Köpa akvarieprylar via nätet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NoZ
    • July 2004
    • 272

    #16
    ehmm tat tilbaks de jag så om pwss de e brilianta men mail systemet behöver fixas litte tydligne posten hade sorterat fel min paket och den la på stattena i hgb istelet på min uteläming ställe konstig att de kunde inte skicka ut avin när de har inte mig i sin adress område ringde de och vips kolin fram fixat så min discus foder kom fram till posten efter bästelningen på 7 dagar men alt i alt riktigt NU
    http://s1.bitefight.se/c.php?uid=27783

    Kommentar

    • Pumba
      • January 2007
      • 345

      #17
      tycker pwss är värdelöst, tog iaf lungt 3 veckor att skicka en doppvärmare, sen krånglade dem med betalning, jag valde postförskott sen mailade dem och tyckte jag skulle betala i förskott då de va smigiare så gjorde detta, 3 veckor senare får jag det hemskickat mot postförskott, mailat till dem och får pengarna tillbaks som jag satt in, men får likväl betala massa extra.

      kostade 320kr de jag betalde in i förskott
      Avin jag fick ut var på 300kr jämt, fick tillbaks 300kr för att hämta paketet och kostanterar att inte alla grejer är med utan jag har bara fått grejer för 200kr, resten är fraktkostnader och får med en lista där de står "slut" på, mailade tillbaks och frågade när övriga grejer skulle komma... de är nu 4 månader sedan och inget har dykt upp....

      aldrig mer, om man har år och dar på sig att vänta så visst, betala INTE i förskott, de snabbar på inget vis upp farten, leder bara till att man får betala 1 månad innan man får grejerna.
      sen skylla på att de är bara 2 personer... hmm har man så fullt upp att folket inte räcker till så är väl lättast att man skaffar någon som kan hjälpa till, tex sommarjobbare eller någon som kan hoppa in lite efter skolan eller dyl.
      de håller samma pris som de zoobutiken jag brukar köpa på, de är ibland tom dyrare, dock så har jag en resa på 8 mil dit och hem, men de kanske de kan va lönt för att slippa vänta en månad på nått från pwss.

      Kommentar

      • Helena_o_Mattias
        • November 2004
        • 378

        #18
        Ursprungligen postat av Pumba
        tycker pwss är värdelöst, tog iaf lungt 3 veckor att skicka en doppvärmare, sen krånglade dem med betalning, jag valde postförskott sen mailade dem och tyckte jag skulle betala i förskott då de va smigiare så gjorde detta, 3 veckor senare får jag det hemskickat mot postförskott, mailat till dem och får pengarna tillbaks som jag satt in, men får likväl betala massa extra.

        kostade 320kr de jag betalde in i förskott
        Avin jag fick ut var på 300kr jämt, fick tillbaks 300kr för att hämta paketet och kostanterar att inte alla grejer är med utan jag har bara fått grejer för 200kr, resten är fraktkostnader och får med en lista där de står "slut" på, mailade tillbaks och frågade när övriga grejer skulle komma... de är nu 4 månader sedan och inget har dykt upp....

        aldrig mer, om man har år och dar på sig att vänta så visst, betala INTE i förskott, de snabbar på inget vis upp farten, leder bara till att man får betala 1 månad innan man får grejerna.
        sen skylla på att de är bara 2 personer... hmm har man så fullt upp att folket inte räcker till så är väl lättast att man skaffar någon som kan hjälpa till, tex sommarjobbare eller någon som kan hoppa in lite efter skolan eller dyl.
        de håller samma pris som de zoobutiken jag brukar köpa på, de är ibland tom dyrare, dock så har jag en resa på 8 mil dit och hem, men de kanske de kan va lönt för att slippa vänta en månad på nått från pwss.
        Oj de va mycket klago från dig själv kan jag då inte hålla med dig. PWSS är hemskt bra på de va de gör för att vara vanliga privata som sköter det. De har andra vanliga vardags jobb på sidan av det. PWSS är bara en hobby för dem och då får man räkna med att de tar tid. och att de skulle va billigare i butik är mycket möjligt men så är det inte i alla akvariebutiker i landet men som sakt det är inte därför man handlar på nätet man handlar för att det är mer bekvämt och få hem det anser jag i allaf oavsett om det tar tid.
        Fiskgalen Norrbottning!! Kan vi tjuvkoppla det här filtret!

        Kommentar

        • Pazappa
          • May 2007
          • 330

          #19
          Nä, har man en nätbutik ska det gå undan. Det spelar ingen roll att man har jobb vid sidan av.

          Men jag har märkt att det är långsamma leveranser hos alla akvarieaffärer online. Man är ju van att grejerna alltid kommer dagen efter man har beställt om man köper elektronik, datorgrejer, filmer osv så det är bara att tänka om när man köper akvariegrejer. Varför vet jag inte, men det är tydligen standard.

          Kommentar

          • Helena_o_Mattias
            • November 2004
            • 378

            #20
            Ursprungligen postat av Pazappa
            Nä, har man en nätbutik ska det gå undan. Det spelar ingen roll att man har jobb vid sidan av.

            Men jag har märkt att det är långsamma leveranser hos alla akvarieaffärer online. Man är ju van att grejerna alltid kommer dagen efter man har beställt om man köper elektronik, datorgrejer, filmer osv så det är bara att tänka om när man köper akvariegrejer. Varför vet jag inte, men det är tydligen standard.
            dagen efter då är man kräsen har själv aldrig varit med om att det kommit dagen efter allt som beställs = skickas med post tar 1 till 2 v att nå fram till kund och det är då inte tex postorder varuhuset som är söliga utan posten oftast men jag skulle då aldrig klaga att pwss tar tid på sig då jag vet att de säljer för det är en hobby för dem det är inte avsett att va hos kund en dag efter eller så
            Fiskgalen Norrbottning!! Kan vi tjuvkoppla det här filtret!

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #21
              Rent allmänt så tycker jag faktiskt också att ett krav på nätbutiker är snabb leverans och om en vara inte finns i lager så skall man senast dagen efter beställningen fått ett mail om beräknad leveransdag.
              Att varan skall var framme dagen efter tycker jag dock är att begära väl mycket och det är rätt ovanligt att de prylar jag har beställt via nätet dagen efter - oftast tar det 2-4 dagar och det är rätt OK.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Pazappa
                • May 2007
                • 330

                #22
                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Rent allmänt så tycker jag faktiskt också att ett krav på nätbutiker är snabb leverans och om en vara inte finns i lager så skall man senast dagen efter beställningen fått ett mail om beräknad leveransdag.
                Att varan skall var framme dagen efter tycker jag dock är att begära väl mycket och det är rätt ovanligt att de prylar jag har beställt via nätet dagen efter - oftast tar det 2-4 dagar och det är rätt OK.
                Japp, det håller jag med om. Jag "begär" inte att det ska komma dagen efter, absolut inte, men inom 2-5 dagar tyckar jag absolut man kan begära. Nästan allt annat jag beställer från nätet har jag dagen efter, men jag begär inte att det ska vara så. Ofta har jag fått vänta 10-15 dagar på akvariegrejer och det är inte bra.

                Kommentar

                • t85207
                  • March 2007
                  • 179

                  #23
                  Många akvariebutiker på nätet verkar vara som data/elektronik butikerna var för 10 år sedan, dvs små och nybörjare på näthandel.
                  Men precis som på alla data/elektronik forum så kan vi nog hjälpas åt att sortera ut de butiker som klarar av det och dom som inte gör det.
                  Föreslår återigen än länklista där vi kan betygsätta butikerna.
                  Pecka

                  Kommentar

                  Arbetssätt...