akvarie på biblotek.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • solbacka
    • January 2004
    • 3952

    akvarie på biblotek.

    Jag såg att de skaffat akvarie på biblioteket från ett leasing företag som sköter det också. Det värsta jag sett. Det kunde var mindre än 100l jag jämförde med mitt 100l. Fast det var på höjden och i mitten sådannn vit sten med hål i och mycket javaormbunke, mycket snyggt men där fanns 2 scalarer, 4 gurami stora (blå och gula), 1 praktbotia (liten), massor platy, lite guppy, neontetra och pansarmalar. Som det låter så var akvariet helt fullt med fiskar! Fiskarna såg stressade ut, men efter det är ett leasingakvarie så kanske de sköter det bra....
    350l Diskus 275l SA växt
    100l tanganynika
    Min dagbok Mina bilder
    Min alldeles egna zoon
  • y0da
    • August 2005
    • 1697

    #2
    Låter ju som en ganska knepig setup tycker jag. Inte minst med en stackars praktbotia :/
    http://www.y0da.se

    540L SA

    Kommentar

    • hfh75
      • April 2005
      • 595

      #3
      Kan ju tänkas att det fanns fler... dom kan ju vara rätt bra på att gömma sig...

      /Fredrik
      /Fredrik

      -En tanke tänkt i trygghet vid upprepade tillfällen har en tendens att bli verklighet.

      Kommentar

      • solbacka
        • January 2004
        • 3952

        #4
        Jag såg bara 1 liten praktbotia, säkert fanns det kanske fler nere mellan stenarna, men det gör ju inte saken bättre precis...
        350l Diskus 275l SA växt
        100l tanganynika
        Min dagbok Mina bilder
        Min alldeles egna zoon

        Kommentar

        • Morellen
          • November 2003
          • 4349

          #5
          leasingakvarier brukar på det hela taget bestå av konstiga blandningar...
          Det bästa är väl att prata med personalen på biblioteket och säga att du tycker att det borde be om en annan set-up.
          Är det någon som vet om det faktum att det är ett leasingakvarium gör att det blir OK att ha ett uställningsakvarium? Zooäffärer få ju inte ha utställningskar menar jag?
          http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

          "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
          (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

          Kommentar

          • hfh75
            • April 2005
            • 595

            #6
            Ursprungligen postat av solbacka
            Jag såg bara 1 liten praktbotia, säkert fanns det kanske fler nere mellan stenarna, men det gör ju inte saken bättre precis...
            Nä, det är sant... låter som mycket fiskar på få liter men det vore ju synd om den lille rackaren var ensam.... fast jag hörde en en gång som rekommenderade EN praktbotia som snigelätare...
            /Fredrik

            -En tanke tänkt i trygghet vid upprepade tillfällen har en tendens att bli verklighet.

            Kommentar

            • solbacka
              • January 2004
              • 3952

              #7
              Jag får väll hålla koll på att de sköter det...eller ta en lapp ovanför akvariet och skicka ett mail.....biblioteket tror jag inte skulle göra så mycket...
              350l Diskus 275l SA växt
              100l tanganynika
              Min dagbok Mina bilder
              Min alldeles egna zoon

              Kommentar

              • hfh75
                • April 2005
                • 595

                #8
                Ursprungligen postat av solbacka
                Jag får väll hålla koll på att de sköter det...eller ta en lapp ovanför akvariet och skicka ett mail.....biblioteket tror jag inte skulle göra så mycket...
                Nä, dom litar väl på leasingfirman...
                /Fredrik

                -En tanke tänkt i trygghet vid upprepade tillfällen har en tendens att bli verklighet.

                Kommentar

                • moj
                  • January 2006
                  • 501

                  #9
                  stackars stackars fiskar!
                  Hur kan man göra något annat än älska fiskar?

                  Kommentar

                  • Morellen
                    • November 2003
                    • 4349

                    #10
                    Ursprungligen postat av solbacka
                    Jag får väll hålla koll på att de sköter det...eller ta en lapp ovanför akvariet och skicka ett mail.....biblioteket tror jag inte skulle göra så mycket...
                    Tja, om det är biblioteket som betalar så... Du aaaaaaaaaaanar inte vad man kan bråka om var pengarna går *s*
                    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

                    "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                    (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

                    Kommentar

                    • Birgitta W
                      • October 2005
                      • 2764

                      #11
                      Ursprungligen postat av moj
                      stackars stackars fiskar!
                      Om det är stackars fiskar nu, tänk dig då hur det blir när dom växt till sin fulla storlek!!!
                      Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

                      Min zoon :
                      http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

                      Kommentar

                      • Raven
                        • February 2005
                        • 15385

                        #12
                        ett akvarie på ett bibliotek borde klassas som utställningsakvarie och dom är det hårda regler på.

                        kolla om du kan få reda på vilket företag det är som leasar ut och kontakta dom direkt ?
                        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                        Faktatråd Om AkvarieVatten
                        Växtakvaristernas Paradis

                        Kommentar

                        • moj
                          • January 2006
                          • 501

                          #13
                          Ursprungligen postat av Birgitta W
                          Om det är stackars fiskar nu, tänk dig då hur det blir när dom växt till sin fulla storlek!!!
                          Håller med
                          Hur kan man göra något annat än älska fiskar?

                          Kommentar

                          • Jazzo
                            • February 2004
                            • 42

                            #14
                            Det låter nästan som akvariet på vårt bibliotek, om det är 45L så är det allt.. däri finns det några guldfiskar, en mal och kanske några småfiskar. Det är fullproppat med alger och ser allmänt äckligt ut. Jag tror dock inte att det är ett leasingakvarie. Jag blir ledsen bara jag ser det.
                            ”I used to think I had all the time in the world to do everything I wanted. But what’s the use of having all the time in the world if you’re always wasting it on things that don’t mean a thing?” - Think about it

                            Kommentar

                            • moj
                              • January 2006
                              • 501

                              #15
                              Jag trodde det här bara var en engångshändelse men när jag
                              gick till vårt lokala bibliotek igår såg jag att dom hade en ensam
                              pakistanbotia som simmade runt på botten och såg olycklig ut.
                              Det verkar inte som om de har nån koll på vad de slänger i
                              akvariet. Dessutom såg det ut som om de inte rengjort
                              det sen sekelskiftet.
                              Hur kan man göra något annat än älska fiskar?

                              Kommentar

                              Arbetssätt...