internet forsaljning..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sussia
    • January 2006
    • 273

    internet forsaljning..

    Jag undrar lite om dessa internet sajter som saljer fisk...
    Blir fiskar levererade pa ett bra satt?
    Ar det ett bra alternativ for att kopa fisk om det finns daligt sortiment dar man bor?
    ar det nagon som har provat eller vet nagot om detta?
    Break on through to the other side.....
  • heljis

    • June 2003
    • 1150

    #2
    Vad är det för affär som säljer fisk över internet?? Har jag faktiskt aldrig sett..
    Martin Heljedal

    They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

    Kommentar

    • sussia
      • January 2006
      • 273

      #3
      jag har sett olika..

      hm... undrar om jag stoppat in denna diskutionen pa fel stalle... ursaktar sa mycket i sant fall... =/
      Break on through to the other side.....

      Kommentar

      • sussia
        • January 2006
        • 273

        #4
        tex. denna.. http://www.tropicalfish4u.co.uk/
        Break on through to the other side.....

        Kommentar

        • heljis

          • June 2003
          • 1150

          #5
          Ja det var som 17 Visste som sagt inte att det fanns ens.

          Ursprungligen postat av sussia
          Blir fiskar levererade pa ett bra satt?
          Det kan du läsa om på hemsidan du länkade till.

          Ursprungligen postat av sussia
          Ar det ett bra alternativ for att kopa fisk om det finns daligt sortiment dar man bor?
          Det tror jag allt, men då måste man bo i UK (åtminstone för den sidan du länkade till).
          Martin Heljedal

          They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

          Kommentar

          • sussia
            • January 2006
            • 273

            #6
            jo men jag har ju for inte sa lange sen blivit kritiserad for att lita pa vad saljare sager sa jag tyckte att det kan vara bra att lyssna pa vad andra har for uppfattning om detta... =)
            Break on through to the other side.....

            Kommentar

            • Birgitta W
              • October 2005
              • 2764

              #7
              Tycker det verkar lite våghalsigt ... Man får ju inte se fisken innan! Och transporten...
              Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

              Min zoon :
              http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

              Kommentar

              • sussia
                • January 2006
                • 273

                #8
                jo men de har ju garanti .... men antar att den inte ar vard sa mycket for fisken... undrar hur fiskaffarer gor... kan inte tanka mig att de handlar lokat.. har handlar de ofta fran utlandet.. har en affar har som har mycket vf fisk ( om det nu stammer vad de sager)
                Break on through to the other side.....

                Kommentar

                • mmm
                  • June 2004
                  • 901

                  #9
                  Det finns väl en hel del affärer även i Sverige som skickar fisk. Är det en seriös affär så fungerar de nog väldigt bra. Det är ju egentligen inget konstigare än att fisk skickas från Sydamerika, Afrika osv till Sverige... Så har man dåligt urval på sin ort eller någon speciell fisk man vill få tag på, så är det självklart ett bra alternativ. Sen kan det ju kosta en del att skicka fisk så det beror väl lite på vad man beställer ifall det är värt det.
                  (Om ni läser på Ciklids forum, så är det flera personer som gått ihop och ska beställa fisk från en affär i USA. )

                  /Mattias
                  /Mattias

                  Kommentar

                  • grebom
                    • April 2004
                    • 116

                    #10
                    amazon

                    Ett ställe som jag kan rekomendera är : http://discus.ms/default.asp

                    Han skickar, iaf till sthlm, gbg och Malmö.
                    Har handlat av honom själv, inte skickat efter då vi bor i samma stad men jag kan försäkra alla om att han är grymt seriös och duktig.
                    Han har massor av saltvattensfisk, rockor, drakfiskar m.m.
                    Han har otroligt mycket olika discus och Massor med olika L Malar.
                    Juwel Rekord 110 liter med månljus :23 kardinaltetror, 4 siamesiska algätare, 8 långsräckta pansarmalar, 1 L177, 1 L081, 2 L066, 2 L144

                    MP Smaragd 200 liter :2 st (en hona + en hane) Viltfångade N.Pulcher. "Kasombe", 6 golden, 1 gibbiceps, 8 saulosi + minst 4 yngel, 4 siamesiska algätare, 7 Rödzebra (små)

                    MP 120 liter : 1 axelot (flera till på väg^^)

                    Nån slags hemsida kommer nog snart med massa bilder.

                    http://grebom.fotogalleriet.se/

                    Kommentar

                    • sussia
                      • January 2006
                      • 273

                      #11
                      jo det skulle kanske funka for mig om jag bodde i sverige... men jag bor ju i Scotland sa det blir nog valdigt dyrt med leverans om de nu skulle leverera hit... =(
                      Break on through to the other side.....

                      Kommentar

                      • grebom
                        • April 2004
                        • 116

                        #12
                        Ursprungligen postat av sussia
                        jo det skulle kanske funka for mig om jag bodde i sverige... men jag bor ju i Scotland sa det blir nog valdigt dyrt med leverans om de nu skulle leverera hit... =(


                        ääh det skilljer nog inte så fruktansvärt mkt....jag har köpt saker från i stort sett hela världen, europa, asien, usa och afrika tex, även skickat massor av ggr. Upplever inte att det är så himla dyrt, tex från usa kostar det inte så mkt mer å få skickat ett paket på nåra kg än vad det kostar att skicka samma paket inom Sverige. Ännu billigare om du handlar av företag än privat personer.
                        Vet inte om det är dyrare att skicka fiskar än tex en kamera av samma vikt ?

                        Hör med dom iaf, inget att förlora =)
                        Senast redigerad av grebom; 17 February 2006, 07:18.
                        Juwel Rekord 110 liter med månljus :23 kardinaltetror, 4 siamesiska algätare, 8 långsräckta pansarmalar, 1 L177, 1 L081, 2 L066, 2 L144

                        MP Smaragd 200 liter :2 st (en hona + en hane) Viltfångade N.Pulcher. "Kasombe", 6 golden, 1 gibbiceps, 8 saulosi + minst 4 yngel, 4 siamesiska algätare, 7 Rödzebra (små)

                        MP 120 liter : 1 axelot (flera till på väg^^)

                        Nån slags hemsida kommer nog snart med massa bilder.

                        http://grebom.fotogalleriet.se/

                        Kommentar

                        • grebom
                          • April 2004
                          • 116

                          #13


                          Han skickar också.
                          Juwel Rekord 110 liter med månljus :23 kardinaltetror, 4 siamesiska algätare, 8 långsräckta pansarmalar, 1 L177, 1 L081, 2 L066, 2 L144

                          MP Smaragd 200 liter :2 st (en hona + en hane) Viltfångade N.Pulcher. "Kasombe", 6 golden, 1 gibbiceps, 8 saulosi + minst 4 yngel, 4 siamesiska algätare, 7 Rödzebra (små)

                          MP 120 liter : 1 axelot (flera till på väg^^)

                          Nån slags hemsida kommer nog snart med massa bilder.

                          http://grebom.fotogalleriet.se/

                          Kommentar

                          • mmm
                            • June 2004
                            • 901

                            #14
                            Ursprungligen postat av sussia
                            jo det skulle kanske funka for mig om jag bodde i sverige... men jag bor ju i Scotland sa det blir nog valdigt dyrt med leverans om de nu skulle leverera hit... =(
                            I såna fall så är nog stället du länkade till ett vettigt ställe att handla från, de har ju t.o.m. garanti vilket inte alla har. Annars finns det nog många affärer i England/Skottland som skickar. Den enda nackdelen är ju att man inte får se fisken i förväg...
                            /Mattias

                            Kommentar

                            Arbetssätt...