Nätbutiker

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pumba
    • January 2007
    • 345

    #16
    om man väljer så går de säkert bra, skicka grejer verkar de inte kunna.

    jag fick ju ett kollinr efter mycket tjat och att jag bara skulle åka till posten och hämta grejerna, enligt pwss hade de skickat sakerna i måndags, enligt postens hemsida så har grejerna inte ens lämnat pwss, lika så när jag var förbi posten och frågar så hävdar dom med att de ej är skickat.

    de kör ju inte ner i småland och lämnar några saker, så jag säger alldrig mer, har man tid att köra bil fram och tillbaks men inte skicka paket när man har postorderfirma så ska man nog kolla över sin organistaion.

    Sen att "boka" in med posten så de ser ut som de skickat grejerna är ju jävla fräck med för den delen.

    Kommentar

    • gickan_87
      • November 2003
      • 1873

      #17
      Efter att ha läst en hel del "skit" om pwss här, så börjar jag fundera om jag inte ska leta efter någon annanstanns att skicka efter boken jag är intresserad av. Men då får man lägga till minst 40:- extra iof


      Provade på www.akvarieshopen.com men där tog de 83:- i frakt

      Hur mycket tar de i frakt på pwss?
      Senast redigerad av gickan_87; 07 February 2007, 18:38.

      Kommentar

      • Glenn
        • April 2002
        • 3904

        #18
        Ursprungligen postat av gickan_87
        Efter att ha läst en hel del "skit" om pwss här, så börjar jag fundera om jag inte ska leta efter någon annanstanns att skicka efter boken jag är intresserad av. Men då får man lägga till minst 40:- extra iof


        Provade på www.akvarieshopen.com men där tog de 83:- i frakt

        Hur mycket tar de i frakt på pwss?
        Från pwss hemsida
        Frakt:
        Vid behov sänds varorna på posten och då tillkommer porto och postförskottsavgift 50:- och via bussgods tillkommer frakt och efterkravsavgift 69:-Frakten är beoende på vikt och volym.
        Vi har även turer som vi kör själva, se " Åkturer " på startsidan.
        Vid behov av släpkärra tillkommer hyra för den
        Mvh /Glenn

        Min Zoon

        Kommentar

        • Kockfrallan
          • March 2005
          • 462

          #19
          Guldfisken är den bästa online sidan enligt mig.
          Har beställt där vid två tillfällen och har då gjort min beställning på förmiddagen och har gejerna hemma dagen efter.
          Kan inte bli bättre..
          Så jag beställer alltid av dem hedanefter.
          // Marcus
          450L
          5 Geophagus sp.Tananaco venezuela
          1 Geophagus sp.Araguaia OrangeCFProximus
          1 L 204 1 L106 1 L240 1 L27 1 L18

          Kommentar

          • Tege
            • October 2006
            • 70

            #20
            Enligt pwss hemsida levererades min sista beställning den 29/1, Jag lovar det blir min sista beställning därifrån, orkar inte ens bry mig längre historien har upprepat sig igen. Ingenstans finns paketet, visst kan det vara bussgods eller posten som är klantiga, men varför bara med paket från pwss. Att betala i förskott är rena hånet mot kunderna.

            Kommentar

            • heeke
              • April 2003
              • 5033

              #21
              Det är ju inte svårare än att prioriterar man snabbhet så väljer man ett dyrare alternativ. Det är ju så att man kan inte få allt. I detta fallet så får man ett lägre pris mot något längre leveranstid.
              I andra sammanhang kan man få lägre kvalité till ett lägre pris osv.
              Förstår inte riktigt vad ni ska gnälla över.
              Om leveranstiden är viktig så kollar man ju upp den innan man beställer, det kan ju faktiskt vara så att en vara är slut på hyllan.
              heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

              Kommentar

              • Tege
                • October 2006
                • 70

                #22
                Har man lång leveranstid utan ursäkt kan man tala om det på webbsidan. Är sen varan slut på hyllan borde även det gå att se på webbsidan. I värsta fall kan man maila beställaren och tala om att det kommer att dröja. Men när man i rent lurendrejerisyfte skriver att ordern är levererad då förtjänar man att få skit. Vad finns det för orsak att försvara långa leveranstider bara för att dom är billigast.

                Vill bara varna andra att det finns risk att det tar lång tid innan det kommer något när man beställer från pwss.

                Kommentar

                • Pumba
                  • January 2007
                  • 345

                  #23
                  idag kom faktiskt Avin, fast nu vill Pwss har betalt en gång till, har redan förskottsbetalat så vill de ha lika mycket till via postförskott, så jag åkte till den närmsta bästa butiken 4 mil här ifrån och köpte typ allt fast billigare, de va billigare än Pwss på allt..

                  tur att jag åkte och köpte mina yngelkar för när jag kom hem med dem så tog de ca 1 timme innan jag hittade första ynglet så de va bara leta efter den största platy och i med den i yngelkaret, så har typ 50 platysar nu.

                  Vad går gränsen för att rimligtvis skicka ett yngelkar och en doppvärmare.. 3 veckor?
                  sen att de va 20 spänn dyrare på yngelkaret än butiken jag brukar köpa i var ju inte specielt roligt att se heller, nä nu vet jag inte vad jag ska göra riktigt, har redan skickat 330kr till Pwss för 9 dagar sedan, så nu har jag en Avi till på 330kr, så 660kr för en doppvärmare och ett yngelkar torde va rekordpris?

                  Kommentar

                  • Kockfrallan
                    • March 2005
                    • 462

                    #24
                    Tänk också på att stödja din lokala butik så man inte i framtiden behöver köpa fisk på postorder.
                    // Marcus
                    450L
                    5 Geophagus sp.Tananaco venezuela
                    1 Geophagus sp.Araguaia OrangeCFProximus
                    1 L 204 1 L106 1 L240 1 L27 1 L18

                    Kommentar

                    • Pumba
                      • January 2007
                      • 345

                      #25
                      Ursprungligen postat av Kockfrallan
                      Tänk också på att stödja din lokala butik så man inte i framtiden behöver köpa fisk på postorder.
                      // Marcus

                      jo jag har kört på det hela tiden, men när doppvärmaren pajade i mitt ena kar så tänkte jag va bekväm av mig och köpa denna på nätet istället för att köra 8 mil fram och tillbaks för att köpa en värmare för 125kr, så jag beställde värmare, och ett extra yngelkar då jag tyckte några av mina fiskar växt lite väl mycket på sistone, men där fick man ju för det, sen att man ska tjata tills de skickar grejerna, då gick de bra helt plötsligt?
                      sen så skickar man helt åt skogen galet....

                      nu står man ju i ett dilemma hur man ska göra, jag kommer flytta mitt lilla kar imorgon till ett varmare rum än hallen, men doppvärmaren hade varit trevlig ändå, men om jag plockar ut denna för 300 spänn på posten så lär de ju bli änn värre att ha kontakt med pwss, så länge grejerna ligger kvar på posten så har jag ju bara betalt en gång och borde ligga i Pwss intresse att jag på nått sätt kan lösa ut det.

                      men men alldrig mer...
                      jag brukar i vanliga fall köpa tv-spel, datorprylar och div saker på nätet, en normal månad beställer jag nog mellan 4-8 paket hem via nätet, och man drar öronen åt sig rätt fort när vissa missköter sig, ett annat ställe som ofta klantar det är WEBHALLEN, men de fixar ju till sina fel och fort brukar de gå.
                      jag brukar vara van vid att man får grejerna rätt omgående när man köper på nätet, ser några fördelar med nätet, man kan i lugn och ro kolla igenom sitt köp, oftast lite lägre priser, och snabb och smidig leverans....

                      men men mitt tips är att köpa av den lokale handlaren eller i grannbyn, de går alltid träffa på en bra Zoo affär, jag har 2st som jag tycker är rätt hyfsade och har bra utbud och priser, den ena har jag köpt nästan allt på och man får hjälp tips och allt, vilket är en klar fördel, så kolla runt i din region och se vad du hitatr för några, är de duktig personal, du får bra hjälp osv så tycker jag helt klart man ska sponsra dem, den 5-10kr pwss är billigare på vissa saker kan kvitta om man nu inte ska ha 600 småprylar.

                      oj vilket långt inlägg...

                      Kommentar

                      • heeke
                        • April 2003
                        • 5033

                        #26
                        Om du beställer grejer som tar längre tid och dessutom kostar mer än i din lokala butik så får du ju skyla dig lite själv att du är så blind att du tror att allt är billigare på nätet.
                        Jag som inte bor i ett område med hög konkurens innom akvarieområdet kan lätt itta saker som är halva priset på PWSS.

                        Det du inte heller förstår är att det är en viss skillnad på olika nät shopar. Vissa har säkert upp mot 20-30 anställda utan problem, medans PWSS är ett familjeföretag som gör allt för att hålla nere kostnaderna för att kunna hålla låga priser.

                        Jag skulle ju hämta grejer i morgon, men i dag ringde Patrik på PWSS och meddelade att en sak jag beställt är restad från leverantör. Hur många andra webshopar skulle ringa (på en lördag) för att meddela det och fråga om man vill vänta med resterande artiklar också?
                        Att något är restat från leverantör är ju inte PWSS fel och inte något konstigt att dom ordererkännt min order innan heller. Dom lär inte vara den enda nätshop som gör en leverantörs beställning efter det att dom fått kund ordern.

                        Även fast jag nu inte får mina grejer i morgon som jag trott så kan jag bara tala gott för det bemötande jag har fått av PWSS.
                        heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

                        Kommentar

                        • peterhaack
                          • November 2004
                          • 1752

                          #27
                          Kan bara hålla med Heeke, jag skickar mail och så till Patrick och Suss om det är ngt jag undrar över och får snabba svar tillbaka och inget krångel heller.
                          Siten där alla plantor växer PlantSwap!

                          Kommentar

                          • Tege
                            • October 2006
                            • 70

                            #28
                            Ursprungligen postat av peterhaack
                            Kan bara hålla med Heeke, jag skickar mail och så till Patrick och Suss om det är ngt jag undrar över och får snabba svar tillbaka och inget krångel heller.

                            Förlåt förlåt, både jag och Pumba har förstås helt fel vi hade ju ingen aning om att pwss var ett familjeföretag som håller till i sitt stackars garage. I sitt garage gråter dom stackars P&S över alla ordrar som kommer in, eftersom dom är så billiga tjänar dom inte heller några pengar.

                            Under rådande arbetsförhållanden på Pwss måste man självklart räkna med minst tre veckor innan man får sina beställningar. Ibland ända upp till 5 , 6 veckor.

                            Ska aldrig mer gnälla över stackars P & S

                            Kommentar

                            • Pumba
                              • January 2007
                              • 345

                              #29
                              jag har äntligen efter 15 mail och massa gnäll fått mina grejer nu och även löst med betalning nu.,., så de skickade tillbaks de jag betalt i förskott så jag kunde plocka ut de på postförskottet som de skickat paket mot.

                              Men jag kommer nog dra mig för att köpa nått som är mer panik än att jag klarar mig 1 månad, ett uppdaterat lagersaldo hade varit bra så kanske man kunde köpa en likvärdig sak som finns hemma, hur vet man de nu?

                              Men säljer man billigt och man får mycket kunder så måste man ju lösa det, vad jag förstod så hade dom 2st som jobbade extra där nu enligt Suss, så hoppas de löser sig, men i nuläget komemr jag inte köpa nått via dem som är brottom, tex doppvärmare.

                              Åker man till grannkomunen så är de bra priser där, tom bättre på det mesta än Pwss priser, ligger 2st stora där med bara 5km avstånd mellan varandra så de bärgar för bra priser och man får stämplar för varje 200kr man köper för och efter 10st stämplar får man 200kr att handla för, så de blir hyfsat billigt för min del, men har 8 mil fram och tillbaks så man åker ju enabrt när de börjar bli en del prylar man behöver.
                              Senast redigerad av Pumba; 11 February 2007, 12:24.

                              Kommentar

                              • gickan_87
                                • November 2003
                                • 1873

                                #30
                                Beställde på www.zooplanet.se i måndags men har ännu inte fått någon orderbekräftelse till mailen, eller får man kanske inte det när man beställer på zooplanet-shopen?

                                Någon som vet?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...