bra start på dagen... inte!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lenis3
    • June 2004
    • 2254

    bra start på dagen... inte!

    Hej!
    Imorse när jag kollade till fiskarna såg jag en liten liten vattenpöl på golvet.. jag tänkte att vattnet kom från akvariegrejer jag slängt på golvet så jag torkade bara upp vattnet.. men sen kom det igen! aha, akvariet läcker. Underbart! Det var bara att ringa till jobbet och säga att man blir sen, och sen börja flytta fiskarna till ett provisoriskt akvarie.

    Nu befinner sig 7 ganska stora ancistrusar + minst 50 yngel i ett halvfullt 100l akvarie på golvet. Gjorde rent båda pumparna lite (fluval3+ och eheim 2252 med filtermatta) och fyllde på med en del gammalt vatten. Jag borde väl inte få nitritproblem?

    Tur att jag upptäckte det idag, för imorrn börjar jag min semester och åker till öland!

    Ville bara dela med mig av min alldels alldeles underbara morgon

    Lena-Maria
    Min zoon
    Akvarier + undulaterna Polly och Pelle
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det är bara att gratulera !
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • [xstream]
      • March 2006
      • 520

      #3
      Alltid lika härligt.
      720L Malawi-biotop

      Kommentar

      • Johan73
        • December 2003
        • 483

        #4
        Kul
        Råkade själv ut för ett 48 liters som sprack, det blir MYCKET vatten det..
        Tur i oturen då iaf
        /J

        Kommentar

        • Tant Nancy
          • April 2002
          • 5407

          #5
          Jag vågar knappt säga det.... men jag har inte råkat ut för det där ännu... *peppar, peppar ta i trä* Det är min stora fasa och jag lider verkligen med dig!!! Fattar inte hur det kan vara möjligt med så dålig timing dessutom... precis i semesterstöket...
          MvH
          Tant Nancy
          www.gladafisken.aqualogen.se
          Mitt fotogalleri
          Dagbok
          Min zoon

          Kommentar

          • lenis3
            • June 2004
            • 2254

            #6
            hehe tack för era sympatier

            egentligen var det nog ´bäst att jag såg det imorse, lite surt hade det varit att kommit hem och det varit en stor pöl på govlet. Nu behöver jag iaf oroa mig under semestern

            Det har nog läckt nån dag, för jag minns jag såg en pyttepöl igår eller i förrgår.
            Egentligen kanske det hade funkat att bara ställa en kopp under stället där det droppade, men kan det inte sluta med att all silikon lossnar då? Då blir det ju katastof.. nu läckte det bara kanske en droppe i minuten.


            Lenis
            Min zoon
            Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #7
              Även om inte all silikon lossnar så kan den droppen i minuten kanske komma i sekunden i stället, och roligare kan man ha .
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Tenkare
                • May 2005
                • 2519

                #8
                det är aldrig kul med läckor,
                Jag kom hem på morgonkvisten och upptäckte att mitt 600 liters hade spruckit i botten och allt vatten läckt ut.
                Inte kul att stega in på ett vattenfyllt golv.

                Men nu har du kanske tid att efter din tripp silicona om.
                Neca eos omnes, deus suos agnoscet


                Min zon Min Tenkare

                Kommentar

                Arbetssätt...