Göteborg besök

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Linda_A
    • March 2005
    • 1479

    Göteborg besök

    Vi ska på fredag upp och besöka göteborg och hämta ett kar och lite sånt.

    Först och främst ska vi till zoomässan och sen funderade jag på om vi skulle hinna ta herkules med.

    Är det svårt att hitta mellan dessa två affärer?
    Någon som kan ge en lite tips på att hitta smidigaste.

    Jo vi kommer att skriva ut vägbeskrivning ifrån eniro med det kan vara bra att höra ifrån boende i området med.
    //Linda

  • MagicFingers
    • November 2003
    • 3136

    #2
    Ursprungligen postat av Linda_A
    Vi ska på fredag upp och besöka göteborg och hämta ett kar och lite sånt.

    Först och främst ska vi till zoomässan och sen funderade jag på om vi skulle hinna ta herkules med.

    Är det svårt att hitta mellan dessa två affärer?
    Någon som kan ge en lite tips på att hitta smidigaste.

    Jo vi kommer att skriva ut vägbeskrivning ifrån eniro med det kan vara bra att höra ifrån boende i området med.
    ZOOMSSAN é enligt mig SKITDYRT så där skall man nog inhandla till ett minimum, eller bara dom man verklgen inte kan hitta nånannanstans,,,

    herkules é bra...
    försök att få till TROP.en en sväng med (kaggeledstorget) bra utbud och humana priser...
    sedan tillbehör kan man kika in hos Hornbash (eisamband med herkules, ligger nära.. (minnelundsvägen)
    Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

    Nunc Est Bibendum

    Kommentar

    • Linda_A
      • March 2005
      • 1479

      #3
      Magicfingers: Tack för råden!

      Vi hinner bara med två zooaffärer. Vi har ju ett par mil att åka. Och vi var på tropen förra gången så det får bli herkules och zoomässan denna gång.

      Men Hornbach kanske vi kan hinna med i och med att vi ändå är i området. Inte för att jag vet var minnelundsvägen ligger. :P
      Senast redigerad av Linda_A; 21 October 2006, 21:39.
      //Linda

      Kommentar

      • ancan
        • August 2005
        • 26

        #4
        Herkules ligger på Hisingen och Zoomässan finns i Kungsbacka. Själv bor jag i Kungsbacka men åker alltid till Hisingen och handlar. Det är inte så långt emellan men man behöver nog en Eniro-karta för Hisingen är inte det lättaste
        Senast redigerad av ancan; 21 October 2006, 15:50.

        Kommentar

        • Linda_A
          • March 2005
          • 1479

          #5
          Ursprungligen postat av ancan
          Herkules ligger på Hisingen och Zoomässan finns i Kungsbacka. Själv bor jag i Kungsbacka men åker alltid till Hisingen och handlar. Det är inte så långt emellan men man behöver nog en Eniro-karta för Hisingen är inte det lättaste
          Det var nästan det som jag trodde. Vi hade ju lite problem att hitta till trop när vi var där. Var tvungen att ringa och fråga om vägen.

          Lika bra att skriva ut då med andra ord.
          //Linda

          Kommentar

          • *Ulrica*
            • June 2006
            • 682

            #6
            Herkules är göralätt att hitta!
            När du kommer på motorvägen nerifrån Kungsbacka så ta du sikte på Oslo. Genom Tingstadstunneln håller du längst höger _eller_ längst vänster och följer "Norra Älvstranden"/"Torslanda". Följ leden. När du kommer till 1:a rödljuset svänger du höger mot "Kvilletorget". Ta höger direkt igen så är du på Herkulesgatan. En bit fram på höger sida så är du framme.
            Från Herkules tar det max 10 minuter till Hornbach.
            Lycka till!

            Kommentar

            • Linda_A
              • March 2005
              • 1479

              #7
              Ursprungligen postat av Mamma_och_Simon
              Herkules är göralätt att hitta!
              När du kommer på motorvägen nerifrån Kungsbacka så ta du sikte på Oslo. Genom Tingstadstunneln håller du längst höger _eller_ längst vänster och följer "Norra Älvstranden"/"Torslanda". Följ leden. När du kommer till 1:a rödljuset svänger du höger mot "Kvilletorget". Ta höger direkt igen så är du på Herkulesgatan. En bit fram på höger sida så är du framme.
              Från Herkules tar det max 10 minuter till Hornbach.
              Lycka till!

              Ah tack så mycket för det utförliga svaret! Ska visa det för chaffisen.
              //Linda

              Kommentar

              • MagicFingers
                • November 2003
                • 3136

                #8
                Ursprungligen postat av Linda_A
                Magicfingers: Tack för råden!

                Vi hinner bara med två zooaffärer. Vi har ju ett par mil att åka. Och vi var på tropen förra gången så det får bli herkules och zoomässan denna gång.

                Men Hornbash kanske vi kan hinna med i och med att vi ändå är i området. Inte för att jag vet var minnelundsvägen ligger. :P

                HB har öppet till 20-21 nånting.. så ta den sist ...
                Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                Nunc Est Bibendum

                Kommentar

                • Linda_A
                  • March 2005
                  • 1479

                  #9
                  Ursprungligen postat av MagicFingers
                  HB har öppet till 20-21 nånting.. så ta den sist ...

                  Japp det får bli så!

                  Nu får vi väl se om vi hittar alls dit bara.
                  //Linda

                  Kommentar

                  • Tenkare
                    • May 2005
                    • 2519

                    #10
                    Ursprungligen postat av MagicFingers
                    ZOOMSSAN é enligt mig SKITDYRT så där skall man nog inhandla till ett minimum, eller bara dom man verklgen inte kan hitta nånannanstans,,,

                    herkules é bra...
                    försök att få till TROP.en en sväng med (kaggeledstorget) bra utbud och humana priser...
                    sedan tillbehör kan man kika in hos Hornbash (eisamband med herkules, ligger nära.. (minnelundsvägen)
                    Tyckte inte att zoomässan var så dyrt, dom hade ju en hel del fisk som jag inte sett någonannanstans, så priserna var höga men inte dyrt enligt vad jag tyckte. Köpte tom fisk billigare där än runt helsingborg.
                    Neca eos omnes, deus suos agnoscet


                    Min zon Min Tenkare

                    Kommentar

                    • _Lena_
                      • June 2006
                      • 1273

                      #11
                      Eftersom ni kommer söderifrån skulle jag ta zoomässan (http://www.zoomassan.se/zoomassan/zoomassan.htm) sist. Innan dess herkules (http://www.herkuleszoo.se/) och Hornbach (http://www.hornbach.com/home/se/html/fs_root.html). Om man har tid ska Brams nya arbeetsplats vara värt ett besök särskilt om man gilalr akvarieväxter. De heter Zookompaniet (http://www.zookompaniet.se/)

                      Kommentar

                      • MagicFingers
                        • November 2003
                        • 3136

                        #12
                        Ursprungligen postat av Tenkare
                        Tyckte inte att zoomässan var så dyrt, dom hade ju en hel del fisk som jag inte sett någonannanstans, så priserna var höga men inte dyrt enligt vad jag tyckte. Köpte tom fisk billigare där än runt helsingborg.
                        allting är ju relativt, iom att jag har alla Gbg affärer att surra runt på och då jag VET att gbg ligger lågt om inte lägst i prisväg i hela svedala, så..

                        jag é en anning bortskämd ja.
                        Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                        Nunc Est Bibendum

                        Kommentar

                        • Tenkare
                          • May 2005
                          • 2519

                          #13
                          Ska upp till GBG i början av dec, får se hur mycke jul grejer jag handlar då. (jul grejer=allt som har med akvarism att göra)

                          Linda A
                          Du kanske kan skriva vad du tyckte om affärerna så man får lite hum om läget.
                          Neca eos omnes, deus suos agnoscet


                          Min zon Min Tenkare

                          Kommentar

                          • Linda_A
                            • March 2005
                            • 1479

                            #14
                            Tenkaren: Jag kan med tänka mig att för oss som inte bor i götet så är allt billigt.
                            Det kan jag göra!

                            Men jag måste först och främst till zoomässan i och med att jag ska köpa mitt kar där. Resten får komma i andra hand. Men sambon har lite att säga om saken om resten av sakerna i och med att det är han som kör.

                            Lena: Tack för länkarna, hade de flesta sen innan. zookompaniet får vara för denna gången dock.

                            I värsta fall blir det bara zoomässan och herkules med får se vart tiden tar vägen med. Vi har en jycke hemma som väntar på oss med.
                            //Linda

                            Kommentar

                            • Tenkare
                              • May 2005
                              • 2519

                              #15
                              ingen granne som kan passa jycken?
                              Neca eos omnes, deus suos agnoscet


                              Min zon Min Tenkare

                              Kommentar

                              Arbetssätt...