Frakt av snegler

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • desiredillusion
    • February 2006
    • 512

    Frakt av snegler

    Snublet over en annonse for gule eplesnegler inne på qxl.no idag, og reagerte på én ting; selgeren ville sende sneglene til auksjonsvinneren som brevpost, og ville fraskrive seg ethvert ansvar for sneglene etter de var sendt...
    Er det vanlig å sende snegler på denne måten? Jeg trodde skallene ville knust, men kanskje de ikke gjør det? Selgeren ville også sende eplesnegleegg på denne måten... vanlig?
    I want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !

  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    #2
    sniglarna tror ja inte överlever.
    dom behöver ju syre till exempel.

    äggen har nog större chans att överleva men lite beroende på hur dom förvaras.
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Det största problemet är antagligen kylan - det är nog för kallt för att posta snäckor än. Och helt säkert är äggen lättare att posta än de vuxna.

      Annars går det bra att posta snäckor "torrt", i burkar med fuktat papper. Jag har själv skickat snäckor ända till USA på det sättet.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • desiredillusion
        • February 2006
        • 512

        #4
        Disse skulle sendes som helt vanlig brevpost, i en helt vanlig konvolutt... var det jeg syntes hørtes litt rart ut, også med tanke på hvordan posten blir behandlet....
        I want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !

        Kommentar

        • Raven
          • February 2005
          • 15385

          #5
          i vanligt brev går inte.

          har varit inne på stora postcentralen i göteborg och va skrämmande hur brev å paket behandlades, och under dom 5min ja va i sorteringshallen så hördes klirr några gånger.
          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
          Faktatråd Om AkvarieVatten
          Växtakvaristernas Paradis

          Kommentar

          Arbetssätt...