buk och huvud, äter inte, ligger mest på botten och ser ut som att den ska dö när som helst.
Jag har aldrig köpt någon fisk det varit fel på förut, så jag funderar då; brukar butikerna generellt ge någon ersättning, en ny gurami eller whatnot, om man har fått med sig ett sjukt exemplar hem?
När de var i påsen kollade jag bara lite snabbt för att försäkra mig om att jag inte fått med den skadade fisken och gick för att betala
Väl hemma upptäcker jag att en av dem ser väldigt ledsen ut, den har insjunken buk och huvud, äter inte, ligger mest på botten och ser ut som att den ska dö när som helst.
Jag har aldrig köpt någon fisk det varit fel på förut, så jag funderar då; brukar butikerna generellt ge någon ersättning, en ny gurami eller whatnot, om man har fått med sig ett sjukt exemplar hem?
Kommentar