Detta är väl djurplågeri?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fredd
    • February 2007
    • 3360

    #16
    skönt citat i annonsen.
    "Och katter vill äta fiskar så det därför det inte går att ha kvar dom."

    Personen i fråga har nog verkligen Noll koll på saker och ting.
    www.frfoto.tk

    Kommentar

    • Stoffy34
      • April 2007
      • 882

      #17
      ja vilket ufo alltså!!!

      hehe

      Kommentar

      • icejoy
        • August 2006
        • 593

        #18
        Har två katter. Trodde det skulle vara lite bökigt med dom och fiskar. Men katterna kunde inte bry sig mindre om fiskarna. Dom hoppar inte ens upp på karen.
        ___________________________________________
        ___________________________________________
        Finns inga dumma frågor, bara dumma svar

        Kommentar

        • Emmma
          • January 2007
          • 340

          #19
          Ursprungligen postat av icejoy
          Har två katter. Trodde det skulle vara lite bökigt med dom och fiskar. Men katterna kunde inte bry sig mindre om fiskarna. Dom hoppar inte ens upp på karen.
          Blir lite avundsjuk, min ena katt är väldigt engagerad och har dråsat i flera gånger, hon fattar inte när det är lock och säkert att ligga på ljusrampen eller när hon ska akta sig... fast äta fiskarna skulle ingen av katterna göra.

          Kommentar

          • topcabbie
            • January 2007
            • 128

            #20
            Ursprungligen postat av icejoy
            Har två katter. Trodde det skulle vara lite bökigt med dom och fiskar. Men katterna kunde inte bry sig mindre om fiskarna. Dom hoppar inte ens upp på karen.
            Min katt tycker det är mysigt att vara med när jag matar.
            Han ligger i mitt knä och tittar väldigt intresserat, men han gör inga utfall och närmar sig inte rutan. Lite komiskt - ser nästan ut som en sportfantast som tittar på en hockeymatch...
            /Roland
            Diabole in phoca mea, credo ut solana sunt vocare!
            (Djävlar i min själ, tror jag icke potatisarna äro kalla!)
            Hemsida Mina akvarier

            Kommentar

            • Blossom7
              • March 2007
              • 1182

              #21
              Frågan är ifall dessa annonser hör hemma på best of blocket i stället.

              Dvs där alla knäppannonser hamnar.

              Det är i allafall tur att dom gör sig av med djuren.
              "Var inte så positiv ljuset i tunneln kan vara ett tåg"

              Kommentar

              • JLi
                • December 2004
                • 773

                #22
                Dessa fiskar och akvarier är säkert i de flesta fall inköpta i god tro. Det där med barn och jämförelsen med lösgodis är en del av sanningen men får god uppbackning av försäljarna i zoo-affärer. Jag vill inte påstå att alla försäljare gör allt för att bara sälja men man stöter på dem alltför ofta.
                h. Johan

                Kommentar

                • topcabbie
                  • January 2007
                  • 128

                  #23
                  Ursprungligen postat av JLi
                  Dessa fiskar och akvarier är säkert i de flesta fall inköpta i god tro.
                  Dessutom har man väl ingen skyldighet att förhöra kunden om vilka akvarier han/hon har hemma. Jag menar att om man inte köper allt på samma ställe, eller vid samma tillfälle, så kan personalen ju inte veta att jag tänker stoppa ner 15 guldfiskar i en skål på 20 liter.
                  Förresten, var det inte nån som sa 1 fisk per deciliter vatten, eller hur nu tumregeln var
                  Jag tycker att det är ett gott tecken när man inser att man gjort ett misstag, och försöker sälja klabbet, istället för att göra som en del, spola ner fisken i toaletten och gömma akvariet på vinden för att sedan förtränga alltsammans.

                  Det är alltid lätt att döma och peka finger om man vet, eller tror sig veta, bättre än andra. Jag törs nästan slå vad om att de flesta av oss varit inne och rört oss på områden där vi inte haft tillräcklig kunskap och där vi rört till det för oss själva och andra. Samtidigt har de som vetat något förmodligen skakat på huvudet åt vår okunskap.

                  Jag har för länge sedan upphört att uppröras och förvånas över stolligheter i annonser på internet i allmänhet och Blocket i synnerhet, eftersom okunskapen i allmänhet hos de flesta i samhället upphöjts till en dygd, mer värd än bildning och allmänbildning. Det är fult att lära sig något om det som inte ligger inom den absolut närmaste intressesfären. Man kanske bara skaffar akvarium för att det är "coolt" och "respekt" med kampfisk eller pirayor (låter farligt i alla fall). En analogi är väl alla utan ett genuint hundintresse som ska ha en "farlig" hund för att själv bli intressant, men inte skänkt en tanke åt att man måste rasta, mata och stimulera besten för att den ska må bra.

                  Dessutom är det någon kultur där det ingår att ha en guldfisk i en skål och diverse andra gula och guldfärgade utensilier vid firande av nyår, och verkligheten kanske kommer som en baksmälla.
                  /Roland
                  Diabole in phoca mea, credo ut solana sunt vocare!
                  (Djävlar i min själ, tror jag icke potatisarna äro kalla!)
                  Hemsida Mina akvarier

                  Kommentar

                  • THE_DUDE
                    • February 2004
                    • 764

                    #24
                    neeeeeej inte en sån här tråd till!!!
                    http://mfksweden.forum24.se/mfksweden.html
                    ETT LITET FORUM OM STORA FISKAR.

                    Kommentar

                    • rödtoppen
                      • June 2006
                      • 3148

                      #25
                      Ursprungligen postat av THE_DUDE
                      neeeeeej inte en sån här tråd till!!!
                      men läs inte det då
                      / dtoppen /

                      Kommentar

                      Arbetssätt...