auktions site.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • spazm
    • August 2006
    • 315

    auktions site.

    Satt och slö surfade och hittade då en sida som heter www.aquabid.com en auktions site där som auktionerar ut allt akvarie relaterat (fisk, foder, böcker osv). Finns det något liknande i sverige? Jag vet att tradera te.x har en avdelning för akvarie relaterade produkter men inte fiskar. Fanns mycket rolig fisk på aquabid men blir lite jobbigt med frakter och liknande (och det var i princip bara olika kampfiskar som skickades "world wide"). Hade varit roligt med en fisk-auktions sida i sverige..
    Ad nocendum potenses sumus
  • MaxRobban
    • August 2006
    • 1048

    #2
    www.blocket.se finns det mycket akvarium, men också en del fisk.. kikade där snabbt igår och då var det iallafall en del ciklider där.. men kikade inte alls genom allt.. men där är det inte auktioner utan fast pris.

    Kommentar

    • spazm
      • August 2006
      • 315

      #3
      Jo, tittar ofta på blocket också, dock så hade det varit trevligt med en ren fisk auktions/försäljning site. Verkar dock inte finnas i Sverige, i alla fall hittade inte jag någon efter lite googlande. Bra affärs idé för någon att starta kanske?
      Ad nocendum potenses sumus

      Kommentar

      • Fellan
        • June 2006
        • 551

        #4
        Annonsera hos Allaannonser som är en sökmotor med köp & sälj annonser. Hitta rätt säljmarknad och köpmarknad med vår sökmotor som söker igenom över 100 siter.


        mer säger jag inte...
        Always look on the bright side of life!
        Min zoon:http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=801822

        Kommentar

        • MaxRobban
          • August 2006
          • 1048

          #5
          Håller med om att det vore roligt med fisk o liknande på site som Tradera, men är ju ett förslag kanske till Zoopet att man kanske kan både sälja på vanligt vis och ha auktion på saker här... Jag tycker iallafall det vore skoj

          Kommentar

          • andreassofus
            • November 2005
            • 5643

            #6
            Ursprungligen postat av Fellan
            www.allaannonser.se

            mer säger jag inte...
            det är ju till 90% annonser som visas från blocket där..
            o blocket är inte mycke o ha.. dyrt för det mesta.
            Mvh Andreas
            min zoon
            msn adress

            Kommentar

            • jsodra
              • September 2006
              • 123

              #7
              Ursprungligen postat av MaxRobban
              Håller med om att det vore roligt med fisk o liknande på site som Tradera, men är ju ett förslag kanske till Zoopet att man kanske kan både sälja på vanligt vis och ha auktion på saker här... Jag tycker iallafall det vore skoj
              Håller med dig. Vore perfekt för zoopet.
              ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><(( ((º>
              `·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>`·.¸¸.·´¯`·...¸><((((º>

              Kommentar

              • MaxRobban
                • August 2006
                • 1048

                #8
                Men ni måste gå o kolla på tipset som spazm gav

                Buy and sell aquarium equipment and aquarium fish on AquaBid.com. Sign up and begin to buy and sell - auction or buy it now.


                Jösses så mkt fiskar det fanns däratt bjuda på.. kikade på skoj in bland bettor, guppy o lite annat... vilka fina fiskar. Man förstår att många " proffsodlare " i Usa säljer sina fiskar där, vi bor ju ganska långt bort o har svårt att handla, men killi ägg skulle man kunna vara med o bjuda på..

                Men ngt sånt skulle jag vilja ha...

                nyss förälskat mig i Green Deltas triangelstjärts guppy... det var väl bland de dyraste fiskarna.. men ni som gillar guppy.. kolla färgen.. , men in o kika o dröm o tack spazm för den länken.. där kommer jag drömma ofta

                Kommentar

                • spazm
                  • August 2006
                  • 315

                  #9
                  Hehe, jo fastnade själv för aquabid just för att det var så mycket fin fisk som man kunde bjuda på. De som gillar bettor kan ju dessutom handla där för nästa alla asiatiska odlar skickade ju world wide.

                  Själv fastnade jag före en Albino variant av Pelvicachromis Pulcher.



                  lite små roligt!
                  Ad nocendum potenses sumus

                  Kommentar

                  • erikthur
                    • March 2004
                    • 9953

                    #10
                    Ursprungligen postat av spazm
                    Fanns mycket rolig fisk på aquabid men blir lite jobbigt med frakter och liknande (och det var i princip bara olika kampfiskar som skickades "world wide").
                    Det är just därför som att köpa in killiägg är så intressant. Dom kan ju skickas mycket långväga till rimliga priser. Det är faktiskt bara en enda av arterna på min fisklista som inte ursprungligen är inköpta som ägg ofta från andra kontinenter.
                    Killies is a lifetime passion

                    Kommentar

                    • spazm
                      • August 2006
                      • 315

                      #11
                      Där ser man, jag kan uppenbarligen helt för lite om killis. Där var desutom en hel del trevliga varianter som man kunde köpa ägg av där. Smidigt, fanns till och med ett start kit för USD10 med killisägg, räkägg, javamossa och en manual om hur man går till väga..
                      Ad nocendum potenses sumus

                      Kommentar

                      • MaxRobban
                        • August 2006
                        • 1048

                        #12
                        Jag har aldrig testat att köpa ägg så, jag har bara en del växtlekande killis, men ngn gång ska vara den första. Ja o visst fanns där mkt bettor o annat spännande, roligt att se att det också fanns liite ovanligare vildformer av ungfödare som jag pysslar en del med...

                        Hur som.. adressen ligger nu i mina favoriter o jag kommer då ha koll på vad de säjer där.

                        Jag är så förtjust i att gå på storauktioner och vi har en del här i Sthlms trakten, så jag hade säkert fastnat vid fiskauktion på nätet om det fanns ngn.
                        Men vi får hålla denna tråd vid liv så folk ser ditt roliga tips på länk och kan visa roliga saker vi ser där.

                        Spazm... albino paletter har jag sett flera ggr till försäljning här i Sthlm, vet att akvarielagret iallafall haft dem förr av och till.. Är du på lakt efter sådana så ska jag hålla ögonen öppna och alltid är det väl ngn som ska till Skåne från Sthlms trakten... som jag just ikväll.. men de kanske finns att få tag på närmare dig med

                        Hälsn Robban

                        Kommentar

                        • MaxRobban
                          • August 2006
                          • 1048

                          #13
                          Nattens guppy att svettas över på auktionssiten



                          påminner igen att kika på allt kul det finns d'r

                          Buy and sell aquarium equipment and aquarium fish on AquaBid.com. Sign up and begin to buy and sell - auction or buy it now.

                          Kommentar

                          • spazm
                            • August 2006
                            • 315

                            #14
                            Ojoj, det var en lite annorlunda variant! En trio för 25USD.. Som sakt, en svensk/nordisk version av den siten hade varit rolig..

                            Som dvärgciklid älskare så fastnade jag för Fjärilscikliderna med lite längre rygg fena..



                            Under 300kr.. Det hade jag nog gärna lagt ut för 8st sådana!
                            Ad nocendum potenses sumus

                            Kommentar

                            • firejackan
                              • August 2004
                              • 616

                              #15
                              Vill inte kolla.. blir aldeles för avundsjuk då och kommer börja drömma :P..
                              Men som någon sa en nordisk sådan hade varit nice..

                              Kommentar

                              Arbetssätt...