Finns det billiga Juwelakvarier i Stockholm?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Katina
    • January 2006
    • 163

    Finns det billiga Juwelakvarier i Stockholm?

    Såg Herkuleszoos priser på Juwel akvarier på nätet.... Tittade på Fridhems: Juwel Rio 180, 4250:- mot 2295:- på Herkules!!! Finns det ingen runt Sthlm som har bättre priser eller måste man flytta söderut Såg att man kan beställa från Herkules, får väl bli det annars, någon som provat? Kom det fram helt? Alla tips mottages tacksamt!

    //Katina
  • vance
    • December 2004
    • 872

    #2
    Det gäller bara att bo på rätt sida av landet
    Bara döda fiskar simmar med strömmen

    Kommentar

    • Katina
      • January 2006
      • 163

      #3
      Ursprungligen postat av vance
      Det gäller bara att bo på rätt sida av landet
      Ha, ha....

      Kommentar

      • heeke
        • April 2003
        • 5033

        #4
        Ja, det är sjuk konkurrens i GBG, därav priserna.
        PWSS ligger på 3200.- för samma kar (observera att detta är en nät-shop och ändå ligger dom en tusing högre än Herkules), då ligger dom i Vingåker. Dom har även hemkörning mot kostnad.

        Annars får du ta en dagstur till GBG med stor bil eller släp. Det blir ju iaf billigare än de priset du såg i Stockholm.
        heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

        Kommentar

        • Katina
          • January 2006
          • 163

          #5
          Ja, det är nog så att om man orkar köra fram och tillbaks samma dag (så det inte kostar hotell) så tjänar man på det, trots bensinkostnaden.... Tål att tänka på... Jag har en kombi.... Jag såg faktiskt Rio 180 för 2995:- här uppe (i Arninge för en vecka sen) men då självklart inte i svart som jag vill ha och det var bara några tillfälliga ex så det skulle inte komma in några fler. Varför är det sån konkurrens på priser i Gtbg och inte här i Stockholm??

          Kommentar

          • heeke
            • April 2003
            • 5033

            #6
            Just vad det gäller Juwel så sälgs dom av Hornbach tror jag. Hornbach är en tysk kjedja ala Bauhaus men som även har akvarie avdelning.
            Just Herkules ligger bara ett stenkast därifrån och Hornbach har "lägstaprisgaranti" så vill Herkules sälja några kar så är det till att hålla typ samma pris som den tyske "jätten"
            Nu är väl inte det hela sanningen. Jag tror även GBG har ett mer aktivt föreningsliv runt akvarieintresset som säkerligen bidrar till ökad konkurrens hos handlarna.
            heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

            Kommentar

            • Ken Olofsson
              • November 2006
              • 8014

              #7
              finns annars en liten liten trevlig fristående butik i malmö som kostar kanske 1-200:- mer än hornbach.....

              fast det är lååååångt till sthlm....
              Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
              Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

              Kommentar

              • Katina
                • January 2006
                • 163

                #8
                Ursprungligen postat av Kensa
                finns annars en liten liten trevlig fristående butik i malmö som kostar kanske 1-200:- mer än hornbach.....

                fast det är lååååångt till sthlm....
                Malmö ännu längre!!! Jag hämtade min ena hund i Ystad och det var riktigt lååångt, ungarna gav nästan upp . Ska kolla med Herkules i morgon vad de tar för frakt, kanske lönar sig ändå.... Stockholm verkar kört när det gäller bra priser, tyvärr, man tycker att det skulle vara konkurrens här men, men.... Vill ha några kronor kvar till att lägga något i karet också! Tack ändå, (även om jag anar skadeglädjen hos ej 08:orna )

                //Katina

                Kommentar

                • vance
                  • December 2004
                  • 872

                  #9
                  Nej då, det var inte så jag menade!
                  Tror frakten är billigare än om du skulle köra ner
                  Bara döda fiskar simmar med strömmen

                  Kommentar

                  Arbetssätt...