Det är så en zoo-affär ska vara

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rödtoppen
    • June 2006
    • 3148

    Det är så en zoo-affär ska vara

    Förra veckan köpte jag 4 st sebrasnäckor. Det visade sig att alla snäckorna var döda, och hade förmodligen varit det redan i djuraffären ( tjejen som sålde dem till mig verkade vara rätt okunnig när det gällde snäckor).
    Jag ringde till affären efter 2 dagar för att berätta för dem att sniglarna inte hade tittat fram ännu. Jag fick svaret att jag skulle återkomma när de hade fått in fler och det gjorde jag.....så nu glider 5 st snäckor runt i karet....fick 1 extra som plåster på såret.
    Senast redigerad av rödtoppen; 22 October 2006, 17:40.
    / dtoppen /
  • miiaoo
    • January 2006
    • 2815

    #2
    trevligt hörrudu..

    Ja så ska det ju vara tycker man. Hoppas bara att du har tillräckligt med alger åt dom.
    Jag har två som jag flyttar mellan mina kar. Eftersom att algerna tar slut i det ena efter ett tag så då får dom flytta tilldet andra osv. Då får algerna en chans att återhämta sig så det finns mat till snäckorna igen.

    Men så har jag väldigt lite alger i mina kar..
    Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

    Kika gärna in i min dagbok!

    Kommentar

    • rödtoppen
      • June 2006
      • 3148

      #3
      ...men jag brukar ge mina blackmolly + äpplesnäckor algtabletter.....funkar inte det????
      / dtoppen /

      Kommentar

      • Robin_Hedstrom
        • January 2005
        • 1818

        #4
        Rödtoppen: Hade du läst på nått om sniglar innan? Ömsesidig kunskap tycker jag är det bästa... att du kanske sett problemet innan de kom hem till dig alltså. Jag skulle aldrig köpa en död fisk tex. sånt kollar man väl?
        /Robin Hedström
        http://www.robinhedstrom.se/

        Kommentar

        • miiaoo
          • January 2006
          • 2815

          #5
          Ursprungligen postat av rödtoppen
          ...men jag brukar ge mina blackmolly + äpplesnäckor algtabletter.....funkar inte det????
          Normalt sett nej. Jag har dock sett en av mina äta isbergsallad vid ett tillfälle. Men det är nog snarare ett undantag än en regel.
          Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

          Kika gärna in i min dagbok!

          Kommentar

          • icejoy
            • August 2006
            • 593

            #6
            Ursprungligen postat av Robin_Hedstrom
            Rödtoppen: Hade du läst på nått om sniglar innan? Ömsesidig kunskap tycker jag är det bästa... att du kanske sett problemet innan de kom hem till dig alltså. Jag skulle aldrig köpa en död fisk tex. sånt kollar man väl?
            Om du hade arbetat i en djuraffär, hade du sålt ett dött djur där då? Sånt ska väl dom kolla upp? Det gör iaf Djurriket här i Hbg. Dom säljer inte om dom inte vet att djuren mår bra.
            ___________________________________________
            ___________________________________________
            Finns inga dumma frågor, bara dumma svar

            Kommentar

            • Robin_Hedstrom
              • January 2005
              • 1818

              #7
              Ursprungligen postat av icejoy
              Om du hade arbetat i en djuraffär, hade du sålt ett dött djur där då? Sånt ska väl dom kolla upp? Det gör iaf Djurriket här i Hbg. Dom säljer inte om dom inte vet att djuren mår bra.
              Fel av båda säljare och konsument säger jag. Som konsument har du stått och tittat på karet längre än säljaren som har mer saker att göra än kontrollera snäckors hälsa. Dom hinner tyvärr inte med sånt.
              /Robin Hedström
              http://www.robinhedstrom.se/

              Kommentar

              • rödtoppen
                • June 2006
                • 3148

                #8
                Ursprungligen postat av Robin_Hedstrom
                Rödtoppen: Hade du läst på nått om sniglar innan? Ömsesidig kunskap tycker jag är det bästa... att du kanske sett problemet innan de kom hem till dig alltså. Jag skulle aldrig köpa en död fisk tex. sånt kollar man väl?
                det är väl LITE lättare att se om en fisk är död än en snäcka, snäckor kan ligga rätt länge i sina skal när de vilar sig eller är rädda.
                / dtoppen /

                Kommentar

                • rödtoppen
                  • June 2006
                  • 3148

                  #9
                  Ursprungligen postat av miiaoo
                  Normalt sett nej. Jag har dock sett en av mina äta isbergsallad vid ett tillfälle. Men det är nog snarare ett undantag än en regel.
                  Jag får väl se hur de gör, annars så gör jag som du (flyttar dem mellan karen)
                  / dtoppen /

                  Kommentar

                  • Snowflingsan
                    • September 2006
                    • 132

                    #10
                    Jag håller inte med om att det är lika mycket kundens ansvar att se till att inte djuren är döda/mår dåligt. Om personalen inte har tid med att se till så att djuren mår bra/lever så är det rent djurplågeri i mina ögon. De driver ju en verksamhet som inte enbart går ut på att sälja utan också att ta hand om djuren medan de lever!

                    Kommentar

                    • icejoy
                      • August 2006
                      • 593

                      #11
                      Ursprungligen postat av Snowflingsan
                      Jag håller inte med om att det är lika mycket kundens ansvar att se till att inte djuren är döda/mår dåligt. Om personalen inte har tid med att se till så att djuren mår bra/lever så är det rent djurplågeri i mina ögon. De driver ju en verksamhet som inte enbart går ut på att sälja utan också att ta hand om djuren medan de lever!
                      Håller fullt och fast med dig!
                      ___________________________________________
                      ___________________________________________
                      Finns inga dumma frågor, bara dumma svar

                      Kommentar

                      Arbetssätt...