Akvariebutiker i norrland.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JEK
    • March 2007
    • 1467

    Akvariebutiker i norrland.

    Hejsan!

    Ær det några som kænner till några bra akvariebutiker med stort sortiment i norrland?
    Får gærna vara kring Østersund eller Sundsvall.

    Tacksam før svar.
    Senast redigerad av JEK; 19 June 2007, 18:05.
    Mvh.
    Johan - akvarielös!
  • JEK
    • March 2007
    • 1467

    #2
    Ingen som kænner nån bra affær?
    Gærna med sydamerikanska cichlider och malar
    Jag ræknar næmligen med att flytta tillbaka till Sverige igen och eftersom det blir lite jobbigt att transportera mina fiskar från Danmark till Mittsverige måste jag køpa nya...
    Mvh.
    Johan - akvarielös!

    Kommentar

    • Tant Nancy
      • April 2002
      • 5407

      #3
      Djuraffären på Frösön är väl ordentligt outstanding när det gäller ciklider och malar i Östersund. Utbudet är kanske inte jättestort, men det är nog i den butiken du finner dom lite mera udda firrarna.

      Annars finns även Djurmazinet både i city och Lillänge, de har ett lite mera "basic" sortiment.

      Det finns en aktiv akvarieförening i Östersund också (med medlemmar från Sundsvall till Åre), om du flyttar hit... välkommen isåfall!!!

      Senast redigerad av Tant Nancy; 20 June 2007, 10:44.
      MvH
      Tant Nancy
      www.gladafisken.aqualogen.se
      Mitt fotogalleri
      Dagbok
      Min zoon

      Kommentar

      • JEK
        • March 2007
        • 1467

        #4
        Ursprungligen postat av Tant Nancy
        Djuraffären på Frösön är väl ordentligt outstanding när det gäller ciklider och malar i Östersund. Utbudet är kanske inte jättestort, men det är nog i den butiken du finner dom lite mera udda firrarna.

        Annars finns även Djurmazinet både i city och Lillänge, de har ett lite mera "basic" sortiment.

        Det finns en aktiv akvarieförening i Östersund också (med medlemmar från Sundsvall till Åre), om du flyttar hit... välkommen isåfall!!!

        http://www.createphpbb.com/gladafisken/
        Tack så mycket før svaret.
        Jag har bott i nærheten av Sveg førut och har faktisk varit i djuraffæren på Frøsøn, fast då kænte jag inget till akvarier och vet førstås inte vad det var dom hadde
        Kul att dom har lite udda fiskar dær. Har dom lite ovanliga pansarmalar och apistogramma arter?
        Mvh.
        Johan - akvarielös!

        Kommentar

        • Tant Nancy
          • April 2002
          • 5407

          #5
          Beror på vad du menar med ovanliga... men han tar hem en del då och då... Nu vet jag i alla fall att han har C Davidsandsi, för dom har jag själv odlat och sålt till honom

          Bäst är väl att ta kontakt via telefon i förväg, för har han inte det du vill ha, så tar han säkert hem... det gör dom säkert på de andra djuraffärerna också i och för sig.

          Om du blir medlem i akvarieföreningen Glada Fisken, så får du tillgång till vårt köp och säljforum också, där kan du ju hitta lite smått och gott som medlemmarna odlar...
          MvH
          Tant Nancy
          www.gladafisken.aqualogen.se
          Mitt fotogalleri
          Dagbok
          Min zoon

          Kommentar

          Arbetssätt...