Ny guppybok

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • harbard
    • July 2002
    • 1085

    Ny guppybok

    Guppyer av Kenneth Duelund är en ny bok om guppy på danska (och danska är lätt att läsa…):
    (skrolla ner lite): http://www.akvariesiden.dk/akvariet/..._ny.php?id=503
    Jag har haft tillfälla att bläddra i boken som är på knappt 60 sidor och kostar ca 200 dkr.Boken är skriven på nybörjarnivå (så även jag begriper det mesta).De olika kapitlena handlar bl.a. om lämpliga växter,foder,hur akvariet skall vara inrättat,förslag på en odlinganläggning,och genetik.I avsnittet om sjukdomar rekommenderas inte salt då det tvärtom anses kunna trigga sjukdom.Den europeiska odlingstandarden beskrivs utförligt med många teckningar.Boken illustreras med många vackra fotografier.
    <<<(^:>*
    Aquaflora länksamling Alger Bakgrund Miniakvarier Walstad-metoden
    Foder Bananflugor Guppy Killi Fiskrum Akvaristisk startportal Småkryp
  • MaxRobban
    • August 2006
    • 1048

    #2
    Har hört om denna bok via Svenska guppysällskapet, roligt den kommer.. de flesta böcker som finns om guppy är på tyska.. så danska är ju lite enklare iallafall för mig, så det är en bok jag ska försöka komma över.

    Roligt med lite boktips här.. hade tappat bort att den skulle komma så bra jag blev påmind

    Hälsn Robban

    Kommentar

    • icejoy
      • August 2006
      • 593

      #3
      Svenska sidan du kan beställa den från
      Köp din bok på nätet - över 10 miljoner böcker, låga priser och snabba leveranser på allt från deckare, pocket & kurslitteratur till ljudböcker & e-böcker. Beställ billiga böcker online i Bokus bokhandel
      ___________________________________________
      ___________________________________________
      Finns inga dumma frågor, bara dumma svar

      Kommentar

      Arbetssätt...