Hemleverans?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • EvaPeva
    • May 2007
    • 765

    Hemleverans?

    Nån som vet nån hemsida där man kan köpa fisk & få hemskickat?
    Tack på förhand!
    mvh Eva
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Köp inte fisk på nätet om du inte bor väldigt långt från en affär!
    Du vet inte vad du får och har inte sett kvalitén på dessa och man kan verkligen snacka om grisen i säcken.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • EvaPeva
      • May 2007
      • 765

      #3
      Ok, tack för det.
      Fick uppfattningen på nån tråd här att många gjorde det & att det var bra...
      Mvh Eva

      Kommentar

      • HazelCR

        #4
        Ursprungligen postat av ansjo
        Köp inte fisk på nätet om du inte bor väldigt långt från en affär!
        Du vet inte vad du får och har inte sett kvalitén på dessa och man kan verkligen snacka om grisen i säcken.
        Grisen i säcken, behöver det ju inte riktigt vara.
        Man kan ju alltid begära att få se ett foto på fiskarna som är till salu. Är det yngel som säljs, så kanske man vill se en bild av föräldrarna också. Det brukar inte vara omöjligt för säljaren att ordna fram.

        Men Anjso, jag håller egentligen med dig. Jag föredrar att få se fisken IRL innan köp. Även en norsk papegoja kan ju se bra ut på bild, trots att den sover. (Phyton sketch)

        Kommentar

        • EvaPeva
          • May 2007
          • 765

          #5
          *ASG* Den var bra.. Stackars våra utsatta grannlandsmän :-)

          Jag var inne på en auktiossida där dom hade väldigt snygga guppys, men som den fegis jag är så vågade jag inte. Vet ingenting om sånt. Nån här som gör det?
          Mvh Eva

          Kommentar

          • erikthur
            • March 2004
            • 9953

            #6
            Ursprungligen postat av ansjo
            Köp inte fisk på nätet om du inte bor väldigt långt från en affär! Du vet inte vad du får och har inte sett kvalitén på dessa och man kan verkligen snacka om grisen i säcken.
            Det är så mycket roligare att gå in på affären och titta på hundratalet stimfiskar och peka ut för expediten att det är just den där individen du vill ha - den i högra hörnet - nej nu är den nere vid botten - inte den sa jag! osv...


            Skämt åsido - du har iaf fall en möjlighet att godkänna fångsten innan du köper den...
            Killies is a lifetime passion

            Kommentar

            • erikthur
              • March 2004
              • 9953

              #7
              Vad gäller auktionssidor (aquabid?) har jag köpt en hel del kiliiägg därifrån och även om inte allting blir som man tänkt sej så blir det oftast bra ändå.
              Jag har även sålt ägg den vägen och köparen är iaf oftast nöjd.
              Killies is a lifetime passion

              Kommentar

              • wierdalien
                • February 2003
                • 936

                #8
                aquabid har många många fina guppys men jag har ej vågat beställa ännu, e dock sugen. de flesta fiskarna där e dock från asien eller usa så det kan va lite krångligt
                -----------------------

                Kommentar

                • EvaPeva
                  • May 2007
                  • 765

                  #9
                  Det var den sjten jag var inne på oxå. Guppisarna var otroligt vackra, precis som du skrev. Jag förstod inte riktigt allt heller, det var så mkt skrivet & allt på engelska ju.

                  Vartifrån fraktades dina kiiliägg & hur?

                  E det nån annan som har erfarenhet därifrån?

                  Jag håller med om att det e mkt roligare att bestämma själv i en butik, men många e inte så välsorterade som man önskar & i mitt tycke speciellt när det gäller guppy. Annars e jag nog precis sån som väljer ut & inte nöjer mig med nån annan än den.

                  Mvh EvaPeva

                  Kommentar

                  • erikthur
                    • March 2004
                    • 9953

                    #10
                    Jag har köpt, sålt eller bytt killiägg med samtliga kontinenter förutom förståss Australien med sina stränga lagar. Därifrån har jag däremot fått förslag om att smuggla in ägg till Australien men jag avstod eftersom jag inte visste om det var en polisspion som kontaktade mej.
                    Killies is a lifetime passion

                    Kommentar

                    • EvaPeva
                      • May 2007
                      • 765

                      #11
                      Gokväll.
                      Var inne på din zoon & kolla, vilka vackra fiskar du har. Men oxå vilket jobb du verkar göra! Den enda fisk jag & du verkar ha gemensamt e endlers.

                      Nog bra att hålla sig från smugglingen, kan bli en dyr historia i slutänden.
                      Kanske skulle våga sig på ett bud på aquabid då :-) Jag meddelar hur det går.
                      mvh eva

                      Kommentar

                      • erikthur
                        • March 2004
                        • 9953

                        #12
                        Lycka till
                        Killies is a lifetime passion

                        Kommentar

                        • Anneth
                          • August 2006
                          • 412

                          #13
                          Ursprungligen postat av EvaPeva
                          Gokväll.
                          Var inne på din zoon & kolla, vilka vackra fiskar du har. Men oxå vilket jobb du verkar göra! Den enda fisk jag & du verkar ha gemensamt e endlers.

                          Nog bra att hålla sig från smugglingen, kan bli en dyr historia i slutänden.
                          Kanske skulle våga sig på ett bud på aquabid då :-) Jag meddelar hur det går.
                          mvh eva

                          Hejsan!!

                          Nu blev ju jag lite nyfiken på Aquabid, jag ska se om jag hittar på den sidan & se vad för godsaker dom har där.

                          Jag har förresten skickat efter fisk, jag fick dom med posten & alla fiskarna mådde bara bra, och gör det fortfarande.
                          Just här i mina trakter kan det ibland vara lite svårt att få tag på just den fisk som man absolut vill ha så då blev jag så glad när jag kunde få fisk med posten eller med bussgods..

                          Hälsningar Anneth
                          Hemsidan: http://hem.passagen.se/ontintios/
                          Bloggen: http://annethsdjur.blogspot.com/

                          Kommentar

                          Arbetssätt...