Problem med sniglar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RyX
    • January 2006
    • 1

    Problem med sniglar!

    Hej! Jag har tröttnat på dessa sniglar i mitt akvarium. Jag har 2 stycken pakistanbotior som ska hålla sniglarna borta? Men det gör dom ej. Hursomhelst så frågade ja i en akvariebutik om medel mot sniglar och jag fick då ett medel från sera som skulle ta bort sniglarna. När jag häller i medlet så sjunker sniglarna till botten. Men jag undrar om dom bara blir medvetslösa eller något för redan nästa dag så börjar sniglarna komma tillbaka. Vet ej om jag ska köpa mer botier eller pröva ett annat medel. Tacksam för svar och tips!
  • PlatyYngel
    • January 2006
    • 1105

    #2
    Om du matar din botior med fodertabletter bör du sluta med det så att dom vill söka föda på egen hand.
    Men jag har hört att det bara är praktbotian som äter sniglar av botiorna. Har själv 2 efter att jag upptäckte sniglar i akvariet.
    Sen vet du säkert men jag kan säga i fall att: Sniglarna läggar ju ägg som tar några dagar att kläcka så dom kan komma i en " våg" igen men om botierna blir hungriga så äter dom.
    Även om du inte ser nån förbättring kan det vara så att fiskarna glömt hur man äter " naturligt" foder men oftast tar då instinkten över..=)

    Lycka till!!
    / Marcus

    Kommentar

    Arbetssätt...