Akvarieaffär i Örebro

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kamparn
    • February 2004
    • 105

    Akvarieaffär i Örebro

    Ja inte mitt i stan utan en bit härifrån nån som har nåt tips?
    Mvh Micke
    200L Tetror och Harnesk malar+ 2par S.Barbatus+ 8st C. Pygmaeus
    108L 1 Kamphane+ 1par dvärggurami+ 3 Corydoras Panda(ska bli fler)
    105L i källaren med sump i väntan på möbel och belysning
    54L S.Barbatus yngel + Malaysiska sandsnäckor och nån annan art som följde med växter
    20L S.Barbatus yngel
  • C.Ciklid
    • February 2005
    • 12055

    #2
    Rekomenderar Akvariekällaren. Det är "min affär" och jag trivs att handla där. Tycker han har bra priser på framf. akvarier och andra materiella ting. Även priser på fiskar/malar är ok. Man kan hitta mycket smått och gått om man "rotar" lite nogrannare i akvarierna eller frågar om han har nått. Dessutom kan han försöka få hem något man kanske är ute efter.

    //Camilla
    De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

    Kommentar

    • jesper_b
      • June 2006
      • 1201

      #3
      Ursprungligen postat av C.Ciklid
      Rekomenderar Akvariekällaren. Det är "min affär" och jag trivs att handla där. Tycker han har bra priser på framf. akvarier och andra materiella ting. Även priser på fiskar/malar är ok. Man kan hitta mycket smått och gått om man "rotar" lite nogrannare i akvarierna eller frågar om han har nått. Dessutom kan han försöka få hem något man kanske är ute efter.

      //Camilla
      Jo bra priser kan ju bero på att det är aquael som säljs där och det märket är mycket billigt att köpa in och billigt att sälja..men kvaliten är kanske inte den bästa.

      Jag gjorde det felet att jag köpte aquael när jag kom hem hällde i vatten så kom det en liten vatten stråle från sidan på akvariet, men det kunde jag laga själv.
      En dag senare gick doppvärmaren sönder.
      En vecka senare gick pumpen sönder, medans jag var borta och vattnet i akvariet stod stilla i 4 dagar.

      När jag kom hem slängde jag ut aquael akvariet av ren ilska, och gick till en annan affär och köpte endast kvalitet saker till lite dyare peng men det håller än idag 2 år senare...

      Så vill man inte köpa nya aquael grejor då och då gå då och köp lite dyarare på en gång, men det lönar sig.

      har ingen bra erfarenhet av det märket men det kan säkert finnas dom som får det att fungera med.
      Senast redigerad av jesper_b; 19 November 2006, 22:02.
      www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
      Mina Malar:
      L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

      Kommentar

      • C.Ciklid
        • February 2005
        • 12055

        #4
        Har inte märkt att det har vart några problem med akvarierna. Har själv AquaEl 450L, haft 90l hörn, 112l vanligt 200l välvd ruta och har vart nöjd med alla. Om du nu haft otur med läkage skall de ju gå på garanti/fabrikatfel? Desutom är det viktig att loda akvariet. AquaEl var inte något att hurra för när de kom med sina doppvärmare, pumpar m.m. för ett antal år sedan, men har blivit bättre. Har själv inget positivt att säga om märkets doppvärmare. Inget att direkt lite på. Om man väljer att köpa ett akvariepaket skall man kontrolera vad som följer med. Dessa paket säljs överallt. Oftast är pump och doppvärmare underdimentionerade i dessa paket. Jag har i akvariepaketen bytit ut pump och doppvärmare till något bättre, men endå fått ett bra pris.

        Han säljer ju inte endast AquaEl heller. Har ju andra märken med. Tycker han har ett relativt stort sortiment i artiklar och sällskapsfisk. Tycker dessutom det är kul att han även ibland har lite varationer på fisk. Diskus finns, lite saltvatten, lite större ciklider och kan även hitta lite roliga malar. Akvariumen är inte heller igengrodda/saknar lyse ect. som jag sett många ggr i de alternativa "bättre" akvariefirmor du nämnt.

        Dessutom kan dyra saker gå sönder med. Köpte en Jäger doppvärmare efter att 3st AquaEl (nya) värmare skenat. Denna jäger gick sönder den med efter någon vecka. Men jag hade otur, precis som du hade.

        //Camilla
        De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

        Kommentar

        • erik l
          • July 2005
          • 308

          #5
          Visserligen är jag bara till örebro 1-2 ggr om året men favoriten är helt klart Akvariekällaren. bra service och ett stort urval av det mesta. Och foder på rejäla förpackningar.

          angående aqua el så har jag ett gäng värmare som jag är helt nöjd med att sedan priset är bra är ju ingen nackdel

          mvh erik l
          ________________
          mvh erik l

          Kommentar

          • jesper_b
            • June 2006
            • 1201

            #6
            Jo säger bara att jag hade otur. Men det var ju ett par år sen nu.

            Och jag har inget emot själva akvariekällaren om det har värkat så det just aquael som jag har lite emot, men jag var i akvariekällaren för ett tag sen och såg ett fint hörnakarium gjort av Aquael. funderar på att prova akvariet men tror inte jag vågar mig på pumpen och värmaren än, tror det tar ett år till innan jag kommer över den choken...
            Senast redigerad av jesper_b; 19 November 2006, 22:03.
            www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
            Mina Malar:
            L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

            Kommentar

            • kamparn
              • February 2004
              • 105

              #7
              Nu menade jag inte mitt i Örebro utan lite utanför tycker förövrigt att den nya affären i marieberg är bra har roliga och lite mer ovanliga fiskar till bra priser. Akvarium och tillbehör vet jag dock inte då jag nog skulle satsa på att köpa begagnat men det 1200 liters som fanns på blocket försvann innan pengarna fanns på kontot
              Mvh Micke
              200L Tetror och Harnesk malar+ 2par S.Barbatus+ 8st C. Pygmaeus
              108L 1 Kamphane+ 1par dvärggurami+ 3 Corydoras Panda(ska bli fler)
              105L i källaren med sump i väntan på möbel och belysning
              54L S.Barbatus yngel + Malaysiska sandsnäckor och nån annan art som följde med växter
              20L S.Barbatus yngel

              Kommentar

              • jesper_b
                • June 2006
                • 1201

                #8
                Ursprungligen postat av kamparn
                Nu menade jag inte mitt i Örebro utan lite utanför tycker förövrigt att den nya affären i marieberg är bra har roliga och lite mer ovanliga fiskar till bra priser. Akvarium och tillbehör vet jag dock inte då jag nog skulle satsa på att köpa begagnat men det 1200 liters som fanns på blocket försvann innan pengarna fanns på kontot
                Då menar du djurmagasinet. jo dom har ju rologa fiskar och bra priser, men det var där jag var och skulle köpa palettciklider och sa att jag vill ha en hona och en hane....men dom som jobbade där visste inte hur man såg skilnad så jag fick helt enkelt säga det själv, inte så roligt och komma dit och fråga vilken medecin man vill ha om ingen där vet vad som är rätt...

                Men för övrigt mycket bra affär
                www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
                Mina Malar:
                L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

                Kommentar

                • C.Ciklid
                  • February 2005
                  • 12055

                  #9
                  Ursprungligen postat av smegga
                  Då menar du djurmagasinet. jo dom har ju rologa fiskar och bra priser, men det var där jag var och skulle köpa palettciklider och sa att jag vill ha en hona och en hane....men dom som jobbade där visste inte hur man såg skilnad så jag fick helt enkelt säga det själv, inte så roligt och komma dit och fråga vilken medecin man vill ha om ingen där vet vad som är rätt...

                  Men för övrigt mycket bra affär
                  Djuraffären på maribergs köpcentrum är som du säger inte så många kompetenta personer som jobbar där, nej. Dessutom undrar jag vad för leverantör de har av fiskar med, kanske har de bytt vid detta lag. Vid ett tillfälle besökte jag den affären och de hade precis fått in en ny sändning med fisk. Det fanns inte en enda påse där det inte låg lik i! En påse inehöll (normalstorpåse som man får fisk med sig hem från butik med samma mängd vatten) 10 guldfiskar i strl: 4-5cm varav 5var döda. Jättegrummligt vatten. Jag lämnade affären kvickt.

                  //Camilla
                  De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

                  Kommentar

                  • jesper_b
                    • June 2006
                    • 1201

                    #10
                    Ursprungligen postat av C.Ciklid
                    Djuraffären på maribergs köpcentrum är som du säger inte så många kompetenta personer som jobbar där, nej. Dessutom undrar jag vad för leverantör de har av fiskar med, kanske har de bytt vid detta lag. Vid ett tillfälle besökte jag den affären och de hade precis fått in en ny sändning med fisk. Det fanns inte en enda påse där det inte låg lik i! En påse inehöll (normalstorpåse som man får fisk med sig hem från butik med samma mängd vatten) 10 guldfiskar i strl: 4-5cm varav 5var döda. Jättegrummligt vatten. Jag lämnade affären kvickt.

                    //Camilla
                    så finns det ju affärer i örebro som ägnar sig åt smuggling av VF fiskar detta är nog inte bara i Örebro men det är ju Örebro vi pratar om, säger inga namn men det är inte de stora...Och jag måste hålla med om att påsar med fisklik i inte är så bra men tyävar klarar ju inte alla fiskar av stressen från resan..
                    www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
                    Mina Malar:
                    L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

                    Kommentar

                    • Nils Holmström
                      • November 2004
                      • 2195

                      #11
                      222 liter Malawi

                      Kommentar

                      • LOOPMANNEN
                        • October 2006
                        • 5

                        #12
                        Akvariekällaren

                        Hallå!
                        Jag bor också en bit från Örebro men har bara bra saker att säga om akvariekällaren. Bra bemötande och kunnig personal som tar sig tid när man behöver det. Mina diskusar samt BTN bakgrunden har jag köpt där.
                        Akvarievalvet är inte heller helt fel men när vi var där sist så var det ganska klent med fisk.
                        Benny

                        Kommentar

                        • Niklas Sundqvist
                          • December 2005
                          • 88

                          #13
                          var ligger akvarie valvat?

                          Kommentar

                          Arbetssätt...