Efterlysning!!

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GasseG
    • April 2007
    • 368

    Efterlysning!!

    Är Irene M medlem på det här forumet så ge dig tillkänna!!

    Orkar inte bli medlem på http://dwarfpuffers.com/forum/viewto...er=asc&start=0 just nu men får väl bli det så jag kan ställa frågor till dig.....om det inte är så att du finns här också!

    Vore synd om inte en så dedikerad person som du är medlem här!
    Scire tuum nihil est, nisi te scire hoc sciat alter
  • Irene M
    • May 2007
    • 32

    #2
    Hej!
    Nu finns jag här också! Så det är bara att fråga.
    MVH. Irene

    Kommentar

    • GasseG
      • April 2007
      • 368

      #3
      Fantastiskt underbart!

      Vill bara börja med att säga att jag är ditt största beundrare, för det var ett fantastiskt arbete du gjorde med dvärgpuffarna.
      Jag skulle vilja göra samma bedrift så småningom.

      Jag bor i stockholm och undrar om du gjorde något med vattnet vid vattenbytena till dina puffar eller om det bara var rakt på så att säga?
      Om du inte gjorde något speciellt med vattnet skulle du beteckna det som, bra, väldigt bra eller optimalt för dvärgpuffar? Alltså stockholmsvattnet!

      Fattade aldrig hur eller var du hittade rommen förutom i ditt kar då såklart .

      Jawamossan verkade vara viktig ....stämmer det?

      Hur fick du tag på dina tre första dvärgar?
      Har du dem kvar?

      Vad gjorde du med ynglen?

      Du skrev att du skriver i någon akvarietidning antagligen åt någon klubb då...men vilken? Jag vill bli medlem!

      Jag ska bli lika bra som du, vänta och se bara!

      Mvh Gasse
      Scire tuum nihil est, nisi te scire hoc sciat alter

      Kommentar

      • GasseG
        • April 2007
        • 368

        #4
        Du Irene en sak till! Håller de till i hela akvariumet eller endast närmast botten?

        Anledningen till att jag frågar är att jag helst skulle vilja ha karet med endast kulisar, men det blir inte så värst roligt om de bara håller till i bottenskiktet.

        Tänkte mig kanske ett par labyrintfiskar och då makropoder eftersom de är vackra och har en historia men det verkar som om de är för livliga att hålla tillsammans med kulisar. Så det får bli något annat i labyrintväg om det inte är så att dvärgarna håller till åtminstone lite i mitten/uppe i karet.
        Scire tuum nihil est, nisi te scire hoc sciat alter

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Låser tråden - frågor om en fiskart hör inte hemma i denna kategori
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          Arbetssätt...