Akvarie tidningar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kalavera
    • August 2003
    • 180

    Akvarie tidningar

    Hejhopp glada zoopetare!
    Jag vet inte riktigt var denna fråga skulle passa in men den verkar passa in här.
    Jag undrar om det finns några bra akvarietidningar som kommer ut några gånger per år? Mycket bilder och intresanta artiklar. Skulle även vara intresserad av nått i webform, som tex ett trevligt nyhets brev
    Sen så kan jag ju passa på att fråga här om nån vet nån/några bra artikel(ar), sidor eller nått annat som skulle specifiera sig på den sydamerikanska biotpen?

    Tack på förhand!
    540l påväg mot sydamerikansk biotop
    http://www.plantswap.se - Svenskt växtforum
    http://www.viitanen.se/akv/akv.html - mitt kar
  • Micke
    • January 2002
    • 1718

    #2
    Ciklidbladet kommer ut 4 gånger per år med 56 A4 sidor per nummer. Information om innehållet i kommande nummer hittar du här: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=91887
    Mvh Michael Persson

    www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    • Kalavera
      • August 2003
      • 180

      #3
      Har tidigare kollat på den och den verkar fin men är lite väl inställd till ciklider, och då de inte är mitt största intresse så är jag skeptisk.
      Men tack för förslaget!
      540l påväg mot sydamerikansk biotop
      http://www.plantswap.se - Svenskt växtforum
      http://www.viitanen.se/akv/akv.html - mitt kar

      Kommentar

      • svea
        • February 2005
        • 2476

        #4

        Mina bilder
        Min zoon

        Kommentar

        • erikthur
          • March 2004
          • 9953

          #5
          Förutom SARF-aktuellt som skall (ähum...) distribueras till alla medlemmar i SARF-anslutna akvarieföreningar finns nog inga skandinaviska tidskrifter förutom specialsällskapens dito. Och vad gäller SARF-aktuellt beror det mer på din lokala förening än SARF (ähum igen...). Däremot finns det förståss akvarietidskrifter på engelska oa större språk. T ex Tropical Fish Hobbyist (USA)...
          Killies is a lifetime passion

          Kommentar

          • Daniel Blom
            • June 2003
            • 1670

            #6
            Guardians of Catfish ger ut Malbiten fyra gånger per år. Kolla här: www.goc.se
            Av de engelskspråkiga magasinen tycker jag att brittiska Practical Fishkeeping är klart bättre än amerikanska Tropical Fish Hobbyist. Jag prenumererar dock på TFH eftersom den är en tredjedel så dyr.
            Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
            och framgången är given.
            Samuel Clemens
            Mina bilder

            Kommentar

            • dave_3000
              • October 2005
              • 367

              #7
              så för att bli medlem i ciklidbladet betalar man bara utan att ge några användar uppgifter eller har jag missat nått här helt eller?
              kan man hur bestämmer man isåfall medlemsnr
              och vad ska man skriva för NCS


              om jag betalar via fsb så skriver jag så här då:¨
              2006/#mitt medlemsnr, David Deurell,skotgränd 3, 38052 Timmernabben.
              ??

              är lite trögfattad jag vet men man vill ju inet göra bort sig sen

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #8
                Ursprungligen postat av dave_3000
                så för att bli medlem i ciklidbladet betalar man bara utan att ge några användar uppgifter eller har jag missat nått här helt eller?
                kan man hur bestämmer man isåfall medlemsnr
                och vad ska man skriva för NCS


                om jag betalar via fsb så skriver jag så här då:¨
                2006/#mitt medlemsnr, David Deurell,skotgränd 3, 38052 Timmernabben.
                ??

                är lite trögfattad jag vet men man vill ju inet göra bort sig sen
                Du får ett medlemsnummer i NCS efter att du betalt in deras medlemsavgift - medlemsnumret är angivet på det medlemskort som du får.
                Du skriver alltså bara namn och adress samt anger för vilket år du vill bli medlem - skriver du 2006 så får du de Ciklidblad som utkommit tidigare under året - skriver du 2007 så gäller ditt medlemskap först från 2007.
                Ange medlemsnummer skall bara de som är medlemmar sedan tidigare göra.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Erik Åhlander
                  • January 2006
                  • 1881

                  #9
                  Behärskar du tyska så är Die Aquarien und Terrarien Zeitschrift (DATZ) den i särklass mest seriösa tidskriften i världen - och med mycket bra bilder. Vill man vara uppdaterad om det senaste ligger nästan alltid Tyskland och Japan först. Men japanska lär vara svårt att lära sig. Svårare än tyska i vart fall.

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    #10
                    Ursprungligen postat av Erik Åhlander
                    Behärskar du tyska så är Die Aquarien und Terrarien Zeitschrift (DATZ) den i särklass mest seriösa tidskriften i världen - och med mycket bra bilder.
                    Det är möjligt att DATZ det är den mest seriösa (vad man nu menar med det - kan det var att de i recensioner kategoriskt sågar böcker som inte de själva gett ut, men höjer sina egna till skyarna ). Oavsett vilket så är DATZ i alla fall den tråkigaste akvarietidskriften i världen .
                    Av tyska tidskrifter föredrar jag Aquaristik Fachmagazin samt Aquaristik -klart läsvärdare än Datz.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Erik Åhlander
                      • January 2006
                      • 1881

                      #11
                      Kanske för att jag gillar tråkiga tidningar

                      Kommentar

                      Arbetssätt...