Endlers i Malmö

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • netweaver
    • May 2006
    • 486

    Endlers i Malmö

    Nån som vet nån butik som har Endlers hemma i Malmö
    \\
    Nybörjare varje dag jag vaknar
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #2
    sist jag var på zoogiganten så hade dom två kar med endlers.
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • netweaver
      • May 2006
      • 486

      #3
      Ok får kolla på lunchen då eller ringa dom
      \\
      Nybörjare varje dag jag vaknar

      Kommentar

      • Nils Holmström
        • November 2004
        • 2195

        #4
        zoogiganten ligger väl i lomma?
        kila in på akvarietjänst på st knuts torg istället, jag är nästan säker på att de har.
        222 liter Malawi

        Kommentar

        • Ken Olofsson
          • November 2006
          • 8014

          #5
          är inte Lomma en förort till Malmö ?....... :-)

          ledsen...kunde inte låta bli....

          Sedan kan det nog diskuteras om det ens är Lomma.
          Ligger ju mitt ute på fältet, på fel sida om motorvägen.
          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

          Kommentar

          • Ken Olofsson
            • November 2006
            • 8014

            #6
            Akvarietjänst hade inga hemma för en vecka sedan
            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

            Kommentar

            • netweaver
              • May 2006
              • 486

              #7
              Kan inte minnas jag såg några heller häromdagen jag var där......

              Provar i Lomma
              \\
              Nybörjare varje dag jag vaknar

              Kommentar

              • peter_m_jonsson
                • April 2006
                • 451

                #8
                Jag var på Vellingeblomman i helgen, och dom hade

                Kommentar

                • netweaver
                  • May 2006
                  • 486

                  #9
                  Dom hade på zoogiganten, tack för era snabba svar.

                  Trevlig helg
                  \\
                  Nybörjare varje dag jag vaknar

                  Kommentar

                  • daniel_i_malmö
                    • April 2002
                    • 1103

                    #10
                    Ett annat sätt att hitta fisk man letar efter är att titta ner på ett av Malmö Akvarieförenings möten!

                    Förutom en massa spännande föredrag, kunskap och trevlig gemenskap, akvaristiska utflykter (jag lovar alla att det är mycket roligare att besöka en stor spännande akvarieaffär i tex Köpenhamn om man gör det i sällskap med andra akvarietokar), ett gigantiskt akvaristiskt bibliotek och m.fl. kul aktiviteter så finns det inom föreningen naturligtvis en massa fisk. Alltid är det någon som har yngel att sälja eller som vet var du kan hitta den art du letar efter!

                    Just Endlers vet jag att vi har flera medlemmar som odlar och säljer till mycket förmånligt pris...
                    Malmö Akvarieförening
                    no hope, no harm, just another false alarm

                    Kommentar

                    • Ken Olofsson
                      • November 2006
                      • 8014

                      #11
                      måste man vara medlem i MAF för att få tillgång till fiskar som erbjuds ?

                      Kensa
                      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                      Kommentar

                      • netweaver
                        • May 2006
                        • 486

                        #12
                        Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
                        Ett annat sätt att hitta fisk man letar efter är att titta ner på ett av Malmö Akvarieförenings möten!

                        Förutom en massa spännande föredrag, kunskap och trevlig gemenskap, akvaristiska utflykter (jag lovar alla att det är mycket roligare att besöka en stor spännande akvarieaffär i tex Köpenhamn om man gör det i sällskap med andra akvarietokar), ett gigantiskt akvaristiskt bibliotek och m.fl. kul aktiviteter så finns det inom föreningen naturligtvis en massa fisk. Alltid är det någon som har yngel att sälja eller som vet var du kan hitta den art du letar efter!

                        Just Endlers vet jag att vi har flera medlemmar som odlar och säljer till mycket förmånligt pris...
                        Tittar jättegärna ner till er bara det inte är tisdagar kan man komma t.ex på ert julmöte den 14'e blir inte riktigt klok på när ni e där?
                        Senast redigerad av netweaver; 02 December 2006, 07:51. Anledning: glömde hälften
                        \\
                        Nybörjare varje dag jag vaknar

                        Kommentar

                        • daniel_i_malmö
                          • April 2002
                          • 1103

                          #13
                          Ursprungligen postat av Kensa
                          måste man vara medlem i MAF för att få tillgång till fiskar som erbjuds ?

                          Kensa
                          Hej
                          Det går utmärkt att komma ner på ett möte utan att vara medlem, för att känna sig för.

                          Om man söker efter en speciell fisk så är det bara att höra sig för på ett möte.
                          Medlemmar kan också annonsera i vårt medlemsblad 'Mafiosen'.

                          Vår förhoppning är naturligtvis att de gäster som besöker våra möten skall känna att det vi har att erbjuda; spännande föredrag, akvaristiska resor, ett stort akvaristiskt bibliotek, tävlingar, trevlig gemenskap mm skall vara en anledning att bli medlem.

                          Nästa möte är torsdagen 14e december. Då kommer ingen mindre än Zoopets Kjell Fohrman ner till oss och håller två spännande föredrag. Välkomna!
                          Malmö Akvarieförening
                          no hope, no harm, just another false alarm

                          Kommentar

                          • daniel_i_malmö
                            • April 2002
                            • 1103

                            #14
                            Ursprungligen postat av netweaver
                            Tittar jättegärna ner till er bara det inte är tisdagar kan man komma t.ex på ert julmöte den 14'e blir inte riktigt klok på när ni e där?
                            Hej
                            Våra möten är nästan alltid på torsdagar, och oftast den andra torsdagen i varje månad.

                            Nästa möte är den 14e december kl 19. Då kommer ingen mindre än Zoopets egen Kjell Fohrman ner och håller två spännande föredrag för oss!

                            Förutom föredrag blir det som vanligt akvaristiskt tipstävling och lotteri med fina akvaristiska priser mfl aktiviteter på mötet.

                            Man behöver inte vara medlem för att besöka våra möten. Alla är välkomna!

                            Våra möten hålls på Branteviksgatan 40, ingång på gaveln.

                            Vi ses där!
                            Malmö Akvarieförening
                            no hope, no harm, just another false alarm

                            Kommentar

                            Arbetssätt...